צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

גינזבורג לח"כי ש"ס: "קוראים לכם לממש את הערבות להסכם הקואליציוני" • צפו

בנאום במליאת הכנסת פנה יו"ר סיעת כחול לבן לחברי הליכוד: "זה לא העת לדרדר את המדינה לבחירות בגלל סוגיות פרוצדוראליות - יש הסכם קואליציוני שחתמנו עליו - תעמדו בו, תעמדו במה שכתוב בו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ איתן גינזבורג התייחס במליאת הכנסת למשבר הפוליטי ואמר כי "חייבים בעת הזאת לשמור על יציבות פוליטית, ולא להידרדר ולהיכנס למשבר פוליטי. לא צריך בנוסף למשבר הכלכלי העמוק, למשבר התפקודי, ולמשבר הבריאותי, להוסיף לזה גם משבר פוליטי או משבר משטרי בדמות של בחירות רביעיות בשנה וחצי. זה רע לכולם. זה רע לכל מי שיושב בבית הזה. זה רע לכל תשעת מיליון אזרחי ישראל. אין אחד שחושב שעכשיו זו העת לצאת לבחירות. ואני קורא מכאן לחבריי בקואליציה ולחבריי באופוזיציה: בואו תגלו כולם אחריות, זה לא העת לבחירות. זה לא העת לפרק את העסק. זו העת שנתגייס כולנו לדאוג לאזרחים".

הוא תקף את האופוזיציה ואמר כי "אני חושב שיש עתיד הייתה המפלגה הראשונה שאמרה שהיא תיתן גרייס לממשלה, חודשים שלמים – לא לשלוח אותם לבחירות, כדי לאפשר תפקוד. מה שאני שומע מאז, זה רק ניסיון לדחוף את המדינה לבחירות. זה מה שצריך עכשיו? זה מה שאתם רוצים? זו אופוזיציה אחראית? ככה את רוצה להתנהל בתקופה הזאת? את רוצה להגיד לאזרחי ישראל שזה מה שאת רוצה עכשיו? בחירות? זה מה שחשוב לך עכשיו? ללכת לבחירות? לפזר את הכנסת? לדאוג לקמפיין בחירות? באמת, היו חסרות הרבה מאוד מערכות בחירות לאחרונה. ככה מתנהלת אופוזיציה אחראית?"

"אופוזיציה אחראית מתגייסת גם כשהיא לא מסכימה. גם כשלאופוזיציה יש ביקורת. גם כשהאופוזיציה חושבת שצריך לתקן, ואפילו כשאופוזיציה רוצה להחליף את הממשלה – אופוזיציה בתקופה כזאת צריכה לגלות אחריות. גם אופוזיציה בתקופה כזאת, מותר לה להיות אחראית. מותר לה להבין שגם אם היא מתנגדת לקיומה של ממשלה, וזה לגיטימי להתנגד לממשלה. לגיטימי להתנגד לממשלה. זה לגיטימי להתנגח. ולגיטימי לא להסכים. זה לגיטימי לגמרי, זה המשטר הפרלמנטרי. וגם, כשאנחנו לא מסכימים, יש רגעים שבהם צריך לגלות אחריות ולהתגייס, למרות חוסר ההסכמות. לבוא ולראות איך אפשר להעביר דברים, למרות שלא מסכימים, כי העת הזאת היא עת כזאת שצריך להתגייס למרות אי הסכמות".

הוא פנה לליכוד ואמר כי "אני אומר את זה גם לחבריי בליכוד ולשותפים האחרים בקואליציה: זו לא העת לדרדר את המדינה לבחירות בגלל סוגיות פרוצדורליות. יש הסכם קואליציוני שחתמנו עליו – תעמדו בו. תעמדו במה שכתוב בו. זה מה שמצופה משותפים. זה מה שמצופה מקולגות. זה מה שמצופה ממי שחותם על מסמכים – לקיים הסכמים ולעמוד במחויבויות, כי זה בעיקר משרת את אזרחי ישראל. הסיטואציה הפוליטית שבה אנחנו מצויים בה היום לא משרתת בשום צורה, בשום דרך. הליכה לבחירות לא משרתת אף אחד, לא מהקואליציה, לא מהאופוזיציה, לא מאף אחד מסיעות הבית הזה".

בסיום דבריו פנה לחברי הכנסת של ש"ס במליאה ודרש שהמפלג תקיים את הבטחתה לערוב למימוש ההסכם הקואליציוני: "אני קורא גם לכם מסיעת ש"ס, חבר הכנסת מלכיאלי, חבר הכנסת מרגי, אנחנו אומרים גם לכם, לסיעת ש"ס – סיעת ש"ס שאמרה שהיא ערבה להסכם הקואליציוני, היא ערבה לקיומה של הממשלה הזאת. אנחנו קוראים גם לכם לממש את הערבות הזאת, לממש את המחויבות הזאת לקיומה של ממשלה יציבה שתשרת את האזרחים. גם כשיש מחלוקות, גם כשיש אי-הסכמות, חובתנו לשמור על יציבות פוליטית, על יציבות משטרית בעת הזאת. זה לא הזמן ללכת לבחירות, זה ברור לכולם".

"לכן נראה לי, שפה כולם צריכים היום להתעשת, לשנס מותניים, להבין שזה צו שעה. כולנו צריכים להבין שהיום כולנו צריכים לשרת את תושבי ישראל ואת אזרחי ישראל בשעה הקשה הזאת, בתקופה המורכבת הזאת, תקופה ששום צד לא ישיג את כל מה שהוא רוצה. כולם צריכים להתפשר. זו שעה של פשרות, זו שעה של התגייסות, זו שעה של אחדות מימין ומשמאל, קואליציה, אופוזיציה – כל עם ישראל", דברי גינזבורג.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture