הבחירות בצרפת: הנתון שעלול להביא לניצחון לה פן

האם מועמדת הימין הקיצוני תצליח להפתיע? אחוזי הצבעה נמוכים נרשמו בבחירות המתקיימות היום, כאשר במחוזים המזוהים עם לה פן, נרשמו דווקא אחוזי הצבעה גבוהים יותר. אזור המוזיאון בפריז, שם אמור לנאום מקרון אם ינצח, פונה לזמן קצר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אזרחי צרפת ממשיכים לבחור היום (ראשון) את הנשיא הבא של הרפובליקה – מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן או מועמד המרכז עמנואל מקרון. עד לשעה 13:00 הצביעו 28% מבעלי זכות ההצבעה בצרפת, כ-2% אחוזים פחות מהנתון המקביל בבחירות ב-2012.

הקלפיות ייסגרו בשעה 21:00, אז יפורסמו המדגמים. למרות שהסקרים הראשונים ניבאו ניצחון ללה פן, פילוח אחוזי ההצבעה מעלה תמונה מדאיגה במחנה של מועמד המרכז. מהנתונים עולה כי במחוזות המזוהים עם לה פן הגיעו יותר מצביעים, ודווקא במחוזות שאמורים להביא למקרון את הניצחון הגיעו פחות מצביעים.

בתוך כך, נרשמת מתיחות שיא ביום הבחירות לנשיאות לאחר שבצהריים פונה מתחם מוזיאון הלובר – שסמוך לו נמצא מטה מועמד המרכז עמנואל מקרון מחשש לחפץ חשוד. המקום פונה לאחר שהתקבלה התרעה על אירוע בטחוני. פאולין קלמה, דוברת מטה הקמפיין של מקרון, אמרה כי השטח פונה "כצעד מנע בהחלטת המשטרה". מדובר באזור שניצב גם כך תחת אבטחה כבדה, לאחר שחשוד תקף שוטרים סמוך למוזיאון לפני מספר שבועות.

המצביעים הצרפתים בוחרים בין מועמדת שמתנגדת לחברות באיחוד האירופי ולהגירה לבין מועמד שתומך בהישארות בגוש בן 28 המדינות. הסקרים צופים כי אחרי השעה 21:00, עת שייסגרו הקלפיות ברחבי המדינה, ייבחר מקרון לנשיא. ניצחון מקרון יסייע לעצור את הזרם הלאומני המתנגד לגלובליזציה, שהביא ל"ברקזיט" ולבחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית.

עם זאת, קיים פער בין הכוח הפוליטי העומד מאחורי לה פן, מפלגתה "החזית הלאומית", לבין תנועות פופוליסטיות כמו מפלגת הימין UKIP בבריטניה, למשל. "ההבדל בין מפלגתה של מארין לה פן לבין שאר המפלגות הפופוליסטיות בעולם הוא שהחזית הלאומית היא מפלגה צרפתית מאוד, מפלגה ותיקה עם היסטוריה ארוכה", אמרה ד"ר סימון רודן בן זקן, ראש הוועד היהודי-אמריקני באירופה בריאיון לוואלה! NEWS.

בבחירות בשנת 2012 הצביעו 12% מהיהודים עבור לה פן. "אני מבינה עד גבול מסוים את היהודים המצביעים עבור לה פן", אומרת בן זקן. "ראשית, היהודים כמו שאר הצרפתים חשים מאוימים. צרפת נמצאת בחוסר ביטחון תרבותי ושואלת את עצמה מה מקומה, מה יהיה על תרבותה, על זהותה, באיחוד אירופי שמובל על ידי גרמניה, מה יהיה מקומה בעולם שהתרבות השולטת בו היא אמריקנית".

מעבר לכך, ישנו הנושא המוסלמי. "הצרפתים חשים חוסר ביטחון תרבותי, היהודים חשים חוסר ביטחון במדינה שבה הם מהווים 1% מהאוכלוסייה – והמוסלמים פי עשרה מכך. אבל הגישה של 'אויב אויבי הוא ידידי', משום שלה פן מתנגדת להגירה ומתנגדת לאסלאם ועל כן עלינו לתמוך בה, היא מאוד קצרת רואי.

"חשוב לזכור שלה פן לא רק אוסרת לבישת ניקאב ובורקה", מזכירה ד"ר בן זקן, "אלא גם כיפה, שהיא מתנגדת לא רק לשחיטת חלל אלא גם לשחיטה כשרה ואף לייבוא של בשר משחיטה כשרה לצרפת. כמו כן, היא אינה מוכנה שלצרפתי תהיה אזרחות נוספת כמו למרבית יהודי צרפת למשל. ועדיין למרות הכול היא מוקפת באנטישמיים וניאו נאצים במפלגתה כמו פרדריק שטיין".

מכל הסיבות האלה מאמינה בן זקן שלא תהיה עלייה בתמיכת יהודי צרפת בלה פן. אף שכל צרפת והעולם מעריכים שהלילה יוכרז על ניצחונו של מקרון בבחירות. אבל גם אם ייבחר, וגם אם יצליח בתפקידו, ברור לחלוטין שהדעות ש"החזית הלאומית" מייצגת, לא ייעלמו מבמת הפוליטיקה הצרפתית והאירופית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture