שִׁירַיִם עם החשיפות הדרמטיות: המשפיע שבונה מקווה ועל מה שוחחו האדמורי"ם

כמידי שבוע מביא יעקב מלמד תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאוחרי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: הרבי שהתרגש משירת 'מכניסי רחמים' וגם ראש הישיבה והרבי שנסעו יחד באותו המטוס • אל תפספסו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

עם תום ימי האבל הקשים על ארבעים וחמישה הרוגי אסון הר מירון, 'שיריים' מתחיל להתאושש מהאסון והוא שב לכתיבת המדור. רבים התקשרו אליו במהלך השבועיים האחרונים ושאלו מדוע המדור נעדר מעל גבי בימת האתר הנכבד הזה, והוא ענה לעומתם ואמר, "אחרי אסון נורא שכזה בהר מירון כיצד אוכל לשבת ולכתוב דברים כאלו שמשמחים את הלבבות". אך כאמור כעת עם תום ימי האבל שב 'שיריים' בכוחות מחודשים לכתיבת המדור הנחשק ביותר במגזר החרדי שלו רבבות קוראים ברחבי העולם כולו, ועל כך בהמשך.

'שיריים' שחרש בשבועיים האחרונים את ארצות הרבית ונועד עם גדולי האדמורי"ם במקום הופתע לראות כי גם שם בליל שישי נוהגים לאכול צולנ'ט תוך כדי קריאת המדור 'שיריים', הוא ממש התרגש לראות שיש לו אוהדים גם במדינה הרחוקה 12 שעות טיסה. בדרכו לארצות הברית הוא פגש את הנגיד ר' וואלף זיכרמן חסיד מונקאטש אדוק ומי שקונה כל שנה את ההדלקה של האדמו"ר מתולדות אהרן במירון, במשך שעה ארוכה שוחחו השניים על האסון הנורא כשר' וואלף מחזקו בדברי אמונה וביטחון בבורא כל העולמים.

מי שעוד שהה בארצות הברית בשבועיים האחרונים הוא כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת שליט"א. הרבי שהה בבית האכסניא בבורו פארק וקיבל את אוהדיו וחסידיו לברכה ולעצה. בין לבין ראה 'שיריים' כיצד הרבי משוחח עם האיש החזק בחסידות ר' מאיר פרץ שיחי' בסוגיות העומדות ברומו של עולם.

ביום שישי שעות לפני כניסת השבת יצא 'שיריים' לערוך קנית ברחובות האינסופיים של בורו פארק. במהלך נסיעתו הוא הבחין ברה"צ רבי חיים מאיר הגר בנו יחידו של כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א כשהוא בדרכו גם לערוך קניות לשבת בעצמו כאחד האדם, 'שיריים' מיהר לתעד את בן הרבי.

מי שכבש את פלטבוש הבירה בדרשותיו המעוררות הוא הגאון רבי משה טוביה ליף רבה של בית בנימין – אגודת ישראל במקום. הגרמ"ט ליף ערך כינוס התעוררות ענק לזכרם של הרוגי הר מירון ונשא דברי חיזוק כשאלפים מאזינים בשקיקה לדבריו.

לאחר הדרשה שעוררה גלים ברחבי פלטבוש החרדית הגיע הגאון רבי משה טוביה ליף לברך קבוצת בחורים מתחזקים שישבו לארוחת צהריים באחת מהמסעדות שפלטבוש מציעה לתושביה. גם לשם 'שיריים' הגיע והצליח לתעד.

ורגע לפני צאתו לשדה התעופה בכדי לשוב לארה"ק הגיע 'שיריים' לשאת תפילה נרגשת בציונו הק' של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זיע"א. 'שיריים' יודע לומר שבמקום אפשר לפעול ישועות למעלה מדרך הטבע ומנסיון הוא אומר זאת.

ובשדה התעופה בדרכו חזרה ארצה ראה 'שיריים' את כ"ק האדמו"ר מזוטשקא אמסנא שליט"א מתהלך כאחד האדם וממתין בתורו לבידוק הביטחוני.

מי שעוד עלה על המטוס הוא ראש ישיבת אורייתא הגאון רבי דוד שפר שליט"א שבדיוק סיים מסע מפרך לטובת הישיבה ברחבי ארצות הברית החרדית. עם הגעתם ארצה נצפה ראש הישיבה כשהוא ממתין כאחד האדם לבדיקת קורונה בכדי להיכנס לגבולות הארץ.

והמשפיע החסידי רבי מענדל מאסקאוויטש בנו של כבוד קדושת האדמו"ר משאץ שעלה לכותרות מאז אסון מירון לאחר שניצל באורח פילאי זכה לביקורם של כל המי ומי שבאו לבקרו ולשמוע את הנס הגדול כאשר כל כוחות ההצלה חשבו שהוא כבר שייך למתים ל"ע. גם הרבי מויז'ניץ הגיע לבית האכסניא בבני ברק ושוחח עם המשפיע במשך שעה ארוכה.

'שיריים' כאן בכדי לחשוף לרבבות הקוראים כי המשפיע החסידי רבי מענדל מאסקאוויטש אשר משמש בכובעו השני כרב קהילת 'אזמרה' בעיר הקודש צפת עובד בימים אלו על הקמת מקווה טהרה בביתו במקום לזכרם של נספי הר מירון. 'שיריים' מחזיק אצבעות להצלחת הבנייה בקרוב ממש. וכמובן הוא ממתין גם להזמנה לשבות בצל הקודש בצפת.

בהגיעו לאחד מהשטיבלא'ך ברחבי הארץ ראה 'שיריים' להפתעתו את המשפיע הגה"צ רבי אלימלך בידרמן שקוע בשיחה עמוקה עם גאב"ד מאקאווא, 'שיריים' לא רצה להפריע לשיחה אז הוא צילם ומיד הלך לדרכו.

והתמונה שהכי תפסה את 'שיריים' במהלך השבוע האחרון הייתה תיעוד נדיר שלא מן המניין. הרבי ממבקשי השם הגיע לירושלים להתייעצות דחופה עם הרבי ממבקשי הראשון – כ"ק האדמו"ר ממבקשי אמונה. 'שיריים' הופתע לראות את שני האדמורי"ם מ'מבקשי' משוחחים שעה ארוכה. מבחינתו זהו תיעוד היסטורי וחסר תקדים לכל דבר.

יממה לאחר האסון הנורא בקרלין, אסון שכמעט גרם ל'שיריים' שלא ללמוד בליל חג השבועות הגיע כ"ק האדמו"ר מקרלין לכותל המערבי בכדי לשאת תפילה לרפואת הפצועים הרבים מהחסידות. שליח 'שיריים' למקומות הקדושים בארץ ובעולם תיעד את הרבי במקום יחד עם שני בניו.

מי שעוד הגיע בדיוק באותו הזמן לכותל המערבי הוא כ"ק האדמו"ר מאונגוואר שליט"א, אדמו"ר לו 'שיריים' רוחש כבוד גדול עוד מימיו של 'שיריים' כנער צעיר מאוד.

וכ"ק האדמו"ר מסערט ויז'ניץ שליט"א הגיע יחד עם קבוצה מחסידיו לציון ר' יהודה בר עילאי. הרבי שהתרגש בתפילה החל לשורר 'מכניסי רחמים' כאשר החסידים מצטרפים לשירה המרגשת. 'שיריים' השיג תיעוד ווידיאו נדיר מהמעמד.


ו'שיריים' עם עדכון לוהט ודרמטי מחסידות סלונים: בשבוע החולף התקבלה הבשורה על בואו בברית האירוסין של 'ההויז בוחער' הבה"ח שלום קריבוס הידוע במסירותו לאדמו"ר שליט"א ולכל המסתעף. עב"ג בת הרה"ג מראשי הנהלת ההכשר של הרב לנדא. בחסידות מציינים כי קשה יהיה למצוא מחליף ראוי עקב היות החתן נדיר במסירותו ובכישרונות הרבים. אך כבר בשבוע האחרון החלו מגעים מתקדמים לבחירת'היוז בוחער' חדש. יש לציין כי רבים הם הבחורים שטוענים לכתר הנכסף ואף עושים מאמצים רבים כדי לקבל את התפקיד. 'שיריים' מצטרף לאלפי המאחלים ומברכו שיזכה לבנות את ביתו על אדני התורה והחסידות כרצון רבותיו הקדושים.

רגע לפני סיום 'שיריים' מאחל לרבבות קוראיו בארץ ובעולם כולו שהיה רק בשורות טובות, השקט ובטח כל הימין ואפרילכע'ן שבת.

לפניות, תגובות ולשליחת חומרים בנושא המדור וחצרות הקודש ניתן לשלוח לכותב השורות, במייל: [email protected]

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נהניתי מאד. תודה רבה.
הלוואי והלוואי שנזכה גם אנחנו להתנהג " כאחד האדם"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture