Marc Israel Sellem/POOL

משחק כפול? מתקפה חריפה: "בנט מנסה להכשיל הקמת ממשלת ימין"

גורמים בגוש הימין, המפלגות התומכות בראש הממשלה בנימין נתניהו, תוקפים את יו"ר ימינה ומאשימים אותו במשחק כפול. לדרישתם, "שיודיע שזה או ממשלת ימין - או בחירות" • בימינה טוענים מנגד בתגובה כי "המגעים נמשכים, אך ללא התקדמות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נפתלי בנט הצהיר כי יעשה הכל כדי להקים ממשלת ימין, אך יהודה שלזינגר מדווח הבוקר (שני) בעיתון ישראל היום כי חבריו לגוש הימין טוענים כנגדו כי הוא לא יצטער אם רה"מ בנימין נתניהו לא יצליח להקים ממשלה ובכך תיסלל דרכו שלו להקמת ממשלה עם לפיד וסער.

הוכחה לכך מביאים מהעובדה שגזבר המפלגה, אריאל סלע, הפיץ בקבוצת ווטסאפ של ראשי המטות של המפלגה קטע מתוך אולפן שישי, שבו נשמעת רינה מצליח טוענת בלהט כי הגוש שמורכב מלפיד, סער ובני גנץ מורכב למעשה מאנשי ימין וכי אי אפשר לומר שמדובר ב"גוש שמאל". סלע הוסיף קריאה לראשי המטות "שתפו. חזק", ובתוך גוש הימין זועמים.

גורמים בגוש אמרו ל"ישראל היום": "למה לפעיל ממפלגת ימינה, שכמו שהם טוענים רוצה להקים ממשלה עם הימין, חשוב להפיץ קטע שאומר שהגוש השני הוא בכלל לא שמאל?! זה נראה כמו הכנת הקרקע ללכת איתם ולטעון שלא מדובר בגוש שמאל. אחרת אין לזה הסבר אחר".

לדבריהם, "אם נפתלי בנט היה רוצה באמת להקים ממשלת ימין, הוא היה מודיע שזה או ממשלת ימין או בחירות חמישיות ואז כל הלחץ היה עובר אל סער, בני גנץ או אנשים אחרים".

"כשבנט משאיר את הפתח, כפי שאמר בפגישה עם נתניהו, שאם נתניהו לא יצליח להקים ממשלה הוא יילך עם הצד השני, הוא נותן להם תקווה שישנה אפשרות חלופית. בנט לא רק שלא עוזר להקים ממשלה, הוא מנסה להכשיל הקמת ממשלת ימין".

בימינה מסרו בתגובה לישראל היום כי "גם אתמול נמשכו השיחות בין חברי הגוש בניסיון למצוא פתרונות אפשריים, אך ללא התקדמות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שילך לשמאל וידפוק את הראש בקיר

אני מקווה שהתגובה הזו תגיע לעיניים הנכונות: כיון שהמצב ברור כרגע שלפיד והשמאל יעשו הכל כדי לסלק את נתניהו בבזיון מבלפור, כולל לתת לבנט ממשלה פריטטית עם סער וכו', המפתח האמיתי להשפיע על בנט (אשר ברור שליבו בימין) הוא לחבר אותו חזרה באדיקות לגוש שזרק אותו לפני שנה, באותה אדיקות שהיה בה, לפני שנזרק לפני שנה על ידי שותפיו באטימות לב. הדרך לעשות זאת היא לרפא את פצע הזריקה באופן עמוק ואמיתי. קשה. אבל התנצלות. קשה אבל הכרחי. הדרך הישירה והפשוטה. גם דרעי וגם נתניהו יודעים שנעשה לו עוול בהקמת הממשלה הקודמת. כמו שאמרה אז שקד "הגוש עשה את שלו, הגוש יכול ללכת".. הפצע הזה של הכושי שנזרק עמוק וניתן לאיחוי על ידי בקשת סליחה אמיתית. פשוט. כולנו בני אדם. הדרך לתיקון הוא בקשת סליחה. גם דרעי וגם נתניהו יודעים שכל מה שבנט ביקש היה את משרד הבריאות לאחר שהיה צריך לפנות את משרד הביטחון לטובת גנץ. כל מה שבנט ביקש היה להמשיך שותפותו הפעילה והמשמעותית במלחמה בקורונה שהתחיל כשר ביטחון בסגר הראשון עם המאמץ להוספת בדיקות והקמת מלוניות הבידוד וכיוצ"ב. כל מה שבנט ביקש הוא שימינה שהייתה מרכיב אחוי ומלא בתוך הגוש ההוא, תהיה חלק אמיתי ומשפיע בממשלה שבסופו של דבר הוקמה בזכות העמידה כחומה מלוכדת באותו גוש. אבל דרעי וגפני לא עמדו כחומה כאשר נתניהו זרק את בנט (וביזה אותו בהצעות כגון שר מים וכיוצ"ב, שאינם מאפשרים מעורבות אמיתית של ימינה בממשלה, ובסוף העביר את התיקים המבזים האלה לאלקין והרב פרץ). מי שראה צרת אחיו בהתחננו והפנה גבו לשלו כולל דרעי, ליצמן ונתניהו עצמו, צריכים להתנצל. פשוט. התנצלות פשוטה עושה הרבה לנפש ומאפשרת איחוי פצעים. קירוב הלבבות שיגרם בעקבות ההתנצלות יוביל את בנט להחלטה הנכונה לחזור לגוש. על מלא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture