"לישראל הזכות להגן על עצמה מכל איום שהוא"

הנשיא ברק אובמה בנאום נלהב באיפא"ק בדקות אלו, הבהיר באפן תקדימי כי "לישראל הזכות המלאה להגן על עצמה בכל דרך, לא להשלים עם גרעין איראני" • אובמה: "זו זכותה של ישראל להחליט האם לתקוף צבאית באיראן, לא נפסול אף אופציה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אור ירוק? נשיא ארה"ב שסיים בדקות אלו את נאומ בוועידה העולמית לסיוע לישראל, הצהיר בפעם הראשונה באופן נחרץ על התוכניות הצבאיות כלפי איראן ועל כך שההחלטה האם לתקוף את מתקני הגרעין של אחמדינאג'ד מונחת לפתיחה של מדינת ישראל בלבד, ולה הזכות המלאה להחליט האם לתקוף או לא.

זו הפעם הראשונה שבה ישראל מקבלת אור ירוק להחלטות שכאלו מבלי לחשוש מתגובה עויינת בבית הלבן.

קרא עוד:

[postim]

בנאום שנשא לאחר נאומו של נשיא המדינה, שמעון פרס, שנסע לוושינגטון ונאם אף הוא אמר אובמה כי "לישראל הזכות המלאה להחליט מה נכון ומה לא על מנת להגן על בטחונה. בכל הנוגע לגרעין האיראני אני לא אפסול אפילו אפשרות אחת מעל השולחן, ואני מתכוון לכל מילה: גם למאמצים דפלומטיים ולסנקציות כלכליות, עם זאת – גם האופציה הצבאית מוכנה".

אובמה התייחס לסוגיה הבוערת: האם ישראל תתקוף באיראן המגיעה אוטוטו לפצצה גרעינית, והודיע חד משמעית כי ישראל תהיה זו שתחליט האם ללחוץ על ההדק, ולא ייכפו עליה החלטות שמעורבות בבטחון אזרחיה. "לפני ארבע שנים עמדתי לצדכם ואמרתי שביטחון ישראל הוא קדוש והוא אינו נתון למשא ומתן. האמוּנה הזו הדריכה את פעולותיי כנשיא. העובדה היא שהמחויבות של הממשל שלי לביטחונה של ישראל היתה חסרת תקדים", אמר אובמה.

תקציב הבטחון גדל

על רקע הקמפיינים של המתמודדים הרפובליקנים לגבי יחסו לישראל אמר הנשיא כי "שיתוף הפעולה הצבאי והמודיעיני שלנו מעולם לא היה קרוב יותר; התרגילים והאימוּנים המשותפים שלנו מעולם לא היו כה משמעותיים. למרות מצב כלכלי לא פשוט, התמיכה הביטחונית שלנו גדלה מדי שנה בשנה".

"אנו משקיעים ביכולות חדשות, אנחנו מספקים לישראל יותר טכנולוגיות חדשות, מוּצרים ומערכות שאנו נותנים רק לבני בריתנו הקרובים ביותר. אל תטעו – נעשה את מה שצריך על מנת לשמר את היתרון הצבאי של ישראל, מפני שישראל צריכה שתמיד תהיה לה היכולת להגן על עצמה בעצמה מוּל כל איום", אמר אובמה.

בתחילת דבריו העניק הנשיא האמריקני את אות הכבוד הנשיאותי הגבוה לשמעון פרס שנאם לפניו. "ארה"ב וישראל חולקות אינטרסים משותפים, אך אנו גם חולקים את הערכים האנושיים עליהם דיבר שמעון: מחויבות לכבוד אנושי; אמוּנה שחופש הוא זכות המוענקת לכולם; ניסיון המוכיח לנו שדמוקרטיה היא צורת השלטון היחידה שיכולה באמת ובתמים להגשים את שאיפות האזרחים".

איראן – מרכז הטרור

פרס התייחס לגרעין האיראני ואמר כי "המשטר באיראן הוא רע, מושחת, אכזרי ורשע. לארה"ב וישראל מטרה אחת – למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני. איראן מאיימת על ברלין כשם שהיא מאיימת על מדריד. היא מאיימת על דלהי ועל בנגקוק – לא רק על ישראל. איראן שואפת לשלוט במזרח התיכון כדי שתוכל לשלוט בחלק הארי של כלכלת העולם. היא חייבת להיעצר והיא אכן תיעצר", אמר פרס. "שלום הוא תמיד בחירתנו הראשונה. אך אם נגזר עלינו להילחם, האמינו לי – אנחנו ננצח".

"הנשיא אובמה הבהיר שארה"ב לא תאפשר לאיראן לעולם להפוך גרעינית" אמר פרס. "אובמה הבהיר שצעדי המנע האלה אינם מדיניות שניתן לקיים לאורך זמן וכפי שהצהיר הנשיא – כל האפשרויות מוּנחות על השולחן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אבקש מראשי המטות להציץ לכוון בארות הנפט ולעשותם עניים ובזה ירד מיד הרוח שבמפרשים ולשבור את הכלכלה שלהם כי אין לנו צורך מהם מאומה ולא לבני בריתנו בעולם
יהי רצון בזכות חודש אדר נראה ונשמע בשורות טובות אמן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture