דרעי: "סיירתי בדרום תל אביב והרגשתי שאני במדינה אחרת"

ועדת הפנים של הכנסת קיימה היום דיון בנושא הטיפול במסתננים. שר הפנים הציג נתונים על אלפי מסתננים שעוזבים את המדינה, אך הודה שהמצב בדרום תל אביב רחוק מלהיות אידיאלי. "הם נכנסו שלא כחוק ותפקידי להוציא אותם החוצה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"מאז ינואר 2016 נכנסו לארץ רק 18 מסתננים ויצאו 5000. למעט פליטי דארפור, תפקידי להחזיר את כל האחרים לארצותיהם", כך אמר היום שר הפנים, אריה דרעי, בישיבה מיוחדת של ועדת הפנים של הכנסת שעסקה בנושא.

לדברי דרעי, "המסתננים הם בעיה גדולה אבל הם רק חלק מהזרים השוהים היום בישראל. יש היום בארץ 39,000 מסתננים מאפריקה, בלי הילדים, 18,000 עובדים זרים סיעודיים שלא חזרו לארצם ו-79,000 תיירים שנכנסו ונשארו כשתמה תקופת שהייתם, רובם הגדול מגאורגיה ואוקראינה.

אוטובוסים לוקחים את ה'תיירים' האלה ישר לשדרות סלמה לבקש בקשת מקלט, וכשמגישים בקשה כזו אי אפשר לגרשם עד שלא דנים בבקשה והתורים ארוכים. לפני שנה התחלתי הליך הכרזה על גאורגיה כמדינה שאין מניעה לגרש בחזרה את מי שמגיע ממנה בצורה לא חוקית. התחלנו הליך זריז של סירוב תוך כמה ימים. מוליכים אותם שולל. מאכרים בגיאורגיה גובים מהם 5000 דולר תמורת הבטחה לסדר להם עבודה בישראל, ואז לוקחים אותם להגיש בקשת מקלט. יצאנו במסע הסברה בגיאורגיה להסביר שם שמוליכים אותם שולל. אנו ממתינים למשרד החוץ ולמשרד המשפטים לבצע הליך דומה גם מול אוקראינה".

דרעי הביע הזדהות עם המצוקה של תושבי השכונות בדרום תל אביב. "אני סופג באהבה את הטענות. אי אפשר להאמין שבדרום תל אביב יש מדינה אחרת לגמרי 200 מטר ממציאות אחרת. התחושה היא של השתלטות המסתננים, ואתה זר במדינה שלך. מאז ינואר 2016 נכנסו לישראל 18 מסתננים. מתחילת 2017 אף אחד. אפס. יצאו מישראל באותה תקופה 5000. יש מדיניות ברורה. לא של התעלמות. ישראל לא בנויה לקלוט מסתנני עבודה, וחוץ מאנשי דארפור כל השאר הם מסתננים שצריכים לחזור למקומות שלהם. הם נכנסו שלא כחוק ותפקידי להוציא אותם החוצה. משרד הפנים מנהל מאבק על מספר הפקחים.

לא כל מה שהממשלה רוצה היא יכולה. יש מגבלות של בית המשפט. אנו מדינת חוק דמוקרטית. חוקקנו מספר חוקים שבית המשפט העליון פסל. יש פתרון עם מדינה שלישת. זה הכלי הגדול להתמודד עם רוב הבעיות. בית המשפט המחוזי אישר את ההסדר ואנו מצפים לפסק דין של העליון שיינתן תוך חודשיים-שלושה. אנו מקווים שנוכל לבצע את המדיניות שאנו חושבים שצריך. לא שולחים אותם ריקם. נותנים להם עזרה ראשונה ויותר מזה. המדיניות ברורה ויש מגבלות משפטיות שחייבים לקחת בחשבון".

יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם סיכם את הדיון: "הוועדה תפנה לשר לביטחון פנים לתגבר את מספר השוטרים בדרום תל אביב. זה מקום מועד לפורענות. נפנה לשר האוצר להגדיל את תקציב הפיקוח של משרד הפנים. 130 איש לא יכולים לטפל בבעיה. זהו טיפול טקטי, אבל הבעיה הרבה יותר מורכבת, ומשרד הפנים יכול לתת מענה רק לחלק ממנה. לכן מי שצריך להוביל הוא ראש הממשלה. הוועד תפנה אליו ותקרא לו לקיים דיונים מעמיקים בקבינט הכלכלי ולפרק את המדיניות למשימות. אם לא נפתור את העניין הוא רק יחריף ובמקום לטפל ב40,000 איש נצטרך לטפל ב200,000".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture