אתם יודעים מה הבעיה של מדינת ישראל?

הבה נשאל את אזרחי ישראל במה כדאי לטפל קודם: הגרעין האיראני, תקציב המדינה, גיוס החרדים, שיטת הבחירות או הביטחון האישי

כתבות נוספות בנושא:

בפעם הרביעית: כוחות צה''ל הורסים מספר מבנים בחומש • צפו
נתניהו: "יש לי הצעה לחוק - מי ששמו מתחיל בב' ונ' לא יוכל לכהן כרה''מ"
נתניהו נאם; בנט הגיב בזלזול וסימן בידו שיו''ר הליכוד אינו שפוי • צפו
דיון 40 חתימות - בנט: "החזון שלכם זה בחירות קיטוב וסגרים"; נתניהו: "הוא חסר אונים"

תשאלו את האזרח הקטן, המשוחרר משטיפת המוח התקשורתית, מה לדעתו הנושא הראשון במעלה, שעל הממשלה החדשה-ישנה לטפל. תנו לו מספר אפשרויות שמתוכן עליו לבחור אפשרות אחת: הגרעין האיראני, תקציב המדינה, גיוס החרדים, שיטת הבחירות, הביטחון האישי.

מתוך חמש האפשרויות הללו, סביר להניח – וזאת מבלי לעשות סקר מוקדם – כי רוב גדול אם לא מוחלט של האזרחים, יסמן את האפשרות האחרונה – הביטחון האישי.

מה שמתחולל בתקופה האחרונה בחוצות הערים במדינת ישראל, חוצה את רף הסבל של אזרחים רבים. הנה ציטוט מתוך מאמר אחד מני רבים: "כבר אי אפשר להסתפק באמירה הנוחה כל כך: זה קורה אי שם, במקומות מרוחקים. כבר אי אפשר להאשים רק את השעמום וחוסר המעש כהסבר להתנהגות האלימה.

"נגמרו התירוצים, אין יותר מקום להדחקות חייבים להודות: האלימות נוכחת בכל פינה. היא הפכה לחלק בלתי נפרד ממרקם החיים שלנו. היא מחלחלת לכל חלקה טובה… חוסר האנושיות, הזלזול בחיי אדם, הקלות בה נשלפות הסכינים… הפכו את החיים בישראל למפחידים מתמיד.

"כל יציאה מהבית הופכת לסכנת נפשות. המציאות האלימה הזו מחייבת טיפול שורש אמיתי ומעמיק… מערכת החינוך חייבת להתגייס בכל כוחה ולמגר את הנגע. המשטרה חייבת לקחת על עצמה להיות באופן קבוע ומתמיד המשמר האזרחי שלנו…".

החלק המשטרתי שייך למשרד האחראי, אבל מה בקשר לחלק החינוכי? איך בדיוק מתגייסת מערכת החינוך למגר את הנגע? האם יהיה לה האומץ להורות לערוצי התקשורת המרצדים, להפסיק להקרין סרטי אלימות קשים? חלילה. זו הרי התערבות בוטה בחירות הפרט. זה אנטי דמוקרטי.

נחנך את הילדים שלנו שלא יהיו אלימים, ואז כאשר ישובו הביתה, יראו מול עיניהם אלימות ברוטאלית. אלו ערכים אם כן ננחיל להם? ערכי העולם המערבי הרואה בהריסת כל הגדרים המוסריים, ושיבה לימי סדום ועמורה, את שיא הקידמה והנאורות? זה מה שיביא אותם להסיק את המסקנות המתבקשות שאפשר גם בלי אלימות?

ואם יעז שר החינוך להציע הגברת התודעה היהודית דרך לימוד המוסר היהודי, הוא צפוי להיות מוקע מעל כל גבעה ותחת כל עץ רענן תקשורתי כמי שמבצע 'כפיה דתית'.

אבל למה לממשלה ולכנסת להיכנס ל'כאב הראש' הזה ולעסוק בנושא שאין לו פתרונות? הבג"ץ הרי לא עומד מולה עם 'נשק שלוף' ודורש ממנה לפתור את בעיית האלימות הפושה במדינה. וכי למי איכפת שהאזרח הקטן חושש לצאת מביתו במקומות מסוימים, או לנסות לבלום בריונים שתויים בכל גיל ובכל מקום?

גיוס החרדים הוא הנושא המרכזי כיום, ואל תתנו למציאות בשטח ולסיפורי הבריונות המפחידים, להדחיק את 'הבעיה-מספר-אחת' לשוליים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הבחור נראה רע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture