אחרי ההפגנה: ראש הממשלה, ויו"ר הכנסת 'מרגיעים' את הח"כים

ראש הממשלה, יו"ר הכנסת, השר לביטחון פנים ואפילו יאיר לפיד, תקפו את חברי הכנסת מהליכוד שהשתתפו אמש בהפגנה בת"א נגד המסתננים • נתניהו: "נפתור את בעיית המסתננים, אך אין מקום למעשים שראינו אתמול"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אירח בלשכתו בתל אביב את טקס הבאת הביכורים של ילדי בקעת הירדן, שם התייחס לאירועי ההפגנה בדרום תל אביב אמש נגד המסתננים. "בעיית המסתננים חייבת להיפתר ואנחנו נפתור אותה" אמר נתניהו, והוסיף "אנחנו נשלים את בניית הגדר תוך חודשים ספורים, ובקרוב נתחיל בהחזרת המסתננים לארצות המוצא שלהם".

"עם זאת, אני רוצה להבהיר שאין שום מקום לא להתבטאויות ולא למעשים שראינו אמש. אני אומר את הדברים גם לאנשי הציבור וגם לתושבי דרום תל אביב שאת כאבם אני מבין אנחנו נפתור את הבעיה ונעשה את זה בצורה אחראית" אמר נתניהו.

קרא עוד:

[postim]

כפי שדיווחנו אמש בJDN, הפגנת תושבי דרום תל אביב כנגד המסתננים, גלשה לאלימות, כאשר שלושה אנשים ממוצא אפריקני שעברו בסמוך להפגנה עם רכבם, הותקפו על ידי חלק מהמפגינים, חלונות ראווה של חנויות נופצו, הובערו פחי אשפה והושלכו בקבוקים וחזיזים לעבר שוטרים. 11 מ-12 החשודים שנעצרו במהלכה שוחררו למעצר בית בתנאים מגבילים.

גם יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, התייחס בפגישתו עם שגריר ארצות הברית, להפגנה אמש: "כשההמון זועם, על המנהיגים לרסן את הזעם ולמצוא פתרונות, במקום ללבותו. מותר להפגין ומותר למחות וצריך לתבוע מהממשלה לגבש פתרון, אך אסור להיגרר להסתה, ואסור לעשות שימוש בשפה שאנטישמים משתמשים בה כלפינו".

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', קרא להרגעת הרוחות: "אני קורא לנבחרי הציבור לגלות אחריות ולא להתלהם ולא להתסיס – כי בסוף אנחנו מתסיסים ציבור שלם על ציבור אחר".

ראש הממשלה, יו"ר הכנסת והשר לביטחון פנים, כיוונו בדבריהם לחברי הכנסת שהגיעו להפגנה אמש. בין היתר הגיעו להפגנה, ח"כ מירי רגב ודני דנון מהליכוד, ומיכאל בן ארי. רגב נאמה בהפגנה ואמרה כי "הסודנים הם סרטן בגוף שלנו – נעשה הכול להחזיר אותם בחזרה למקום מוצאם. לא נאפשר לאנשים לבוא לחפש עבודה בארץ ישראל". היא גם תקפה את "השמאלנים שהגישו בג"ץ, שיתביישו להם, הם עצרו את הגירוש. לא ניתן להם לבוא על הגב שלנו".

ח"כ דנון אמר: "לא צריך להתבייש מהמילה הזאת גירוש. אפשר להחזיר אותם וצריך להחזיר אותם והכול תלוי בנו. לא צריך להתייפייף, אני שוחחתי עם נשיא סודן והוא אמר לי 'אין בעיה, תחזירו אותם אלינו'".

יאיר לפיד, יו"ר "יש עתיד", הצטרף אל להקת 'המרגיעים' ותקף את חברי הכנסת רגב, בן ארי ודנון. לפיד כתב בפייסבוק: "כשאני רואה פוגרום במדינת ישראל, המונהג בידי מסיתים כמו חברי הכנסת דנון, רגב ובן ארי, אני תוהה מאיפה יש לאנשים האלה את החוצפה לקרוא לעצמם 'יהודים'? רגב, דנון ובן ארי, יחד עם החבורה שהכתה מסתננים ברחובות תל אביב, אינם מבינים מהו מוסר יהודי, מהו הזיכרון הקולקטיבי של היהודי, או מה פירושו של קיום יהודי".

עם זאת, לפיד הבהיר: "אני תומך במעצר וגירוש מסתננים, בהשלמת הגדר ובמניעת כניסה שלהם לישראל, ואני חושב שארגוני זכויות האדם צריכים לחשוב קודם כול על זכויותיהם של תושבי השכונות, כי עניי עירנו קודמים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לפיד יבוא ללמד אותנו מה זה יהודי?? חחח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture