ראה"מ נתניהו: "אין זה הזמן לבחירות"

מקורות בליכוד מעריכים, כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר למקורביו, כי "אין זה הזמן לבחירות", ודחה את הצעת בכירים בליכוד להביא לבחירות בזק כבר בנובמבר.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נתניהו הסביר, שאין סיבה ללכת לבחירות, כל עוד הקואליציה מצליחה לפעול בנושאי ביטחון וכלכלה כמו בשלוש וחצי השנים האחרונות. שתי המשימות העיקריות שעומדות כעת בפני ראש הממשלה: העברת מתווה יעלון לחוק הגיוס, והעברת התקציב.

קרא עוד:

[postim]

במקביל, צפוי שנתניהו ימשיך בימים הקרובים בניסיונותיו לשכנע שבעה חברי כנסת מקדימה להתפצל ממפלגתם ולהצטרף למפלגתו ולהרחיב את הקואליציה, למרות שהמהלך לפילוג קדימה נכשל עד כה. כך שבמקרה שאחת המפלגות תחליט לפרוש מהממשלה, לא יהיה הכרח לערוך בחירות חדשות.

גורמים המקורבים למגעים שהתנהלו השבוע עם חברי סיעת קדימה, אומרים, כי חברי הכנסת שביקשו להתפלג מקדימה ביקשו שריון בליכוד וכשגילו שהדבר אינו אפשרי — חזרו בהם מכוונתם לעזוב את מפלגתם. מ"קדימה" היו אמורים לפרוש יעקב אדרי, אריה ביבי, יוליה שמאלובֿברקוביץ´, אבי דואן ועתניאל שנלר. כמו כן צפויה לפרוש מקדימה גם ח"כ נינו אבסדזה. את המהלך הוביל ח"כ זאב אלקין מהליכוד עם השר לשעבר מ"קדימה", צחי הנגבי.

בכירים בליכוד מתחו ביקורת על יועציו של נתניהו, ואמרו: "הם מובילים אותו למקומות לא נכונים. הוא מקבל עצות לא טובות. הוא מתחיל להבין את זה, והפעם הייתה לו נקודת התפכחות בסוגיה הזו. התפתח כאן עידן של תרגילים מבריקים, ובסוף מה יצא מהם? כלום. הקדמת בחירות, עצירת הבחירות, פילוג קדימה — אחרי כל זה, בסוף בסוף, לא יצא מזה הרבה. היתה זו סדרת מהלכים פחות מחושבים שרק גורמים לו נזק".

למרות שהניסיון של נתניהו והנגבי לגרום לעריקת ח"כים מקדימה לליכוד — לא עלה יפה, קדימה עשויה בכל זאת להתפלג. ב"קבוצת לבני" מחכים להחלטה של ח"כ נחמן שי, שישלים שביעייה. כדי לבצע את הפילוג בסיעה. חברי הקבוצה מקיימים מגעים קדחתניים, שאותם מוביל חיים רמון. בקבוצה שישה חברים החפצים בפרישה: שלמה מולה, יואל חסון, רוברט טיבייב, אורית זוארץ, נינו אבסדזה ומגלי והבה. הח"כים המשויכים לקבוצה אינם מתכוונים להישאר תחת הנהגת שאול מופז. רמון הבטיח לכל חברי הכנסת שאיתם הוא נמצא במגעים בקדימה, כי מי שיתפלג במסגרת "קבוצת לבני", יוכל בהמשך לעבור למפלגה אחרת. ב"קבוצת לבני" האשימו את יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ´ כי כרתה ברית עם נתניהו במטרה לפלג את קדימה, ולחזק את העבודה בחבריה הפורשים — בראשם ח"כ נינו אבסדזה.

מתוך כך הזהיר ח"כ זאב אלקין מהליכוד, כי יחשוף את כל חברי הכנסת שהיו מעורבים בניסיונות פילוג מקדימה בקדנציה הנוכחית ובקדנציה הקודמת.

גם ח"כ חיים רמון ממשיך בניסיונותיו לגבש שביעייה של פורשים מקדימה, שעל בסיסה תוקם מפלגת מרכז חדשה.

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה בדרישה שלא למנות לתפקיד שר את צחי הנגבי, שהודיעו על עריקתו מקדימה לליכוד. בתנועה טוענים, שהמינוי יפגע אנושות באמון הציבור בנבחריו, וזאת בגלל הרשעתו של הנגבי בפלילים והקלון שהוטל עליו בשל עדות שקר, בפרשת המינויים הפוליטיים. הנגבי החל את דרכו כיו"ר התאחדות הסטודנטים, נמנה בעבר על הימין הקיצוני והתבצר בימית במשך 23 ימים וסירב להתפנות. הוא הבן של חברת הכנסת לשעבר גאולה כהן, מראשי ארגוני המחתרות טרום המדינה. לאחר שהתמתן, נהפך לחביבו ואיש אמונו של בנימין נתניהו, ואף שימש כיו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture