Yonatan Sindel/Flash90

"אל תטיף לי על דמוקרטיה": נתניהו נאם נגד צביעות השמאל • צפו

"יש צד אחד שכל מה שהוא אומר ועושה, כולל הצגה בחבלי תלייה, גיליוטינות או ביזוי סמלי המדינה - זה דמוקרטיה וממלכתיות. ויש צד אחר שגם שהוא מבטא עמדות לגיטימיות שמייצגות את רוב הציבור הישראלי זה מתויג כהסתה ושיסוי"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נשא היום (שני) נאום תקיף במליאת הכנסת נגד הצביעות של השמאל, שמשתמש ביום הזיכרון לרצח ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, על מנת להסית ולתקוף את הימין. "יש מי שמשתמש בימי הזיכרון ליצחק רבין כדי לנגח חלק עצום מהעם ואת מי שמייצג אותו".

נתניהו חשף בנאומו את הצביעות של השמאל: "במשטר דמוקרטי, זכותה וחובתה של האופוזיציה למתוח ביקורת חריפה נגד הממשלה, אבל ראו מה קורה כאן, יש צד אחד, זה לא משנה אם הוא באופוזיציה או בקואליציה, שכל מה שהוא אומר ועושה – גם אם אלה הביטויים הקיצוניים ביותר כולל ההצגה בחבלי תלייה, גיליוטינות או ביזוי סמלי המדינה, וזה דמוקרטיה, ממלכתיות, וחופש הביטוי. ויש צד אחר שגם שהוא מבטא עמדות לגיטימיות שמייצגות את רוב הציבור הישראלי זה מתויג כהסתה, שיח שנאה, פילוג ושיסוי. עכשיו יש גם תוספת חדשה – חוסר ממלכתיות".

"אז אני חייב לומר לכם משהו מדם לבי. כבר 26 שנים, שנה אחר שנה, יש מי שמשתמש בימי הזיכרון ליצחק רבין כדי לנגח חלק עצום מהעם ואת מי שמייצג אותו. במשך כל השנים שמעתי באירועים האלה דברים פוגעניים ושקריים על המחנה אותו אני מייצג וגם עליי אישית אבל חרקתי שן, הבלגתי. מילאתי את חובתי להיות שם כראש ממשלה בהתאם לפרוטוקול הממלכתי. כמובן כשבאתי שאלו למה באתי ועכשיו כשאני לא בא שואלים למה לא באתי. יש פה ראשי אופוזיציה שהחרימו ימי זיכרון אחרים ועליהם לא מדברים".

נתניהו הוסיף, "רבין חתם על הסכמי אוסלו מתוך הנחה שערפאת ואש"ף יזנחו את מחויבותם להשמדת ישראל ויילחמו בטרור בצורה חסרת-פשרות. זה לא קרה. אני חשבתי שהדבר מחייב אותנו לא רק לשקול מחדש את ההסכמים הללו אלא גם לפעול לטובת מה שהאמנתי בו במשך שנים רבות: שאת השלום עם עוד מדינות ערביות רבות נשיג לא דרך רמאללה, אלא בציר 'עוקף רמאללה'".

"תמיד האמנתי שאם השלום עם מדינות-ערב יהיה תלוי בהסכמת הפלסטינים, לעולם לא יהיה שלום. יכול להיות שהם יהיו האחרונים ובטח לא הראשונים ואולי הם לא יבואו בכלל. אז למה לחכות, למה לתת להם וטו ולמה לשים את השלום בידיים שלהם?".

הוא הוסיף ודיבר נגד הסכמי אוסלו, עליהם חתם רבין: "הסכמי אוסלו המחישו שלא ניתן להשיג שלום בר-קיימא על יסודות של תקוות בלבד – ובוודאי לא על בָּסִיס של תקוות-שווא. תמיד האמנתי ששלום עושים עם אויבים – אבל רק עם אלה שמחליטים להפסיק להיות אויבים. לא עושים שלום מדומה – עם מי שמשתמשים בהסכם שלום כדי לשפר עמדות להמשך המאבק בישראל. ובהקשר זה אני חוזר ואומר: אין דבר כזה 'קורבנות שלום'. יש 'קורבנות טרור'. טרור הוא טרור, ושלום הוא שלום!".

בהמשך נאומו הסביר כי למרות שחלק על הממשלה דאז, הוא התנגד להסתה. "הפולמוס עם עמדת הממשלה דאז היה מהותי, תקיף וחריף – כיוון שהוא עסק בנושאים גורליים לקיומנו ולעתידנו. אבל גם בלהט הוויכוח אמרתי שוב ושוב, מעל כל במה – וזה מתועד: "יש לנו עניין עם יריבים פוליטיים, לא עם אויבים. בני עַם אחד אנחנו". אמרתי: 'רבין אינו בוגד. הוא טועה, אבל הוא אינו בוגד'".

"מעל דוכן הכנסת, חודש לפני הרצח, אמרתי בצורה חד-משמעית: "התופעה הזאת של כינוי מנהיגי ישראל בתואר 'רוצחים' ו'בוגדים' – רבין רוצח, בגין רוצח, שמיר רוצח, שרון רוצח – אלה דברים שהיו פסולים תמיד, ואנחנו מגנים זאת בכל פה". עוד הוספתי: "מה שעלינו לעשות כולנו יחד הוא להתייצב נגד התופעות הללו ונגד כל ניסיון להכתים את הציבור שיושב כאן בכתמים של אותו קומץ קטן וקיצוני". זאת האמת – וכל שקר אחר שחוזרים עליו שוב ושוב, לא יהפוך להיות אמת!".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וואי אהבתי את התגובה של בנט- נענוע ראש מימין לשמאל עם פרצוף של… טוב נו ניצחת אותי מה אני יעשה חחח😂😂😂

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture