צילום: Rishwanth Jayapaul

שִׁירַיִם מאוכזב מהתוצאות: המשפיע אצל מרן רה"י והלווית הענק במנהטן וי-ם

יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: שליח JDN בקברי צדיקים, ה'שבע ברכות' לצלם המיתולוגי, האדמו"ר מאשלג רוקד עם בובה, כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ בכותל

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

השבוע פותח 'שיריים' את המדור הנחשק בכוחות מחודשים לאחר מערכת בחירות סוערת בארצות הברית, בה ידיד המערכת וידיד כלל ישראל מר דונלד טראמפ ככל הנראה הפסיד את הבחירות לטובת המועמד הדמוקרטי. 'שיריים' שעקב בדריכות אחר הנעשה בארצות הברית התעדכן כל העת אונליין משליח המערכת לארצות הברית הלא הוא העורך הראשי של האתר, האיש והאגדה שמואל בן צבי היקר שחרש את ארצות הברית לאורכה ולרוחבה והביא את מיטב העדכונים מלווים בסרטונים שהפכו בין רגע לפופולאריים במיוחד ברחבי הרשת.

'שיריים' שכבר תקופה שוקל להמריא לארצות הברית לא הצליח להגיע לתפוח הגדול, לשם כך הוא שלח את שליחו המיתולוגי שיתעד בעבורו את שמואל בן צבי ברחובות ארצות הברית של אמריקה, להפתעתו במקום למצוא אותו נהנה מה'עולם הזה' שמגישה אמריקה הוא ראה אותו משתפך בתפילה ובתחנונים לישועת הכלל והפרט בקברי הצדיקים שבמקום.

התיעודים שזרמו לידי 'שיריים' ריגשו אותו במיוחד, תחילה נצפה בן צבי באוהל אדמור"י סאטמאר, לאחר מכן בויז'ניץ, סקולען וסקווירא. ל'שיריים' אף נודע כי הוא הגיע לתפילה בקברו של הרה"ק מריבניץ זיע"א, אך בשל קשיי קליטה התיעוד טרם הגיע. 'שיריים' מאחל כי תפילותיו של שמואל הצדיק יעשו פרי.

ומכאן לשאר הנייעס שעשו את השבוע האחרון, בתחילת השבוע התעטף 'שיריים' באבל כבד עם הסתלקותו של פוסק הדור בארצות הברית הגאון רבי דוד פיינשטיין זצוק"ל, רחובות מנהטן הושחרו ואלפים ליוו את ראש הישיבה בדרכו האחרונה.

שליח 'שיריים' לארצות הברית תיעד את המטוס הפרטי בו הוטסה מיטתו הקדושה של חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל באמריקה לארץ ישראל.

ובמסע ההלוויה שהתקיימה בבית ההלוויות ב'שמגר' בירושלים השתתפו אלפים שחלקו כבוד אחרון לגדול הדור, האלפים עטו מסיכות ושמרו על כללי הזהירות, אך למרות זאת כוחות המשטרה ניסו לעצור את מסע ההלוויה ללא הצלחה, 'שיריים' תמה לעצמו ואמר "אפילו הגויים של מנהטן הבינו שלא עוצרים מסע הלוויה של גדול הדור, אם כן מדוע במדינת היהודים מנסים לעצור את דרכו האחרונה", הוא עדיין ממתין לתשובה.

מי שהשתתף במסע ההלוויה מתחילתו ועד סופו הוא הצדיק והמקובל הנודע הגר"י עדס שליט"א שביכה את לכתו של גדול הדור, במעמד הקבורה הצטופף המקובל בין ההמונים וכיוון כוונות טמירות ונעלמות.

וגולת הכותרת הייתה הברית לבנו של כ"ק האדמו"ר ממיאלען שהכניס את בנו מחמדו בבריתו של אברהם אבינו ע"ה, המונים השתתפו בשמחה הגדולה, מי שכובד בסנדקאות היה אחיו הגדול כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת שליט"א. 'שיריים' דמע שעה ששמע כי לתינוק קוראים 'ישראל ניסן' על שם סביו כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת זצוק"ל שנסתלק לפני כשנה לאחר שעבר יסורים קשים ומרים.

האדמו"ר מקוזמיר שליט"א הגיע השבוע להשתתף בשמחת ה'שבע ברכות' לצלם המיתולוגי ר' יהודה פרקוביץ שנישא בשעה טובה ומוצלחת לבחירת ליבו. 'שיריים' מצטרף להמוני המאחלים ומאחל אף הוא מזל טוב.

ובחתונה עצמה שהתקיימה על פי ההנחיות ראה 'שיריים' כיצד כ"ק האדמו"ר מאשלג מקיים בהידור את המצווה לשמח חתן. הרבי שלא חס על כבודו רקד ריקוד נלהב עם בובה מיוחדת לקול תשואת הקהל המצומצם.


האדמו"ר מויז'ניץ בית שמש שליט"א עלה השבוע לנחם את האדמורי"ם מקוסוב ויזניץ ושידלובצא היושבים שבעה על פטירת אמם הרבנית ע"ה. 'שיריים' תיעד.

ולקראת שמחת החתונה הגדולה בחסידות שתיערך בארצות הברית הגיע כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א להעתיר בתפילה ובתחנונים לישועת הכלל והפרט ברחבת הכותל המערבי.

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו עלה השבוע לביקור מיוחד במעונו של זקן אדמור"י המועצת כ"ק האדמו"ר מביאלא שליט"א. הרבי שהיה עטור בתפילין ועטוף בטלית קיבל בחביבות את הרב הראשי כשזה מעניק לו את ספרו במתנה.

האדמו"ר מזוטשקא שליט"א יצא אמש ממעונו שבבני ברק והגיע לקבר רחל אמנו ע"ה שם העתיר עבור תומכי וידידי רשת הכוללים שעל ידי מוסדות החסידות. האדמו"ר השתטח על קברה של האמא של כלל ישראל ובכה בדמעות שליש לישועתן של ישראל.


והמשפיע האגדי הגאון הצדיק רבי אלימלך בידרמן שליט"א עלה השבוע למעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א בכדי לברך ולהתברך לרגל שמחת ה'בר מצווה' לבנו. ראש הישיבה שוחח עם המשפיע באמצעות רמקול כשהוא שוהה מאחורי מחיצת זכוכית מיוחדת. גם 'שיריים' מאחל מזל טוב.

ורגע לפני סיום 'שיריים' מאחל לאלפי ורבבות קוראיו בארץ ובעולם כולו, חורף בריא והעיקר שיהיה בריאות לכולם. גו'ט שבת אחים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא מכובד שכתבתם 'לברך' ולהתברך אצל הר"י שליט"א.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture