מקלב תוקף את נתניהו: "הכנסת הפכה להיות שוק"

ח"כ מקלב טוען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחזק את הרדיפה התקשורתית לכאורה נגדו, ומאשים: "נתניהו מתערב בענייני מפלגות אחרות יותר מאשר במפלגה שלו". ויש לו גם מה להגיד על העובדה שש"ס אינה מצליחה לעלות בסקרים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נראה כי חבר הכנסת אורי מקלב, הוא הח"כ היחיד המכהן במשכן שאינו מעוניין להפוך יום אחד לשר בממשלה. "אני מדכא אצלי את המחשבה הזו. היא מפריעה לעשייה. יתרה מכך, אפילו אם אסיים את תפקידי בכנסת כחבר כנסת, אין לי אף בעיה עם זה", הוא אומר היום בראיון ליקי ראדמקר.

כששואלים אותו על דעתו בנושאים שעל סדר היום, כמו למשל על מקומה של הכנסת, הוא לא חוסך בביקורת. "הכנסת הפכה להיות שוק", הוא אומר, "איבדה לחלוטין מהנכבדות שלה. בעבר היו תהליכי חקיקה מאוזנים, ולא דרקוניים ודורסניים. ההתנהלות של הקואליציה, לדוגמה, היא בלי טקטיקה – הכול הוא שיח חיצוני, לא פרלמנטרי".

לדבריו, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) הביא איתו "סגנון" חדש. "הכול אצלו על השולחן. שקיפות מלאה. נכון שיש לו פתיל קצר והוא מעניש על המקום. ח"כים לא רגילים לזה ואומרים שזה כמו מורה שמעניש ילדים בכיתה, אבל בסך הכול הוא מגיע להישגים גדולים. השיח עצמו הוא לא אותו שיח, אבל ביטן מאוד נאמן לקואליציה, ומנגד חייו לא פשוטים בתוך הבית".

זו כמובן לא הביקורת היחידה שלו על הקואליציה. אחד המהלכים שהפריעו לו יותר מכל בכנסת, עד כדי שהוא עוצר את הריאיון כדי להתעכב על הנושא, הוא הדחתו המתוכננת של הח"כ לשעבר באסל גטאס (הרשימה המשותפת), שהורשע בהברחת טלפונים ניידים לאסירים ביטחוניים בכלא. "מה הפריע להם שיישאר? ברגע שהוא הלך, איבדת את ההזדמנות להכות בו ולהעצים כל הזמן את האבסורד של הח"כים הערבים בכנסת. אני כמפלגת ימין לא מבין איך מפלגת השלטון נלחמה על זה. רק מה? פופוליסטיים. במקום שיתווכחו על מבריחי טלפונים, הוויכוח הפך להיות אם יש או אין רוב בכנסת להדחתו".

קשה למצוא ח"כ חרדי שינתח את ה"חיים הלא פשוטים שעוברים ח"כים בתוך הליכוד". אבל לא כך אצל מקלב. "אין בעל הבית", הוא מבקר את מפלגת השלטון. "ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהל סיעה, מנהל פרלמנט, אז או שהוא עומד בראש או שלא. כל אחד שם עושה מה שהוא רוצה. או שנתניהו טרוד בדברים אחרים, או שהסמכות נחלשה.

"בעבר, כשהיית מדבר עם זאב אלקין, גלעד ארדן או גדעון סער – היית יודע שאם דיברת איתם, אתה מדבר עם ראש הממשלה. אנשים שם ידעו שאם הם מתחילים איתו הם לא ייבחרו שוב. היום כבר אין מורא, ואם אין מורא אין יראה וללא ספק זה משפיע על עבודת הכנסת. נתניהו מתערב בענייני מפלגות אחרות יותר מאשר במפלגה שלו".

נתניהו, כך טוען מקלב, מתחזק את הרדיפה התקשורתית לכאורה נגדו. "אין מי שעושה טוב יותר לראש הממשלה כמו התקשורת העוינת. אם היא הייתה מלטפת, זה היה בא לידי ביטוי בבחירות. בעיניו, תקשורת זה בסיס השלטון. לנו קשה להשלים עם העיסוק של נתניהו ולחשוב שהתקשורת כל כך משפיעה. אני מסתכל על זה כמעט בביזיון, אבל כנראה היא יודעת היום יותר ממה שאנחנו מרגישים".

ח"כ מקלב יזם כמעט מאה הצעות חוק חדשות רק בקדנציה הנוכחית, וחתום על עוד יותר מ-200. "זה לא ריבוי חקיקה?", שאלנו. הוא מיד משיב: "יש פער גדול בין ההצעות שהוגשו לאלה שבאות לידי ביצוע. אז מה אכפת לך מה מוגש? השיטה היחידה להזיז דברים במדינה הזו היא בחקיקה. כשחברי כנסת מגישים הצעות חוק לטובת כותרת – כולנו יודעים".

מאז מותו של מרן הרב עובדיה יוסף, נטשו מצביעים רבים את המפלגה הספרדית והחלו להישמע קולות רבים יותר על איחוד בין הרשימות. הדיבורים על כך היו בעיקר בתקשורת, כמעט ללא בסיס במציאות. "זו רק כותרת", הוא דוחה את האפשרות לאיחוד בין יהדות התורה לש"ס. "יש חשש שזה יוביל לאיבוד קולות או לא ישנה את המצב, אז למה שמישהו ייקח סיכון לחינם?".

ביקורת נוספת הוא מעביר על מנהיגה הפוליטי של ש"ס, אריה דרעי, שעל אף הפופולריות ההולכת וגוברת המפלגה לא ממריאה בסקרים. "יש הרבה אנשים שיתנו לך לייקים, אבל לא ילכו בשבילך לקלפי. דרעי הצליח לעבור סף של רבים שכבר לא רואים בו מושחת. הוא לגיטימי ואנשים מעריכים את הפופולריות שלו, אבל לא בשביל להצביע לו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

על פטירת גדול הדור זצ"ל לא כותבים מאז מותו וכו
נא לתקן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture