נמשכת חקירת התרסקות המטוס האתיופי לפני כשבוע וחצי באדיס אבבה שהיה בדרכו לקניה ועל סיפונו 159 נוסעים ואנשי צוות.
לאחר חקירה קצרה וניתוח חלק מהנתונים מהקופסה השחורה, מצהירים במשרד הפנים באתיופיה כי ישנו דמיון ברור בין שני התרסקויות המטוסים ששניהם אף מאותו הדגם – 737 MAX.
בהודעה שפרסמו הרשויות במדינה נכתב, "במהלך תהליך האימות של נתוני ה- FDR (הקופסה השחורה. ד.ג), נראו קווי דמיון ברורים לצוות החקירה בין הטיסה האתיופית טיסה 302 לבין טיסה Lion Air 610, אשר יהיה נושא של מחקר נוסף במהלך החקירה."
בהקלטות נשמע הטייס קורא למגדל הפיקוח ומבקש לשוב על עקבותיו אך לאחר מכן השתררה דממה בקשר והמטוס התרסק.
מומחי תעופה בעולם מודאגים מהנתונים שמתפרסמים ואומרים כי עצם העובדה ששני המטוסים שהתרסקו בחצי שנה האחרונה הם מאותו דגם, מהווה תמרור אזהרה לחברת בואינג יצרנית המטוס ולכלל חברות התעופה מה גם שהדגם המדובר הוא יחסית חדש.
בחברת בואינג עדיין שומרים יחסית על דממה תקשורתית ולא מרבים למסור פרטים על התרסקויות המטוסים. עם זאת, הצהירו כי במהלך החודש הקרוב תבצע החברה עדכון למערות המטוסים מדגם 737 MAX.
חברות ברחבי העולם החלו למחרת האסון בקרקוע המטוסים ורשויות רבות ברחבי העולם אף אסרו את טיסתם של המטוסים מדגם זה בשטחן. אמש הורו רשויות התעופה על צעד דומה וזאת לאחר ההצהרה של טראמפ לפני מספר ימים כי יורה לקרקע את המטוסים.
כעת נותר להמתין ולראות האם לאחר עדכון הגרסה במערכות המטוסים, ישובו חברות התעופה להשתמש עם דגם המטוס. מה שברור כעת, אמינות החברה ובפרט בדגם זה לא תשוב במהרה.
בתוך כך, משלחת מיוחדת של משטרת ישראל יצאה הבוקר (שני) לאתיופיה כדי לסייע בזיהוי הקורבנות, בהם הישראלים אברהם מצליח ושמעון ראם. בראש המשלחת עומד רפ"ק און פאר מחטיבת הזיהוי הפלילי, ולצדו לוקחים חלק במשלחת קצינים נוספים, רופאות שיניים המתנדבות במשטרה ורופאים מהמכון לרפואה משפטית.
לפני המראתם ציין ראש המשלחת רפ"ק אילן פאר "אנחנו יוצאים בשליחות לאומית ומצטרפים למאמץ הבינלאומי ולמשלחות נוספות שיגיעו לשטח. המטרה שלנו לאתר ולזהות את שני הישראלים שנספו באסון".