צילום: Rishwanth Jayapaul

שִׁירַיִם בחנות הבקיטשע'ס: פסגת האדמו"רים בלונדון והחתן החסידי אצל מרן שר התורה

יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: ראש ישיבה והאדמו"רים עלו למירון, האדמו"ר מפיטסבורג בביקור ראשון אצל האדמו"ר מבעלזא, והתמונה השחורה מרחוב סורוצקין

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

את המדור הנחשק ביותר במגזר החרדי פותח 'שיריים' היישר מארצות הברית של אמריקה, התפוח הגדול שחיכה לו כבר תקופה ארוכה קיבל את פניו בזרועות פתוחות. כהרגלו בקודש הוא פקד תחילה את מעונם של גדולי האדמורי"ם והרבנים בארצות הברית ורק לאחר מכן התפנה לשאר עיסוקיו.

אך כמו תמיד הנייעס לא פסחו על מפתנו של 'שיריים' גם בעת שהותו בניכר, במשך כל שעות היממה הוא עקב בדריכות אחר הנעשה בארץ הקודש, לשם שינוי השבוע האחרון לא הביא בכנפיו דרמות של ממש במגזר החרדי אותו הוא מסקר. 'שיריים' ראה בכך משהו שמיימי שבדיוק כשהוא לא בארץ אין באמת ברייקינג, ויהי לפלא.

מיד במוצאי השבת האחרונה הבדיל 'שיריים' על היין ויצא למחוז חפצו, בנתב"ג הוא ראה מספר ראשי ישיבות ובעלי שם, אך מחמת פרטיותם התיעוד נשאר בארכיון. באותה שעה בדיוק ראש ישיבת 'כנסת יחזקאל' באלעד הגאון רבי ברוך מרדכי אטינגר שליט"א הגיע להתפלל לישועת הכלל והפרט בקבר הרשב"י זיע"א במירון.

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א אשר החלים בחסדי שמים מנגיף הקורונה קיבל במעונו ציבור מצומצם לברכה ועצה. תחילה נכנסו ילדי תלמוד תורה 'באר יהושע' אשר זכו לקבל אף מיני מתיקה מרבן של ישראל. מחזה מפעים היה לראות את שר התורה מנצל את הזמן לגמוע עוד דפי גמרא כהרגלו בקודש.

האדמו"ר מפיטסבורג החדש הספיק השבוע להגיע לעשרות ביקורים במעונם של עשרות אדמורי"ם ברחבי הארץ, בין לבין הוא אף הגיע לאתרא קדישא מירון שם בציון הרשב"י זיע"א הוא העתיר בתפילה ובתחנונים לישועת הכלל והפרט. התיעוד לפניכם.

ומיד לאחר מספר ימים בצפון הגיע האדמו"ר לביקור ראשון כאדמו"ר במעונו של מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א. האדמורי"ם שוחחו במשך מספר דקות כשהרבי מבעלזא מתעניין אודות פועליו הרבים של אביו כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל שנסתלק לבית עולמו בימי חג הסוכות האחרון.

והעיר אומן שבאוקראינה רעשה השבוע לאחר שהגויים המקומיים השתלטו על בית העלמין הישן וכעת דורשים סכומי כסף גדולים, מי שלא נח על המשמר והגיע לחפש פתרון הוא העסקן המקומי ויו"ר 'שמירה אוקראינה' שלומי אלישע כשמתלווה אליו העסקן האגדי של קברי הצדיקים הרב ישראל מאיר גבאי. השניים סקרו את המקום במשך שעה ארוכה ודנו בפתרונות המעשיים. 'שיריים' ממתין לבשורות טובות.

האדמו"ר מויז'ניץ לונדון שליט"א עלה השבוע לביקור ראשון במעונו של הרבי מסאדיגורה לונדון החדש. 'שיריים' יודע על 'מאחורי הקלעים' של הביקור אך הוא ישאיר את המידע לעצמו. כך או כך האדמורי"ם שוחחו במשך דקות ארוכות כשלאחר מכן נפרדו לשלום ברחובות הממלכה המאוחדת.

ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א הגיע למסור שיעור בהיכל הישיבה הקטנה שבראשותו. מדובר בהתרגשות מיוחדת שכן השיעור שנמסר השבוע הוא שיעור ראשון מזה תשעה חודשים שלא נמסר השיעור מפאת המשך התפשטות נגיף הקורונה. התלמידים וראש הישיבה התרגשו מהמעמד, וכמו תמיד 'שיריים' כאן עם התיעוד.

השבוע פרסם 'שיריים' כיצד מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א הורה למנהלי החינוך העצמאי לפתוח את מוסדות הלימוד. בתיעוד שהגיע לידי 'שיריים' נראים ראשי החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין יחד עם הרב מרדכי קרליץ כשהם בהתייעצות עם ראש הישיבה. במשך שעה ארוכה העלו הם פתרונות בפני ראש הישיבה כשהוא פסק בסופו של דבר על פתיחת המוסדות בכפוף לכללי הזהירות והשמירה.

בוקר שחור קידם את פניו של 'שיריים' שעה ששמע על השריפה הגדולה שפרצה ברחוב סורוצקין בירושלים. כיוון שלו מכרים רבים באזור הוא דאג לשלומם ועקב בחרדה כל העת. בחסדי שמים לא היו נפגעים אך התמונה הזו עשתה ל'שיריים' שחור בעיניים. תמונה מהבוקר שאחרי.

הרה"צ רבי מנחם מענדל הגר שליט"א חתן מרן האדמו"ר מויזניץ שליט"א הגיע השבוע לביקור במעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א לקראת שמחת נשואי בנו למזל"ט. שר התורה עיין בהזמנה ובירך את החתן הנרגש ואביו.

האדמו"ר מלוצק הגיע אף הוא להשתטח על ציון קודשו של התנא האלוקי רשב"י זיע"א. העוברים ושבים שוחחו עם הרבי כשהוא מעניק להם את כל הזמן שבעולם.

מי שתהה מה 'שיריים' עשה עם נחיתתו בניו יורק, אז הוא מיהר לחנות הבקיטשע'ס המיתולוגית 'כתר' בבורו פארק בכדי לבחון את הקולקציה החדשה של האדמורי"ם. הוא העלה לסטטוס שלו במכשירו המוגן טעימה קטנה מהמבחר ומספר ידידים ששמם שמור במערכת כבר טלפנו אליו בכדי שיקנה להם מלבוש מכובד כיד ה' הטובה עליו. 'שיריים' לא יכל לענות בחיוב לכולם, אך מספר בקיטשע'ס יעשו את דרכם בימים הקרובים למעונם. הוא אף יאמר כי הקולקציה האדמורי"ת אכן משובחת והנה טעימה קטנה.

את המדור יסיים 'שיריים' בהודאה למי שאמר והיה עולם על חסדיו הגדולים. אפרילכע'ן שבת יהודים יקרים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הקאפטן קנה אותי תביא לי גם?😊

כמעט הכל כאן כבר יש לויז'ניץ מרכז

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture