יריביו של ראש הממשלה תוקפים: "נתניהו מנסה להצית אירוע כמו בקפיטול"

יריביו של ראש הממשלה תוקפים: "נתניהו מנסה להצית אירוע כמו בקפיטול"

ראש הממשלה אמר לבעל בית קפה "תבוא עם כל החברים שלך לצלאח א-דין", ובכירים משפטיים החלו לטעון כי נתניהו מתכנן לשלוח את תומכיו לאירוע כמו הפריצה לגבעת הקפיטול • השר אמיר אוחנה גיבה את האמירה, בני גנץ ואיווט ליברמן - תוקפים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

האם המראות שנצפו בגבעת הקפיטול, במהלך הפריצה בעת ההצבעה לאשרור נשיאותו של ג'ו ביידן, ישוכפלו גם לישראל? יריביו הפוליטיים והמשפטיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, טוענים ביממה האחרונה כי התשובה לכך חיובית.

הכל החל מהתבטאות של נתניהו במהלך שיחה עם מנהל בית קפה, בו יצא נגד החלטת היועמ"ש אביחי מנדלבליט המונע את אישור התכנית למענקים נוספים לנפגעי הקורונה בשל תקופת הבחירות, בוא קרא להפגין נגד משרד המשפטים.

"יש לנו תוכנית לתמרץ עובדים לחזור. היועצים המשפטיים וה'גנצים' למיניהם לא נותנים לזה לעבור. שר האוצר אצלם (במשרד המשפטים) עכשיו. אם הם לא מאשרים את זה – אתה בא עם כל החברים שלך לצלאח א-דין", אמר נתניהו לבעל המקום, שהשיב לו: "אם אתה אומר ששם זו הבעיה נגיע גם לשם".

בתגובה, כך פורסם באתר ynet, אמרו גורמים משפטיים בכירים כי "זה מזכיר לנו את תמונות המצור של מפגינים על גבעת הקפיטול בוושינגטון".

שר המשפטים בני גנץ התייחס לטענות נתניהו על עיכוב המענק שיסייע להחזרת עובדים מחל"ת וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ביבי, זה דבר שקר. רק ביום חמישי האחרון העברתם טיוטה חלקית מאוד של הצעת החוק לעיון היועץ המשפטי לממשלה שעובד על כך ממש ברגעים אלו, אחרי חודש שסירבתם להעבירה. הקריאה שלך לציבור לעלות על משרד המשפטים מסוכנת וגובלת בהסתה".

הוא קרא לנתניהו לחזור בו מיד והבהיר: "אם יהיו מראות כמו שראינו בארה"ב של פריצה למשרד המשפטים – הדם יהיה על ידיך. אני אעמוד מולך בכל פעם שתנסה לפגוע במערכת המשפט ולא אאפשר לך להרים את ידך על מי שממלאים את תפקידם ועובדים לילות כימים בכדי לסייע לממשלה".

במפלגת 'כחול לבן' אף מיהרו לפרסם סרטון תעמולה לצד ההודעה הבאה: "נתניהו חצה עוד קו אדום בהסתה נגד מערכת המשפט וקרא לתומכיו לעלות למשרד המשפטים, כל זאת בטענה שקרית ומופרכת. רק כחול לבן חזקה תמנע מנתניהו לממש את מזימת אפריל שלו לדרוס את שומרי הסף, לפטר את היועץ המשפטי ולבטל את המשפט שלו. זה או בני גנץ חזק או ביבי לתמיד".

גם איווט ליברמן טען היום בראיון לאולפן ווינט כי נתניהו מנסה להצית אירועים כפי שהיה בפריצה לקפיטול בארצות הברית. לדבריו, "רואים את זה בצורה שהוא התבטא והתנסח, וכשלוקחים בחשבון את הרקע של העימות שלו עם היועמ"ש והפרקליטות לאורך שנה וחצי. אני מקווה שזה לא יקרה, אבל זה בדיוק אותו תסריט כמו שהיה בפריצה לקפיטול".

ליברמן הוסיף, "מותר להפגין, אסור להסית. כשראש הממשלה מסית נגד הפרקליטות כשהוא בחקירה, זה כבר הרבה יותר קרוב לניסיון להצית אש ועימותים – אני לא רוצה להגיד מלחמת אזרחים או משהו קרוב לזה".

מנגד, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר בריאיון באולפן ynet כי קריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להפגין מול משרד המשפטים הייתה לגיטימית – והאשים את היועמ"ש אביחי מנדלבליט ואת שר הביטחון והמשפטים בני גנץ בחסימת תוכנית המענקים לנפגעים כלכלית מהקורונה.

לדברי אוחנה, "היועמ"ש ובני גנץ קוראים לתוכנית הכלכלית שוחד בחירות ומונעים את העברתה. יש עסקים שלא יכולים לחכות. מי שעמד על זכות ההפגנה כל הזמן הם היועמ"ש ובני גנץ, וגם אנחנו עומדים על זה".

השר לביטחון פנים הוסיף, "כמו שכל אחד יכול לצאת להפגין וכל אחד יכול לקרוא לצאת להפגין, גם ראש הממשלה יכול. הפגנה היא לגיטימית".

מכחול לבן נמסר בתגובה על כך: "אוחנה הוא עוד שליח שמחובר לדף המסרים של נתניהו ופחות למציאות. אחרי שבליכוד מנעו תקציב מדינה, כדי שנתניהו יכול לברוח ממשפט הם מנסים להעביר שוחד בחירות עלוב. נעשה מה שטוב למדינה, לא לקמפיין הליכוד".

תיעוד דרמטי מהמהומות בקפיטול: הסנאטור מוברח – לעבר המפגינים

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הם אפילו לא מתבלבלים
משרד המשפטים הוא בניין הקפיטול של ישראל!
שם ורק שם נמצא השלטון!
צריך לשנות את המצב על ידי הצבעה למפלגות הנכונות!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture