כמעט אחרונה במערב: הנתון הקשה על הבטיחות בדרכים בישראל

למרות הירידה המצטברת בקטל בכבישים, ב3 השנים האחרונות נרשם זינוק מדאיג במספר ההרוגים • דו"ח חדש חושף את הפער בין ישראל לאירופה בכל הקשור להפחתת מספר התאונות והגברת הבטיחות בדרכים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מספר ההרוגים בתאונות הדרכים זינק ב-2015 בפעם השלישית ברציפות והגיע ל-356 בני אדם – נתון מחריד של כמעט הרוג מדי יום בכבישים. במשרד התחבורה טוענים שהם פועלים רבות בנושא ומשוכנעים שהתוצאות יורגשו כבר בשנים הקרובות, אלא שהשוואה למדינות המערב האחרות ממחישה את עומק הפער בטיפול בנושא – והתוצאות בהתאם.

העיתון 'דה מרקר' מפרסם הבוקר כתבה נרחבת בנושא ממנה עולה, כאמור, תמונת מצב עגומה למדי. "במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים הגיבו לזינוק של 23% במספר ההרוגים בתוך שלוש שנים באמצעות גרף שהעיד על ירידה ניכרת במספר קורבנות הכבישים מאז 1970, שנה שבה נסעו כאן הרבה פחות מכוניות, חלקן הורכבו מפיברגלס ואפילו חגורות בטיחות נחשבו למותרות. מיותר לפרט את הדרך הארוכה שעשו מאז יצרניות הרכב בשיפור רמת הבטיחות, הרבה בזכות רגולציה עולמית מחמירה", נאמר בכתבה.

בהמשך נכתב: "דו"ח עדכני שפירסמה באחרונה המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) מצא כי ישראל דווקא נמצאת בפיגור חמור אחרי מדינות אירופה במניעת תאונות דרכים קטלניות. לפי הדו"ח, בעוד בישראל מתגאים בירידה מתונה יחסית במספר ההרוגים, ברוב מדינות אירופה נרשמה הצלחה גדולה יותר בכל הקשור להצלת חיים. ב-15 השנים האחרונות הפחיתו מדינות האיחוד האירופי את מספר ההרוגים בתאונות דרכים ב-52% בממוצע. לעומת זאת, בישראל מספר ההרוגים ירד בתקופה זו בשיעור של 40% בלבד (ראו גרף).

בחינת הנתונים מ–2001–2015 מגלה כי ישראל מדורגת במקום 28 מתוך 32 מדינות אירופה במדד השינוי בהפחתת מספר ההרוגים מתאונות דרכים. כלומר, ישראל אמנם מצליחה לצמצם את מספר ההרוגים לאורך שנים – אבל הצלחתה אינה מרשימה יחסית, ומדינות אירופה מדגימות כיצד ניתן לעשות זאת טוב ונכון יותר. זאת, בעיקר באמצעות חינוך מגיל רך ואכיפה יעילה – תחומים שבהם נופלת ישראל הרחק מאחור".

באשר לנתונים של השנים האחרונות נכתב: "2015 היתה קשה במיוחד לבטיחות הדרכים בישראל, והציבה את ישראל מקום אחד לפני האחרון במדד שינוי מספר ההרוגים בתאונות דרכים לעומת 2014, בהשוואה למדינות אירופה. מבין 32 המדינות במדד הקדימה ישראל רק את קפריסין.

אם לא די בכך, גם במדד של פצועים קשה בתאונות דרכים ישראל מדורגת במקום נמוך – 23 מתוך 28 מדינות. בחינת המגמה ב-2010–2015 מגלה כי מספר הפצועים קשה באירופה ירד ב-1% בממוצע לשנה – ואילו בישראל נרשמה דווקא עלייה של כ-4%.

לפי הנתונים, יותר מ-5,280 מקרי מוות נמנעו בשנה שעברה באירופה, לעומת תחילת העשור, כשישראל נמצאת במגמה הפוכה. עם זאת, במדד של מקרי מוות בדרכים לפי קילומטראז' נסועה במדינה, ישראל ממוקמת עדיין במקום סביר – מקום עשירי מתוך 21 מדינות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ישראל תמיד תהיה בין אלופות העולם לתאונות דרכים מכיוון שאלה שהגיעו לכאן מארצות ערב הביאו איתם את תרבות האגרסיביות והנהיגה הישראלית היא מהאגרסיביות בעולם.
ישראלי רואה בהפרעה לנהג אחר נצחון בקרב.
לא נעים לקרוא את האמת? שנו את ההתנהגות!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture