חמאס פתח בתמרון צבאי; מציג לראווה דגם טנק ישראלי

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קאסם, פתחה בתמרון נרחב ברחבי רצועת עזה, במהלכה השתמשו אנשי חמאס בדגם טנק מרכבה של צה"ל • במקביל, טרקטורים החלו להכין את השטח לעיר האוהלים המתוכננת לצעדה מהרצועה לעבר הגבול

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

(בוידאו: הפלסטינים מיישרים את השטח לקראת צעדת הענק לעבר הגבול עם ישראל)

ברקע המתיחות עם ישראל, סביב המשך חפירת המנהרות והטמנת מטענים לאורך הגדר, ולפני צעדת הענק: הזרוע הצבאית של חמאס מקיימת מהבוקר (יום א') תמרון צבאי גדול ברצועת עזה. התמרון יימשך עד מחר בבוקר, ולטענת ארגון הטרור העזתי, התרגיל תוכנן מבעוד מועד.

משרד הפנים ברצועה הודיע לתושבים כי ביומים הקרובים יישמעו קולות ירי ופיצוצים, ומאות חמושים משורות הזרוע הצבאית של הארגון נפרסו ברחבי הרצועה. בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות נראה דגם טנק מרכבה של צה"ל, ועליו מפגין עם דגל פלסטיני וכן חמושים עם רקטות נ"ט. עוד דווח על שיגורי רקטות לים במסגרת התרגיל.

הפלסטינים טענו כי מהאוויר פוזרו כרוזים שבהם הוזהרו תושבי עזה שלא להתקרב לגדר הגבול ולא להגיע למרחק הקטן מ-300 מטר מהגבול. "היזהרו פן תצטערו", נכתב בכרוזים שהופצו. "כל מי שיתקרב לגדר מסכן את עצמו. צה"ל ינקוט בכל האמצעים הדרושים להרחקתו, כולל באמצעות שימוש בירי במקרה הצורך". אבל בצה"ל הכחישו שחולקו כרוזים כאלה.

המתיחות בדרום גברה על רקע צעדות השיבה המתקרבות והתקרית אתמול שבה חצו ארבעה פלסטינים את הגדר באזור כיסופים והציתו כלי הנדסי של צה"ל העוסק בהקמת המכשול התת-קרקעי. הבוקר החלו טרקטורים להכין את השטח לעיר האוהלים המתוכננת לצעדת השיבה. במקביל ליישור השטח, הקימו הטרקטורים תילי עפר שאמורים להגן על המשתתפים מפגיעה של ירי מכיוון ישראל.

באוגדת עזה נערכים לצעדות ההמוניות לעבר הגבול שחמאס יוזם ואמורות להתחיל מסוף השבוע. ההיערכות תכלול גם את עיבוי המכשול ההנדסי בפירמידות של תלתליות ושימוש באמצעים מתקדמים נגד מפרי סדר. מתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, הזהיר כי "חמאס מנצל וינצל את ההפגנות מול הגדר כדי לשלב בתוכן פעילי חמאס, שייטמעו בביגוד אזרחי, מהלך שקוף וברור".

אמש ארבעת הפלסטינים שחצו את הגדר שבאזור כיסופים הגיעו למתחם הנדסי שמכיל תלוליות אדמה, סמוך לגבול. במתחם חנו כלים גדולים שבשימוש צה"ל להקמת המכשול החדש נגד מנהרות. הם ניסו להעלות באש את הכלים עם מכלי בנזין שהביאו עמם. נזק קל נגרם לאחד הכלים.

הארבעה נמלטו חזרה לשטח הרצועה אחרי שזיהו את כוח צה"ל מתקרב לנקודה זמן קצר לאחר מכן. ככל הנראה, מדובר בניסיון חובבני של ארבעת הפלסטינים – אך יוצא דופן בתעוזתו ובאופיו ביחס לחציות אחרות של פלסטינים את גדר הגבול. לפי הסרטון, הפלסטינים חצו לעומק של עשרות מטרים מגדר הגבול ונכנסו למתחם כלי ההנדסה שלא היה מאויש עקב השבת.

בתגובה לחדירה ולניסיון ההצתה תקפו הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר מטרה במחנה אימונים של חמאס ברפיח שבדרום הרצועה. בהודעת הצבא נכתב: "צה"ל רואה בחומרה כל ניסיון לפגוע בתשתיות ביטחוניות ובגדר הביטחון וכן כל הפרה של הריבונות הישראלית מעל ומתחת לקרקע. האירוע שהתרחש אמש, שבו זוהתה פגיעה בגדר הביטחון וניסיון להצתת כלי רכב הנדסי, הינו אירוע חמור נוסף ברצף אירועים במרחב הגדר".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עז א דין אל קסאם. שימו לב: עז = 77. 7- מצרים,ערב הסעודית,ירדן,עירק,אירן,לבנון וסוריה. והשבע השני- 70 אומות העולם יהיו נגדנו. גוג ומגוג=70. בקרוב…א דין. יום הדין. אל—-השם קסאם קא ס.מ.(מלאך המוות). יהודים יקרים. היו נא נכונים ליום הדין בקרוב.

מציץ מן החרכים… הקב"ה מראה לנו "בקטנה" שגם אלו שנחשבים בעניהם חרקים, יכולים לפעמים להיות הם הדוד נגד גלית. וכמו, ואדוניהו בן חגית מתנשא לאמר, אני אמלוך כשיש כבר שבועה לדוד שהמלכות רק לזרעו. עיין רמב"ן על מסכת קידושין שמסיבה זו נכחדו כל זרע חשמונאי שלא החזירו השלטון והמלכות לזרע בית דוד.

אדוני לא הבנו את הפילוסופיה העמוקה שלך תחזור על עצמך בבקשה!

פחד פחדים כמה שיום הדין קרוב… ה׳ יצילנו …

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture