צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

חמאס נרתעו? "תהלוכת השיבה הגדולה לא תכלול כניסות לשטח ישראל"

דובר צה"ל בערבית לתושבי עזה: "לא נרשה שום חציה של הגבול". שר הביטחון: "מקווה שהצד השני לא יעשה שטויות". בשב"ס נערכים לתרחישים קיצוניים שיחייבו מעצרים המוניים של מפגינים • והאם המחבלים שחדרו היום לישראל ניסו להיתפס?

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

בכיר חמאס בעזה, סלאח ברדוויל, מדגיש כי לא יהיו כניסות לתוך ישראל במהלך "תהלוכת השיבה הגדולה". לדבריו, "תהלוכת השיבה הגדולה, ב-30 במרץ, באה כתגובה לתכנית טראמפ. הכניסה לאדמות הכבושות תחל ביום הנכבה – ה-15 במאי".

מרוואן אבו נאסר, חבר הוועד המארגן של "תהלוכת השיבה הגדולה", אמר כי "התהלוכה באה כדי להבהיר לאויב הציוני ולקהילה הבינלאומית, שהעם הפלסטיני לא יוותר על זכות השיבה". לדבריו, "רבים ברצועת עזה הביעו עניין בהשתתפות בתהלוכה הגדולה".

הערב פנה דובר צה״ל בערבית, אביחי אדרעי, לתושבי עזה. והזהיר כי "צה"ל נערך באופן גלוי וחשאי באזור", והוסיף כי "לא נרשה שום חציה של גבול הרצועה". הוא איים גם כי "צה"ל ישתמש בכוח אם יצטרך לעשות זאת על מנת למנוע את הפרת ריבונות ישראל", ואמר לתושבים העזתים כי "חמאס עושה בכם שימוש".


(בוידאו: דובר צה״ל בערבית)

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס למתיחות בדרום לקראת הפסח ואמר: "אני ביקרתי הבוקר באוגדת עזה, יחד עם הרמטכ"ל. אני חושב שהצבא ערוך בצורה מיטבית, אנחנו מוכנים לכל תרחיש. כל מה שתלוי בנו, נעשה שהחג הזה יעבור בשקט, בביטחון ובשמחה. אני מקווה שגם הצד השני לא יעשה שטויות ולא יתפתה לכל מיני פרובוקציות".

בתוך כך השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס לחדירת המחבלים היום מרצועת עזה ואמר כי "אנחנו לא נאפשר שום הפרה של הריבונות שלנו, ולא נאפשר חצייה של גדר מרצועת עזה לכיוון מדינת ישראל". עוד הוסיף אדן כי "כל פעילות כזאת של הפרת הריבונות, תטיל אחריות על החמאס כאחראי ישיר לתוצאות שיהיו לה".

//www.jdn.co.il/breakingnews/974272

פרשן 'חדשות 2' רוני דניאל מסביר כי ייתכן והפלסטינים שחדרו היום לישראל היו מעוניינים להיעצר ולא לבצע פיגוע "יש פה שתי אפשרויות, שתיהן לא הוסרו מסדר היום. האחת, וראינו את זה גם בעבר, שצעירים מעזה עוברים לשטח ישראל, נתפסים בכוונה. הם מבלים כמה שבועות בכלא ישראלי – מקבלים שלוש ארוחות ביום, מקלחת ודברים נוספים שאין להם בעזה בימים האלה".

"אם החשודים שחוצים את הגבול באים עם רימונים או סכינים, אז מטבע הדברים עוצרים אותם לפרקי זמן ארוכים יותר מכאלה שלכאורה סתם באים לחפש עבודה. מנגד, אם הם היו רוצים לעשות פיגוע, הרי הם היו יכולים".

"במקביל נשאלת השאלה אם הם רצו אגב שיתפסו אותם למה הם צריכים ללכת 20 ק"מ, היו יכולים לשבת ליד הגדר ובאותו רגע היו אוספים אותם".

אם זאת ייתכן כי המחבלים פעלו בשליחות חמאס בכדי לבחון את המוכנות הישראלית. כזכור בסוף השבוע שעבר חדרו לישראל 4 מחבלי חמאס, פגעו בכלי הנדסה צה"לי ושבו לרצועה.

//www.jdn.co.il/video/974448

פרשן 'מעריב', טל לב רם, מתייחס למה שייתכן כאיום החדש מרצועת עזה "על מנת לעבור את גדר המערכת ולבצע פיגוע רצחני, אין צורך במנהרות ובהשקעות של מיליוני שקלים בחפירתן. ככל שהמצוקה האזרחית ברצועת עזה קשה יותר, כך גדל בהתאמה מספר הפלסטינים שמנסים לחדור לישראל דרך גדר המערכת. למעשה, בשנים האחרונות נרשמו מאות מקרים של חדירות מהסוג הזה, כאשר ברוב המקרים החודרים נתפסים סמוך לגדר, ולאחר חקירה מתברר כי אין מדובר במחבלים".

"אך גם אם במשך השנים סוגיית החדירות מעזה קיבלה משמעות אזרחית, היא קודם כל ולפני הכול סוגיה ביטחונית, ואירוע החדירה הבוקר ממחיש זאת בצורה הטובה ביותר".

"אם נכונה הערכה שיש קשר בין אינדיקציית הנגיעה בגדר שהקפיצה את כוחות הצבא שסרקו את המקום בשעות הלילה, לבין זיהוי העקבות וההבנה שאכן הייתה חדירה לשטח ישראל קצת אחרי השעה תשע בבוקר, המשמעות ברורה – במשך שעות ארוכות שהו שלושה מחבלים פלסטינים, כשהם חמושים ברימונים וסכין, בשטח הישראלי מבלי שאיש יודע".

"במציאות המטורפת של רצועת עזה הכול יכול להיות, למרות שהנחת המוצא המתחייבת מהאירוע היא שמי שחוצה את הגדר חמוש, וחודר לעומק של עשרים ק"מ לשטח ישראל, קודם כל חשוד כמחבל".

"עם זאת, מבחינת משמעות האירוע אין לנתון זה כל משמעות. מה שחשוב זה פוטנציאל הפיגוע שעלול היה להתרחש, במרחק של החלטה אחת להפעיל את רימוני היד, בהפתעה גמורה בעורף שטח ישראל, רחוק מקו המגע המאוים עם רצועת עזה".

"העבודה על המכשול בשנה הקרובה מציפה עוד יותר את איומי הגבול על רצועת עזה. שני אירועי החדירה האחרונים והכשלים שהתגלו בתפקוד הכוחות, זאת בנוסף לבעיות המשמעת המבצעית שהתגלו באירוע מטען הדגל שהתפוצץ ופצע ארבעה לוחמי צה"ל, מציבים בפני הכוחות השומרים על הגבול והמפקדים הבכירים בגזרה, תמרורי אזהרה ברורים".

"זאת, מכיוון שלפני הצעדות ואירועי הגדר המתוכננים להם נערך צה"ל, האיום המרכזי היה ונשאר איום החדירות מרצועת עזה. במזל גדול, שלושת האירועים הללו הסתיימו בצורה פחות חמורה ממה שהיה יכול להיות ולא גבו מחיר בנפש".

//www.jdn.co.il/breakingnews/974431

בינתיים גם בשירות בתי הסוהר נערכים לתרחישים קיצוניים שיחייבו מעצרים המוניים של המפגינים שינסו לחצות את הגדר. בדיונים שקיים היום השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, עם צמרת שירות בתי הסוהר ומפקדי היחידה המיוחדת – נחשון, נדונו הדרכים בהן יהיה אפשר להסיע את מאות העצורים לבתי הכלא בישראל. המטרה בשירות היא להוריד את החיכוך שייווצר בין העצורים לאזרחים ישראלים – למינימום.

הסוגיה העיקרית שעלתה בישיבה היא – היכן ישכנו את אותם עצורים – זאת לנוכח הצפיפות שכבר קיימת בבתי הכלא בישראל ובעיקר בשל החלטת "תנאי המחייה" של בג"ץ שקובעת מינימום של 3 מטרים רבועים לכל עצור.

במהלך הדיון התברר שכיום יש לשב"ס מקום לכלוא 426 אסירים ביטחוניים נוספים. אם המספר העצורים ביום שישי, או באירועים שיבואו לאחר מכן יהיה גדול יותר בכוונת השר ארדן לפנות בטלפון לשרי הממשלה ולבקש אישור מיוחד לעשות שימוש בתקנות שעת החירום שיאפשרו לעקוף את ההנחיה של בג"ץ.

//www.jdn.co.il/breakingnews/974065

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

15.5. בדקתי
יוצא א סיון
יבוא על הראש שלהם קורבן ראש חודש
"הביאו עלי כפרה על שמיעטתי את הירח"
אמן

צריך להקים עצרות תפילה ולזעוק לד' ית' שיעזור וירחם
"אם ד' לא ישמור עיר שוא שקד שומר"

פפפ……
ליברמן בלדבר אתה אלוף

מה שמוכיח לכם שאם השם לא ישמור עיר שווא שקד שומר. גם כשמאמא רחל עזרה לכם בצוק איתן כבר שכחתם את הניסים אשר קרו לכם בדרכים במלחמתכם שם. אתם לבד עם מדים נשק וטנקים לא יכולים להביס שום אוייב אם השם לא ישמור אתכם. השם הוא שילחם לכם. ואתם? תחרישון. ששש תנו לשם לעזור לכם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture