כוננות שיא במצרים: הצבא פתח במבצע נרחב לחיסול דאעש

כוחות הביטחון של מצרים פתחו במבצע למיגור הטרור הרצחני של דאעש, בייחוד בחצי האי סיני ובאזור הדלתא של הנילוס. דיווח: ישראל נתנה אור ירוק להכניס כמות גדולה של כוחות וכלים צבאיים לאזורים בסיני שהוגדרו מפורזים בהסכם השלום בין המדינות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

צבא מצרים הודיע הבוקר (שישי) על פתיחה במבצע ביטחוני מקיף נגד דאעש וגורמי איסלאם קיצוניים ברחבי המדינה, לרבות בחצי האי סיני. בהודעת דובר הצבא המצרי נמסר כי המבצע החל "בהוראתו של המפקד העליון של הצבא, הנשיא א-סיסי" וכי כל מוסדות המדינה מתגייסים לטובת הפעילות, לרבות הצבא והמשטרה. לפי גורמי ביטחון במצרים, הכוננות הועלתה לרמה הגבוהה ביותר בכל המחוזות במדינה.

"כוחות אכיפת החוק החלו הבוקר ביישום ההתעמתות המקיפה נגד הטרוריסטים בצפון ובמרכז סיני", מסר דובר צבא מצרים בהצהרה דרמטית ששודרה בטלוויזיה המצרית, וקרא לשיתוף פעולה בין הגורמים המעורבים במבצע. לדבריו, המבצע יכלול תמרונים מבצעיים שמטרתם לחזק את שליטתה של מצרים במעברי הגבול עם המדינות השכנות.

המבצע יתמקד באכיפת הביטחון בצפון ובמרכז חצי-האי סיני וביעדים נוספים בדלתא המצרית ובמדבריות במערב המדינה, במטרה לטהר את האזורים האלה מקיני הטרור שמשפיע על ביטחון הפנים במדינה. לא ברור במה יהיה שונה המבצע הנוכחי מקודמיו, והסמיכות שלו למועד הבחירות לנשיאות מעט תמוהה. בה בעת, תושבים דיווחו על פעילות אווירית נרחבת באזור העיר איסמעיליה, סמוך לתעלת סואץ.

בתוך כך, בימים האחרונים עלו דיווחים בכלי תקשורת ערביים שונים על תגבורות צבאיות רציניות של צבא מצרים בסיני. בחלק מהדיווחים הם אף תוארו כ"תגבורות חסרות תקדים", שמגיעות בעיקר לצפון חצי-האי בו נלחם צבא מצרים בשנים האחרונות נגד אנשי שלוחת סיני בדאעש. בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" דווח הבוקר כי בתגובה לתגבורות הפיצו אנשי ארגון דאעש בסיני קריאות לתושבי האזור שלא לשתף פעולה עם הצבא.

ברקע תחילתו של המבצע המצרי בסיני דיווח הבוקר העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", היוצא לאור בלונדון ומזוהה עם קטאר, על הפצצות אוויריות באזור הערים רפיח וא-שייח' זוויד בצפון חצי האי. גורמים מדיניים שצוטטו בעיתון טענו כי המבצע שצבא מצרים מתכוון לבצע דומה ל"מלחמה קטנה" נגד שלוחת ארגון ה"מדינה האסלאמית" בסיני. במקביל דיווחו בעיתון כי לאחרונה ישראל נתנה אור ירוק להכניס כמות גדולה של כוחות וכלים צבאיים לאזורים בסיני שהוגדרו מפורזים בהסכם השלום בין המדינות.

בשנים האחרונות הוציא דאעש לפועל עשרות פיגועים ומתקפות נגד כוחות צבא בסיני, מחסומי משטרה וכן נגד יעדים אזרחיים. בסוף חודש דצמבר נהרגו 12 בני אדם בשני פיגועים נגד נוצרים קופטים מדרום לקהיר. במהלך 2017 נהרגו יותר ממאה קופטים בפיגועים שלמרביתם היה אחראי דאעש.

יותר ממאה תקיפות: הפעילות הישראלית נגד דאעש על אדמת מצרים נחשפת

בשבוע האחרון דיווח העיתון ניו יורק טיימס כי ישראל תקפה יותר ממאה פעמים בסיני בתוך שנתיים. לפי הדיווח, התקיפות בוצעו כדי לעזור לשלטונות בקהיר להתמודד עם שלוחת דאעש בחצי האי. עוד דווח כי התקיפות נגד יעדי הארגון בוצעו באמצעות מל"טים, מסוקים ומטוסים, באישורו של נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי.

העיתון הלבנוני אלח'באר דיווח כי ישראל חיסלה יותר מ-17 מחבלי דאעש בסיני. לפי הדיווח, עשרות פלסטינים מהרצועה, שיצאו להצטרף ל"מדינה האסלאמית" בסוריה, בעיראק ובלוב, שבו ממדינות אלה באחרונה והתמקמו בסיני. חלק מהמחבלים היו בעברם פעילי טרור בארגונים פלסטינים בעזה, ולאחר שחוסלו הוחלפו בפעילי טרור צעירים וקיצוניים יותר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture