מלכיאלי מגיב ליריבים: 'לנו יש דעת תורה; אולי יש מי שרגיל אחרת' • צפו

יו"ר סיעת ש"ס מסביר בראיון ל'חדשות JDN' מדוע מאוכזבים חייבים לצאת להצביע על אף הביקורת (אותה הוא מבין..) • מלכיאלי מדבר על הרלוונטיות של ש"ס ועל הנאמנות המוחלטת ליו"ר התנועה אריה דרעי, נאמנות שעולה לעיתים במחיר של ביקורת בונה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

יו"ר סיעת ש"ס, חה"כ מיכאל מלכיאלי מתמודד בראיון ל'חדשות JDN' עם השאלות הקשות ומשיב גם לטענות יריבי המפלגה, על הביקורת מהציבור על ההתנהלות בקורונה, על הרלוונטיות של ש"ס כשעולם התורה הספרדי מפואר מתמיד ועל הנאמנות המוחלטת ליו"ר התנועה דרעי ולראש הממשלה נתניהו.

לשאלתי האם הוא חושש משאננות המצביעים החרדים עונה הרב מלכיאלי, "אני ער לכך, אבל אני יודע שאם חלילה השאננות הזאת תתבטא בכך שלא ילכו להצביע בקלפי, זה יגרום ל-4 שנים של רדיפה כלפי כל מה שקשור ליהדות". מלכיאלי מזכיר את המסיתים ומסביר שהצבעה למפלגות שאינם חרדיות יביא למימוש התוכניות שלהם "כבר ביום שלישי בערב".

"אם נגיע להצביע כל התוכניות שלהם לא יצאו לפועל", הוא מסביר, אבל אני תוהה האם אלו שלא פועלים מהשכל אלא מרגישים פגועים, יישמעו את דבריו. הרי הם יגידו שדבר לא ישתנה אם נצביע שוב. מלכיאלי: "הכי קל זה לשים את המפתחות ולהגיד שאנחנו מתפטרים מהממשלה, אבל מה יהיה עם המפעלים האדירים שהקמנו? מה יהיה עם כל בתי הכנסת, מי ילחם עבור הדברים החשובים לציבור?".

"אני מוכן לקבל ביקורת, אבל לבוא ולומר שלא עשינו? בשנה האחרונה היה משבר קשה מאוד. כולם פעלו כל שביכולתם אבל אנחנו לא "שר המשטרה" ואין לנו כוח מעבר לפיקוח הפרלמנטרי". חה"כ מש"ס ממשיך להסביר, "תחשבו מה היה קורה אם לא היינו שם? נכון שהיה אפליה כלפי הציבור החרדי, אבל בלי הפיקוח וההזהרות שלנו המצב היה הרבה יותר גרוע".

לאחר שמזכיר את "הפעילות מבפנים", אני שואל איך קרה שיו"ר התנועה, הרב אריה דרעי, לא הצליח למנוע את ההחלטה לסגור את ירושלים בשושן פורים, החלטה שכמו נתפרה עבור הציבור החרדי. הרב מלכיאלי: "השאלה שצריכה להישאל היא איך בכל הפעמים הרב דרעי כן הצליח", אומר הח"כ ומסביר, "הרב דרעי עומד מול 30 שרים ומצליח בכל פעם להציל עוד ועוד דברים". מלכיאלי לא מתעלם מהביקורת על שושן פורים ומציין כי מדובר בהחלטה נוראית, ומיד אח"כ פעל חה"כ הרב מרגי לביטול הדו"חות.

אני מעמת את חה"כ מש"ס עם אמירותיו של יו"ר יהדות התורה, חה"כ משה גפני, שמאשים את המפלגה בגזענות בכך שכל חבריה הם ממוצא מזרחי, "כמה ספרדים יש ב'יהדות התורה'?", תוהה מלכיאלי. לדבריו, ש"ס הקימה מפעלים אדירים – 50 אלף תלמידי רשת החינוך, עולם השיבות, ת"תים, הקימה דור ועולם ספרדי חדש. אנחנו הולכים לפי דעת תורה".

מלכיאלי תוקף את את דבריו של גפני וטוען כי אלו מכוונים נגד גדולי ישראל: "אנחנו אנשים שהולכים על פי דעת תורה ולא זזים ממנה, אף אחד לא יכול להטיף לנו". לדבריו: "אם יש לגפני בעיה שייגש למרן חכם שלום כהן שליט"א, לא אלינו". הרב מלכיאלי רומז מהיכן מגיעה דעתו של ח"כ גפני על השקפת ש"ס, "יש אולי כאלו שקשה להם להבין את זה, אולי רגילים למשהו אחר, אני לא יודע ואני לא מתערב במה שקורה במפלגות אחרות. אני יודע שאנחנו ממושמעים לדעת תורה וב"ה גם מצליחים בזה".

אני תוהה אם ש"ס סיימה את תפקידה אחרי שטיפלה בבעיה שלשמה היא קמה. הרב מלכאלי: "אין ספק שבמאבק של עולם התורה אנחנו נמצאים במקום הרבה יותר טוב ממה שהיה – כיום רואים את החזון ואת השאיפות של מרן מתגשמים". לדבריו: "כיום ראשי הישיבות הספרדים מזדהים עם ש"ס, מה שבעבר לא היה". למרות זאת, חה"כ מש"ס מסביר כי "המאבק המזרחי במובן הלאומי רחוק מסיום".

אני מציג בפניו את הטענה שלמרות האיכות הגבוהה של מוסדות הלימוד הספרדים, נציגי ש"ס שולחים את ילדיהם למוסדות לימוד אשכנזיים, "אמירה כזאת אולי נכונה לעבר, כיום יש עולם תורה ספרדי מיוחד באיכות ובכמות", אומר מלכיאלי. הוא מגיב לדבריו של גפני לפיהם מי שלומד במוסדות ליטאים צריך להצביע ליהדות התורה, "ומבשרך אל תתעלם", אומר מלכיאלי, ומוסיף: "כשהח"כים מיהדות התורה ונציגיהם בעיריות יפעלו למען מוסדות ספרדיים כמו שהנציגים שלנו פועלים נדבר אולי באמת לא צריך את ש"ס".

במענה לשאלתי על התמיכה העיוורת של ש"ס בראש הממשלה נתניהו מסביר הרב מלכיאלי כי לש"ס יש דרך ברורה ומועמד ברור לתפקיד רה"מ. מלכיאלי מתפאר בעובדה שאין כל ביקורת במפלגה על היו"ר דרעי ואני תוהה האם מצב כזה הוא בריא להנהגה, הרי כל אדם יכול לטעות לפעמים? "כל הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל, חכם שלום סמך עליו", אומר מלכיאלי.

לשאלתי אם גוש ביבי לא מצליח להביא 61 מנדטים ולהרכיב ממשלה, האם נלך לבחירות חמישיות קובע הרב מלכיאלי: "אנחנו עם ביבי עד הסוף".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ראיון נוקב ונושכני.
כל הכבוד על עיתונאות מקצועית .

ולאשר חילולי שבת במתחם התחנה הא ? זה דעת תורה או תורא הא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture