מבטיח ומקיים: ארה"ב הטילה סנקציות חדשות על משטר האייתולות

רק יומיים אחרי שטראמפ הכריז "על הרמה הגבוהה ביותר של סנקציות כלכליות" כנגד המשטר בטהרן, משרד האוצר האמריקני הטיל סנקציות על שישה אנשים הקשורים לכוח קודס של משמרות המהפכה ועל שלושה גופים איראניים. "המלחמה בטרור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

רק לפני יומיים הודיע נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על פרישה מהסכם הגרעין עם איראן ואמר כי הסנקציות על המדינה יחודשו במלוא העוצמה. הערב, ההבטחה הזאת מתממשת, כשמשרד האוצר האמריקאי הודיע כי הטיל סנקציות על שורה של גופים ואישים איראניים.

בהודעה רשמית שכותרתה "המלחמה בטרור" נמסר ממשרד האוצר האמריקני כי הוא הטיל הערב (חמישי) סנקציות על שישה אנשים הקשורים לכוח קודס של משמרות המהפכה ועל שלושה גופים איראניים. זאת, בהמשך להחלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש מההסכם שנחתם בין טהראן לבין המעצמות ב-2015 ולהחזיר את הסנקציות הכלכליות עליה.

מדובר בפעולה משותפת של ארצות הברית ואיחוד האמירויות, שנועדה לעצור רשת גדולה של חילופי מטבע באיראן ובאיחוד האמירויות, שהעבירה מאות מיליוני דולרים למשמרות המהפכה כדי לממן פעילויות זדוניות וארגונים שלוחים שם איראן. בין הארגונים נמצא הבנק המרכזי של איראן, שהי מעורב בפעילות של משמרות המהפכה ותמך בהמרת הכסף וסייע להעביר אותו לחשבונות בנק מעבר לים.

שר האוצר של ארצות הברית, סטיבן מנוצ'ין, אמר כי המשטר האיראני ניצל את הגישה לגופים באיחוד האמירויות על מנת לרכוש דולרים אמריקאים למימון פעילות משמרות המהפכה.

חידוש הסנקציות יקשה על איראן למכור נפט ולהשתמש במערכת הבנקאות העולמית. איראן היא אחת מיצואניות הנפט הגדולות ביותר בעולם. משרד האוצר האמריקני הודיע כי הסנקציות הקשורות למגזרי האנרגיה של איראן, של תעשיית הרכב ושל המגזרים הפיננסיים יושתו מחדש בתוך שלושה עד שישה חודשים.

בנאום מיוחד ביום שלישי השבוע הודיע הנשיא טראמפ כי ארצו הברית פורשת מהסכם הגרעין עם איראן ”אני מכריז היום כי ארצות הברית תצא מהסכם הגרעין האיראני“ אמר טראמפ.

טראמפ הוסיף כי ”בעוד כמה דקות אני אחתום על מזכר נשיאותי אשר מודיע על סנקציות מחודשות, אמריקאיות, על המשטר האיראני. אנחנו מכריזים על הרמה הגבוהה ביותר של סנקציות כלכליות“. וטראמפ גם הבהיר למדינות שחושבות לעשות עסקים עם איראן כי ”כל מדינה שתעזור לאיראן להשיג נשק גרעיני, תהיה גם נתונה לסנקציות חריפות מצד ארצות הברית“.

”ארצות הברית לא תהיה בת ערובה לניסיון סחיטה“, המשיך טראמפ, ”אנו לא נאפשר למשטר שקורא ’מוות לאמריקה‘ את האופציה להשיג את הנשק הקטלני ביותר מעל פני האדמה. הפעולה היום שולחת מסר קריטי: ארצות הברית אינה מאיימת יותר איומי סרק. כשאני מבטיח משהו – אני מקיים.

”עם יציאתנו מהסכם הגרעין, אנו נעבוד עם בני בריתנו למצוא פתרון אמיתי לטווח ארוך לאיום הגרעין האיראני. זה יכלול מאמצים להסיר את האיומים של תוכנית הגרעין, לעצור את פעילות הטרור של המשטר ברחבי העולם, ולחסום פעילויות נוספות שלו במזרח התיכון“.

”ובינתיים הסנקציות החריפות יכנסו לתוקף“, ממשיך הנשיא האמריקני להזהיר את משטר האייתולות, ”אם המשטר ימשיך בשאיפותיו הגרעיניות, הוא ימצא את עצמו במצב חמור יותר מאשר הוא היה אי פעם“.

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר אתמול כי טראמפ "עשה טעות" כשהחליט לפרוש מההסכם. לדבריו, לטראמפ היו יותר מעשרה שקרים בנאומו. "הנאום היה טיפשי ומלאכותי", אמר חמינאי, בדברים שפורסמו באתרו הרשמי. "הוא איים על המשטר ועל העם. מר טראמפ, אומר לך בשם העם האיראני: עשית טעות".

חמינאי, הסמכות הבכירה ביותר באיראן, תמך בהסכם רק באופן מסויג ותקף את ארצות הברית פעמים רבות בטענה שהיא אינה עומדת בהבטחותיה. הוא הוסיף כי הוא לא מאמין שמדינות אירופה יישארו חלק בהסכם והטיל ספק בהמשך קיומו. "אמרתי פעמים רבות מהיום הראשון – אסור לסמוך על אמריקה", אמר חמינאי. "אני לא סומך על שלוש המדינות הללו (בריטניה, צרפת וגרמניה)".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture