הג'יהאד האסלאמי: "איומי האויב – הכרזת מלחמה, זכותנו להגיב"

מתאם פעולות הממשלה בשטחים איים על מנהיגי ארגון הטרור העזתי שמיהר להגיב במסר נמשלו: "יש לנו זכות להגיב על פיצוץ מנהרת ההתנגדות" • נתניהו הזהיר: "בימים אלה יש מי שמנסה לנסות התקפות חדשות על ישראל. היד שלנו תהיה קשה מאוד"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

שבועיים לאחר הריסת מנהרת הטרור של הג'יהאד האיסלאמי שהביאה למותם של 14 פעילי הארגון וחמאס, בהם שני בכירים בג'יהאד, שיגרה מערכת הביטחון אזהרה חמורה לג'יהאד האיסלאמי ולחמאס מחשש שתמומש הכוונה לבצע פיגוע נקמה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב (פולי) מרדכי פרסם סרטון בערבית, שבו אמר כי "הג'יהאד רוקם מזימה ומשחק באש, נגיב בעוצמה גם נגד חמאס".

לדבריו, "ישראל פוצצה מנהרת טרור לפני כשבועיים בשטח הריבוני של מדינת ישראל. אנחנו ערים למזימה שהג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני רוקם נגד ישראל. הוא משחק באש על גבם של תושבי רצועת עזה, ועל חשבון הפיוס הפנים פלסטיני והאזור כולו. כדאי שיהיה ברור: לכל תגובה של הג'יהאד האיסלאמי באשר היא, ישראל תגיב בעוצמה ובנחישות, לא רק כלפי הג'יהאד אלא גם כלפי חמאס.

בהמשך עבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים לאיים על מנהיגי ארגון הטרור. "אנחנו מייעצים להנהגת הג'יהאד האיסלאמי בדמשק לנקוט זהירות ולשלוט בעניינים. מפקדת הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני בדמשק ומנהיגי הארגון – רמדאן שלח וזיאד נחאלה – קחו מהר את העניינים לידיים כי אתם אלו שתישאו באחריות".

בג'יהאד האיסלאמי התייחסו ישירות לאיום המרומז לחיסול מנהיגי הארגון: "לא נרפה את ההגנה על עמנו ואדמתנו. האיומים של האויב לפגוע בהנהגת הארגון הם בגדר הכרזת מלחמה, ואנו נתמודד עימם. האיומים האלה חושפים את הכוונות האמיתיות של הציוניים. זכותנו להגיב על כל תוקפנות ובתוך כך גם הזכות להגיב על פשע התוקפנות נגד מנהרת ההתנגדות, שגרם למות 12 לוחמים מהזרועות הצבאיות של חמאס והג'יהאד", נאמר בהודעה.

בהודעה נאמר גם כי "המסר שלנו לישראל: ידייך המגואלות בדמי ילדינו לא יפסיקו להרוג עד שייגדעו או עד שתסולקו מאדמתנו וארצנו. הטרור של האויב ואיומיו לא מפחידים אותנו ולא יניאו את הנהגתנו מדרך הג'יהאד, ההתנגדות וההגנה על עקרונותינו".

גם דובר חמאס, פאוזי ברהום, הגיב לאיום של האלוף מרדכי: "האיומים נגד ההתנגדות מצד מי שמכונה 'מתאם פעולות ממשלת ישראל', יואב מרדכי, משקפות פאניקה ובלבול ביישות הציונית מפני תגובה שלנו על פשע הפגיעה באנשי ההתנגדות הפלסטיניים. ההתנגדות האמיצה תמשיך להיות מוכנה לבצע את חובתה – להגן על עמנו ולשבור את יוקרתו של הכיבוש".

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בימים אלה יש מי שעדיין משתעשע בלנסות התקפות מחודשות על ישראל. היד שלנו תהיה קשה מאוד כלפי כל גורם בכל מקום. אני מתכוון לכל גורם – פלגים, סורקים, ארגונים. אנחנו רואים את חמאס אחראי לכל התקפה שיוצאת מעזה נגדנו".

החשש במערכת הביטחון הוא שהג'יהאד האיסלאמי לא יבליג על האירוע שהסתיים גם בהשארת חמש גופות של פעיליו בישראל, והוא ממתין להזדמנות מבצעית להגיב בכמה אפשרויות: ירי טיל נ"ט או צליפה לעבר כוח צה"ל הפועל בקרבת הגבול או נגד עובדים בפרויקט המכשול וכן מטח משמעותי של רקטות. העבודות בגבול חזרו השבוע לסירוגין ובהתאם להערכות מצב אך הדריכות הגבוהה של אוגדת עזה והמתיחות בגבול נשמרו גם במהלך סוף השבוע.

הארגון לא קיבל אחריות רשמית לחפירת המנהרה אך איים כי הוא "בוחן את האפשרויות לתגובה על ההסלמה והתקופנות הישראלית". בג'יהאד האיסלאמי רמזו כי אנשיו תכננו חטיפה במנהרת הטרור: "מנהרת החירות שהותקפה על ידי האויב הייתה מיועדת לשחרור אסירינו. לתנועה תהיה מנהרה אחרת לשחרור האסירים", אמר בכיר הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, חאלד אל-בטש.

מנהרת הטרור מעזה לתוך שטח העוטף הושמדה על ידי צה"ל בסוף החודש שעבר, וכעבור כמה ימים הכריזה ישראל כי היא מחזיקה בגופות חמישה מחבלים שנהרגו בתוכה. ההערכה היא שכוונתה להחזיק בגופות לצורך עסקה להחזרת גופותיהם של סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול, שמוחזקות על ידי חמאס בעזה מאז מבצע צוק איתן ב-2014. בתגובה לזאת מסר אז הג'יהאד האיסלאמי: "גופות חמשת השהידים לא יישארו הרבה זמן בידי ישראל. אנחנו יודעים כיצד להשיב גופות של אנשינו. המערכה פתוחה ולא תסתיים. הארגון לא יתמקח על גופות המחבלים שבידי ישראל".

//www.jdn.co.il/video/905228

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי לא מאמין בתורה וכן הוא רק מפחד הוא לא יודע שיש לנו שומר

ההוא בסרטון הראשון מדבר לענין

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture