חשיפת מנהרת הטרור: כיפות ברזל נפרסו בדרום; "רואים בחמאס אחראי"

הפלסטינים מדווחים על נפגעים מהשמדת מנהרת הטרור שהושמדה היום על ידי צה"ל. לקראת הפיצוץ נפרסו מערכות כיפת ברזל בדרום ובירושלים מבהירים כי הם רואים בחמאס, ארגון הטרור השולט ברצועת עזה, את האחראי לפגיעה בריבונות הישראלית

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

(בוידאו: תיעוד פלסטיני לעבר המנהרה שהושמדה היום)

מי חפר את מנהרת הטרור שהושמדה היום על ידי צה"ל? על פי דיווחים פלסטיניים ישנם בין 3 ל-8 פעילי ג'יהאד איסלמי שנהרגו במתקפה. בנוסף דווח כי המנהרה שייכת ל"פלוגות ירושלים", הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. עם זאת, בישראל הבהירו כי הם רואים בחמאס אחראי.

בצה"ל אמרו כי עקבו זה תקופה אחר בניית המנהרה, שעוד לא הייתה מוכנה לפעולה, וכי זו "הפרה בוטה של ריבונות ישראלית שלא נאפשרה".גם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחסו לאמצעים הטכנולוגיים המיוחדים בעזרתם גילו כוחות הביטחון בחסדי שמיים את המנהרה, אך לא ניתן לפרט אודות אמצעים אלו.

בינתיים הותר לפרסום כי בימים האחרונים נפרסו בדרום סוללות כיפת ברזל לקראת פיצוץ המנהרה. "המועד של הפיצוץ נבע משיקולים מבצעיים", הסביר היום דובר צה"ל, שהוסיף כי לא נשקפה בינתיים כל סכנה לחיי אדם, שכן, היישוב כיסופים, הוא היישוב הקרוב ביותר אל המנהרה, רחוקה שני קילומטרים ממנה.

"האחריות הראשונה של כל ממשלה זה לדאוג לביטחון אזרחיה. אנחנו עושים את זה. מי שמנסה לפגוע בנו אנחנו פוגעים בו", אמר ראש הממשלה. "אמרתי לכם כבר פעמים רבות שאנחנו מפתחים טכנולוגיה פורצת דרך לטפל באיום המנהרות. אנחנו מיישמים את זה. היום איתרנו מנהרה וגם השמדנו אותה ונמשיך לעשות את זה. אנחנו רואים בחמאס אחראי לכל ניסיון לפגיעה בריבונות שיוצאת משטחו על ידי אנשים שכפופים לסמכותו ואנחנו נמשיך להגן על גבולות ישראל".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר: "אני חושב שהמסר הוא ברור לכולם: אנחנו לא נסבול הפרת ריבונות ישראלית, ואני מדגיש שהפיצוץ המבוקר נערך בשטח שלנו. זו הייתה הפרה בוטה של הריבונות ושל כל הכללים המקובלים בין חברות, מדינות או בין ארגונים המכבדים את עצמם, וזה מוכיח שלמרות הפיוס הפלסטיני, רצועת עזה נשארה ממלכת הטרור ומבחינתנו האחריות היא ללא ספק של חמאס השולט בעזה.

"אין לנו שום עניין בהסלמה ואין לנו שום כוונה לאפשר למישהו לפגוע בריבונות הישראלית. אני רוצה להדגיש שבשום שלב לא נשקף איום מאותה מנהרת טרור בבנייה לתושבי עוטף עזה, אנחנו זיהינו אותה בזמן ועשינו מה שהיינו צריכים לעשות בעיתוי הכי נכון. ועוד פעם ברכות לכוחות צה"ל ולפיקוד הדרום".

(בוידאו: תיעוד מרצועת עזה של השמדת המנהרה, היום)

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס גם הוא לנושא: "מדובר בהפרה חמורה של ריבונות ישראל. אויבי ישראל אינם חדלים לרגע בניסיונות לפגוע באזרחי ישראל. צה"ל הפיק את לקחי צוק איתן ופועל מודיעינית, טכנולוגית, הנדסית ומבצעית על מנת לסכל ניסיונות אלו ולהבטיח ביטחון לתושבי עוטף עזה".

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, הגיב לגילוי ופיצוץ המנהרה: "אנו מחזקים את ידי צה"ל וכל כוחות הביטחון. על מדינת ישראל וגורמי הביטחון להמשיך ולנקוט ביד קשה כנגד כל הפרה של הריבונות הישראלית על שטחיה תוך העמדת חיי התושבים בסכנה. כרגע אין הנחיות מיוחדות לתושבים".

גם ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, התייחס לתקיפה: "אנו מברכים על פעילות צה"ל לסיכול המנהרה. כפי שהובטח לנו אחרי ׳צוק איתן׳, צה"ל פועל בכל האמצעים נגד מנהרות הטרור. אנו זוכים למעטפת הגנתית מלאה, הן מהפעילות המבצעית היזומה לסיכול המנהרות והן מבניית המכשול התת קרקעי שמוקם באזורנו. אנו נמצאים בקשר שוטף עם גורמי הצבא ואין שינוי בהנחיות לתושבים, למעט הפסקת העבודות החקלאיות בסמיכות לגדר. שגרת החיים במועצה נמשכת".

//www.jdn.co.il/video/902237

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture