נתניהו פוער פיו נגד החרדים ורומז: מחאה חברתית? החרדים אשמים

בראיון חגיגי שהעניק ראש הממשלה בנימין נתניהו לעיתון TheMarker, הוא פוער פיו נגד החרדים ואומר שהם האשמים במצב הלא מחמיא של מדינת ישראל בדו"ח ה-OECD. "אם מנכים את הערבים והחרדים, המצב שלנו מצויין"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

ראש הממשלה פוער פיו, ובראיון שערורייתי שהעניק לעיתון הכלכלי TheMarker, הוא האשים את החרדים, בין השאר, בנתונים הלא מחמיאים של מדינת ישראל בדירוג המדינות השוויוניות. בין התבטאויותיו האיומות: "אם אתה מנכה את הערבים והחרדים ממדדי האי-שוויון, אנחנו נמצאים במצב מצוין בלעדיהם".

בנימין נתניהו הגדול והנורא, שממשלתו היציבה פותחת את שנתה הרביעית, מבקש לעשות היסטוריה. הוא רוקד על כל החתונות בו-בזמן, ורגע אחרי שמזמין עיתונאים חרדים ללשכתו כדי 'לפתוח דף חדש' עם העיתונות החרדית, כפי שהגדירה זאת אחת המשתתפות, הוא תוקף את המגזר בצורה בלתי מסויגת ובהכללה בוטה, ומשליך עליו את האשמה החמורה לתוצאות המבישות של מדינת ישראל בדו"ח ה-OECD.

ובתוך כך, כאילו הוא חף מפופוליזם בוטה, אומר נתניהו: "הפופוליזם מסוכן ונוגד את האמת המורכבת של ניהול כלכלה חופשית. השילוב הנכון הוא בין כלכלה חופשית למדיניות חברתית, שמטפלת בצרכים של החברה ומייצרת הזדמנויות שוות. מדינת ישראל יכולה להתגאות במה שאנחנו עושים, היא מתפקדת לא רע ביחס למדינות אחרות. אם אתה מנכה את הערבים והחרדים ממדדי האי-שוויון, אנחנו נמצאים במצב מצוין בלעדיהם".

נתניהו התייחס לדו"ח שפרסם באחרונה OECD, שלימד כי בשני העשורים האחרונים חל זינוק באי-שוויון בישראל, שנמצאת כיום בין שלוש המדינות הכי לא שוויוניות מבין החברות בארגון (החרדים אשמים!). לדברי נתניהו, מקור הגידול באי-שוויון בישראל הוא בעיקר בשתי אוכלוסיות, החרדית והערבית, שבהן יש ריבוי של עניים ושיעורי השתתפות נמוכים בשוק העבודה (החרדים אשמים!).

כאשר נשאל ראש הממשלה על השפעת המחאה החברתית על מדיניותו, אמר כי, "אנשי המעמד הבינוני שיצאו לרחובות מרגישים שהם מממנים את שני הסקטורים: הערבי והחרדי. לא תמיד הם טועים".

ואנחנו, החרדים, סבורים, כי בימים של זינוק ביוקר המחיה בישראל, בזמן שהאזרח מאס ממחאות ציבוריות אבל מבין שלא נותרה ברירה, ומתכונן לצאת למחות ברגע שהקיץ יחזור, נתניהו צריך להקדים תרופה למכה ולמצוא מי אשם במצב העגום שנוצר במדינה: המעמד הבינוני מרגיש שקשה לו לחיות, בלתי אפשרי לסגור את החודש, שלא לדבר על רכישת דירה לזוג צעיר.

נתניהו מנצל את המומנטום ואת הבמה במכובדת בעיתון הכלכלי, ומכריז חד משמעית, חגיגית, כי החרדים אשמים במצב. "אנשי המעמד הבינוני שיצאו לרחובות והרגיש שהם מממנים את החרדים – לא תמיד הם טועים".

נתניהו דחה את הטענה כי חלק ניכר מהתחלות הבנייה מיועד לאוכלוסייה החרדית. "תוספת של 15 אלף התחלות בנייה היא לא רק לחרדים. הדבר היחיד שקובע אם הדירות ילכו לחרדים או לא, זהו סוג היישוב. כולם יקבלו וכולם גם מקבלים".

זהו, ממשלת נתניהו היציבה, כבר לא צריכה את החרדים בקואליציה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נתניהו צודק. החרדים חיים על גב מעמד הביניים החילוני שממן אותו במיסיו הגבוהים. חרדים: צאו לפרנס עצמכם כמו בחו"ל. יבוא רגע שמעמד הביניים יקרוס ולא יוכל יותר לפרנס אתכם.

מי שחשב שהוא צדיק תמים מלוים אותו בקבר הרמב"ם וכו' ומתחנפים אליו, ב"ה שעוזר לנו לראות מי הוא האיש, ועדיין לא גילה מקצת דמקצת ממה שהוא באמת, הוא היה הראשון שפגע קשות בציבור החרדי בביטול הקצבאות וכדו' טוב ליהודים הא?, רבותי המסקנא הוא שנאת החרדים הוא אצל כולם, וכשצריכים לנו הם שקטים, וכשלא צריכים אותנו חובטים ובועטים בנו בכל הכח, אין שום הבדל כמעט בין שמאלני לבין ימני, אבל האמת שענין שנאתם את החרדים הוא דבר מבורך מאד שע"י כך יש הבדל בינינו לבינם.

למוטי שאמר חרדים: צאו לפרנס את עצמכם כמו בחו"ל.

אני יספר לך מה קורא רק אצלי במשפחה: (משפחה חרדית)

חמי מרויח בשנה בין 10 ל17 מליון ש"ח לשנה (בגדים) – והמס למי?

גיס אחד מרויח בין 7 ל10 מליון ש"ח לשנה (נדל"ן) – והמס למי?

גיס שני מרויח בערך 3 מליון ש"ח לשנה (בית דפוס ועוד) – והמס למי?

חוץ מזה אנחנו משפחה של 8 ילדים כולם עובדים. (כולל אני)

רשימת החרדים שמשלמים את המסים הכבדים הוא אחוזים גדולים של הרווחים של המדינה – לכו לבדוק…

יש המון חרדים שעובדים

בהמשך לדברי ההבל של מוטי
מה אנחנו מקבלים על מה שאנחנו נותנים
לך תראה את האוניברסיטאות והמועדונים שמשלם המסים רודף לשלם ועוד משלם על בתים לחולי נפש וסמים כתוצאה מכך לעומת זאת החרדים כמעט ורוב המוסדות הם מכספים של תורמים מארה"ב
אתה מקבל על 2 ילדים וחיית מחמד מה שאני מקבל על 9 נפשות
בושה וחרפה לתלות את הסחיטה במי שהוא סמרטוט!!!!!!!
יש לי קצת סבלנות לראש הממשלה החרדי שיבוא בקרוב ממש…

לא צריכים לקחת ללב מה שטיפש אחד מוציא מפיו והכוונה הוא זה שיושב היום עדיין כאן על הכסא, הרי ידוע שבזמן שהביבי הזה היה אצל אחד מגדולי ישראל ורצה את ברכתו כדי לנצח בבחירות בפעם הראשונה שהא רץ ואז כשיצא ממנו ענה הגדול הזה הוא באמת ינצח אבל הוא טיפש גדול ולא יצליח בדרכו , ועכשיו רואים איזה שוטה וטיפש יש לנו שיושב כאילו על הכסא , וזה בא ללמד את בנ"י היקרים מפז בפעם האלף לא לסמוך על בשר ודם בשום עינין לא לטוב ולא גם לרע פי' לא לפחד מבו"ד זה גם נסיון , שהרי לא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו , והקב"ה מצילנו מידם , והקב"ה מצילנו מידם בעבר ובהוה ובעתיד וזה ברור….

והעוילם נשאר גוילם. ביבי יורק על החרדים, והם אומרים: זה גשם, וממשיכים לתמוך בו.

מתי נתפכח סוף-סוף ונבין שהאיש היהיר הזה לא סופר אותנו ולא רואה אותנו ממטר???

ביבי היה ונשאר פ-ח-ד-ן, בכל בוקר הוא מלקק את אצבע אגודל שביד ימינו, פותח את החלון בחדר המלכה השלטת שרה… ובודק לאן האויר…
לא נעים אבל ביבי הוא הפוליטקאי החכם – מתוחכם – מוכשר ביותר במדינה, הוא מפחד שאולי שאול מופז יגנוב לו סוסים מהעגלה (אולי גדול מאוד אבל ייתכן), לכן הוא החליט להחניף למעמד הביניים.
זה עדיין לא סיבה לא לתמוך בו ובממשלתו, מי שיודע את המציאות שמוסדות התורה בארץ ב-3 שנים האחרונות רק הרויחו, כהונתו של ביבי רק עשתה טוב לציבור החרדי (כן אלו שרוכבים על גבם של מעמד הביניים), כמו"כ להבדיל עם הציבור הערבי.
אז תנו לו לדבר שוב, רק תיזהרו לא להתלהם ולא להתייחס ברצינות מדי לדבריו.
דבר אחד ברור בקדנציה הבאה אסור לסגור את הדלת בפני שאול מופז, איתו נוכל לסגור עסקים טובים ומשתלמים…

למוטי,
אולי אתה מסביר לי איך בדיוק מעמד הביניים מממנת אותי?

מה אני מקבל לעזאזל מהמדינה הזאת?

130 ש"ח לילד?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture