ארכיון

דו"ח האנטישמיות: 13 יהודים נרצחו; עלייה באנטישמיות מימין

לרגל יום השואה הבינלאומי, משרד התפוצות מציג את דו"ח האנטישמיות לשנת 2018: שיא במספר הנרצחים מאז פיגועי ארגנטינה, שיא של אנטישמיות ברחוב וברשת, עלייה באנטישמיות בבריטניה ובצרפת, עלייה גם באירועים בארה"ב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לרגל יום השואה הבינלאומי אשר מצוין היום (ראשון) הציג שר התפוצות נפתלי בנט בישיבת הממשלה את דו"ח המגמות והתקריות האנטישמיות לשנת 2018 ואת פעילות משרדו. "שנת 2018 היתה שנת שיא בנוכחות האנטישמית ברחוב, ברשת ובזירה הפוליטית ברחבי העולם, במהלכה נרשם המספר הרב ביותר של נרצחים יהודים מאז שנות ה-90 בשלושה פיגועים שונים", אמר בנט.

בשנה החולפת נרשם שיא במספר הנרצחים היהודים במתקפות אנטישמיות מאז פיגועי ארגנטינה (בשנות ה-90) כנגד הקהילה היהודית – 13 נרצחים בשלושה פיגועים אנטישמים. המרכזי שבהם בבניין הקהילה היהודית בפיטסבורג שפנסילבניה, שם נרצחו 11 יהודים במהלך ברית מילה.

הנתונים שסוקרים גם את ההסתה ברשתות החברתיות מגלים כי בשנה החולפת נרשם שיא של אנטישמיות ברחוב וברשת, כששביעים אחוז מההסתה נגד יהודים מגיע על רקע אנטי ישראליות. עיקר ההסתה היה בתקופת העברת השגרירות האמריקאית לירושלים וצעדות השיבה.

בשונה מהשנים הקודמות, האלימות האנטישמית ברוב העולם מובלת על ידי ניאו נאצים ודוגלי עליונות לבנה. עם זאת, בבריטניה נשמרת רמת שיא של האנטישמיות שמגיעה בעיקרה מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, ממפלגת הלייבור שגורמת לחששות הקהילה היהודית בנוגע לעתידה בממלכה.

 

נגד אנטישמיות: מועצת האיחוד האירופי לצד הקהילות היהודיות

 

מצב האנטישמיות באירופה הולך ומחמיר, מסקר שערך האיחוד האירופי עולה כי 85% מיהודי אירופה סבורים שאנטישמיות מהווה בעיה במדינותיהם, 89% סבורים שהאנטישמיות התחזקה במדינותיהם בחמש השנים האחרונות ו-38%- שקלו או שוקלים להגר על רקע העלייה באנטישמיות והירידה בביטחון האישי. עוד הראה הסקר כי 80% מהתקריות אינן מדווחות.

המדינה האנטישמית ביותר היא צרפת , שם נרשם בשנתיים האחרונות ירידה במספר התקריות האנטישמיות במסגרת "התוכנית הממשלתית למאבק בגזענות ואנטישמיות", אך שינוי בפריסת הכוחות הובילה לעלייה של 69% בתקריות.

הגדרת האנטישמיות שנתקבלה ב- IHRA (כוח המשימה הבין-לאומי להנצחת זכר השואה) הפכה לסטנדרט בין-לאומי שביטויים ומעשים אנטישמיים נבחנים לפיו. ההגדרה אושררה השנה על ידי 6 מדינות נוספות, סה"כ עד היום אשררו את ההגדרה 12 מדינות בינהן: ישראל, בריטניה, אוסטריה, סקוטלנד, רומניה, גרמניה, בולגריה, ליטא, הרפובליקה של מקדוניה, הולנד, סלובקיה ומולדובה.

 

הונגריה תשקיע 1.5 מיליון אירו במאבק באנטישמיות

 

הדו"ח סוקר את האירועים האלימים הבולטים בשנת 2018 מהם מוכח כי אחד ממוקדי האנטישמיות המתחדשים הוא דווקא בארצות הברית, בברוקלין, שם יש את הקהילה החרדית הגדולה בעולם מחוץ לישראל. בסקירת האירועים הבולטים של הדו"ח יש כמה אירועים בברוקלין. אפריל – מנחם מוסקוביץ', יהודי-חרדי בשנות ה-50 לחייו, הותקף על רקע אנטישמי בברוקלין. מאי – צעירה יהודייה הוכתה בשכונת "קראון הייטס" בברוקלין. אוקטובר – ליפא שוורץ, יהודי חרדי, הוכה בדרך לתפילה בבורו-פארק, ברוקלין.

יתר האירועים הבולטים תרחשו באירופה: בינואר – רימון עשן הושלך אל תוך אולם בעיר לבוב שבו התקיימה הרצאה ביום השואה. בפברואר – בתו התינוקת של רב יהודי המתגורר בעיר ברון נכוותה קשות מחומצה ששפכו אלמונים לתוך העגלה שלה. מרץ – מיריי קנול, ניצולת שואה, נרצחה בדקירות סכין בדירתה בפריז וגופתה הוצתה. יוני – אישה ובידה סכין רדפה אחרי ילדים חרדים בלונדון. יולי – אדם ניסה לשרוף את בית הכנסת באקסטר, בריטניה. אוגוסט – גבר זרק נפץ על תלמידים ישראלים בעת שביקרו בבית היתומים של יאנוש קורצ'אק בוורשה. אוקטובר – גבר כיוון אקדח אל אישה יהודייה בבלגיה ואיים: "אהרוג אותך". אוקטובר – מעטפת נפץ התפוצצה במשרדו של מיכאל סקובליניורק אברמוביץ', ראש הקהילה היהודית בקאזאן, רוסיה. נובמבר – כדור נורה לעבר ביתם של זוג יהודים בבלגיה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture