מספר ההרוגים בתאונות הדרכים זינק ב-2015 בפעם השלישית ברציפות והגיע ל-356 בני אדם – נתון מחריד של כמעט הרוג מדי יום בכבישים. במשרד התחבורה טוענים שהם פועלים רבות בנושא ומשוכנעים שהתוצאות יורגשו כבר בשנים הקרובות, אלא שהשוואה למדינות המערב האחרות ממחישה את עומק הפער בטיפול בנושא – והתוצאות בהתאם.
העיתון 'דה מרקר' מפרסם הבוקר כתבה נרחבת בנושא ממנה עולה, כאמור, תמונת מצב עגומה למדי. "במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים הגיבו לזינוק של 23% במספר ההרוגים בתוך שלוש שנים באמצעות גרף שהעיד על ירידה ניכרת במספר קורבנות הכבישים מאז 1970, שנה שבה נסעו כאן הרבה פחות מכוניות, חלקן הורכבו מפיברגלס ואפילו חגורות בטיחות נחשבו למותרות. מיותר לפרט את הדרך הארוכה שעשו מאז יצרניות הרכב בשיפור רמת הבטיחות, הרבה בזכות רגולציה עולמית מחמירה", נאמר בכתבה.
בהמשך נכתב: "דו"ח עדכני שפירסמה באחרונה המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) מצא כי ישראל דווקא נמצאת בפיגור חמור אחרי מדינות אירופה במניעת תאונות דרכים קטלניות. לפי הדו"ח, בעוד בישראל מתגאים בירידה מתונה יחסית במספר ההרוגים, ברוב מדינות אירופה נרשמה הצלחה גדולה יותר בכל הקשור להצלת חיים. ב-15 השנים האחרונות הפחיתו מדינות האיחוד האירופי את מספר ההרוגים בתאונות דרכים ב-52% בממוצע. לעומת זאת, בישראל מספר ההרוגים ירד בתקופה זו בשיעור של 40% בלבד (ראו גרף).
בחינת הנתונים מ–2001–2015 מגלה כי ישראל מדורגת במקום 28 מתוך 32 מדינות אירופה במדד השינוי בהפחתת מספר ההרוגים מתאונות דרכים. כלומר, ישראל אמנם מצליחה לצמצם את מספר ההרוגים לאורך שנים – אבל הצלחתה אינה מרשימה יחסית, ומדינות אירופה מדגימות כיצד ניתן לעשות זאת טוב ונכון יותר. זאת, בעיקר באמצעות חינוך מגיל רך ואכיפה יעילה – תחומים שבהם נופלת ישראל הרחק מאחור".
באשר לנתונים של השנים האחרונות נכתב: "2015 היתה קשה במיוחד לבטיחות הדרכים בישראל, והציבה את ישראל מקום אחד לפני האחרון במדד שינוי מספר ההרוגים בתאונות דרכים לעומת 2014, בהשוואה למדינות אירופה. מבין 32 המדינות במדד הקדימה ישראל רק את קפריסין.
אם לא די בכך, גם במדד של פצועים קשה בתאונות דרכים ישראל מדורגת במקום נמוך – 23 מתוך 28 מדינות. בחינת המגמה ב-2010–2015 מגלה כי מספר הפצועים קשה באירופה ירד ב-1% בממוצע לשנה – ואילו בישראל נרשמה דווקא עלייה של כ-4%.
לפי הנתונים, יותר מ-5,280 מקרי מוות נמנעו בשנה שעברה באירופה, לעומת תחילת העשור, כשישראל נמצאת במגמה הפוכה. עם זאת, במדד של מקרי מוות בדרכים לפי קילומטראז' נסועה במדינה, ישראל ממוקמת עדיין במקום סביר – מקום עשירי מתוך 21 מדינות".
ישראל תמיד תהיה בין אלופות העולם לתאונות דרכים מכיוון שאלה שהגיעו לכאן מארצות ערב הביאו איתם את תרבות האגרסיביות והנהיגה הישראלית היא מהאגרסיביות בעולם.
ישראלי רואה בהפרעה לנהג אחר נצחון בקרב.
לא נעים לקרוא את האמת? שנו את ההתנהגות!