בנט השבוע בכנסת. צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90

סיכומו של שבוע: מבקר של כל המדינה וראש ממשלה שקרן / שמואל קרמרסקי

מבקר המדינה נפגש עם משפיעים חרדים, חשף את המקור לשמו והבטיח להיכנס לעומק בביקורת על המצוקות החרדיות • ראש ממשלת ישראל משקר, שוב, ומאשים את האופוזיציה בחוסר שליטה במפלגתו: אבל מי יזכור מזה עוד שבוע? • הטור השבועי

כתבות נוספות בנושא:

"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
בנט הצביע נגד חיבור חשמל להתיישבות הצעירה והותקף: "תתבייש!"
בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"

1.

אמש נועדתי יחד עם קובצת עיתונאים ומשפיעים חרדים עם מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן, מפגש די חריג בימים בהם הציבור החרדי מורחק כמעט מכל מוקדי ההשפעה במדינת ישראל.

אנגלמן בחר לקיים "שיחת ליל שישי" של שעה ארוכה במשרד מבקר המדינה בירושלים, ולשמוע ממגוון הקשת החרדית את הערותיהם והארותיהם על פעילותו ובכלל על הנעשה במדינת ישראל.

באירוע השתתפו נציגים מהרשויות המקומיות, מערכת החינוך החרדי, ארגוני רפואה והצלה, עסקנים, וגם מספר עיתונאים בהם עבדכם הנאמן.

לאחר סקירה על פעילותו משרדו המבקר הקדיש כשעה לשמוע את שאלות המשתתפים ולנסות לקבל הצצה לרחשי הלב של המגזר החרדי ביחס לתחומי אחריותו.

בניגוד למה שאנחנו רגילים, אנגלמן דווקא בחר שלא לענות על הרבה מהשאלות, ולא כי הוא מתעלם מהן, אלא כי הבטיח להיכנס לעומק לנושא ולבחון האם יש צורך בפעילות ביקורת בנושאים שעלו על סדר היום.

העיתונאי ותושב העיר ביתר עילית אריה ארליך הציג בפניו את בעיית הקליטה החמורה בעיר, נציגי ארגוני הצלה קבלו על אי קבלת עדכונים על מקרים דחופים, אנשי החינוך העלו את המצוקה מול האכיפה הבררנית של משרד החינוך, אנשי הרפואה העלו טענות על מערכת הבריאות, ועוד.

"אני לא פה בשביל לענות לכם על הכל", הסביר אנגלמן לאלה שהתאכזבו לא לקבל תשובה מיידית, "אני יושב איתם כאן כדי לשמוע את הבעיות ולבדוק אם יש צורך בפעילות ביקורת בנושאים שאתם מעלים".

כותב השורות במפגש עם המבקר

היה גם מי שהרהיב עוז ושאל אותו על שמו החריג. מתניהו. אז חשף בפנינו סיפור מרגש שגם לו נודע רק לאחרונה: לאחר שנבחר לתפקיד עלה להתברך במעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, כשהגיע הביתה סיפר לאביו על הפגישה המרוממת, וזה סיפר לו כי במשך מספר שנים היו מעוכבי ילדים, ולאחר שהתברכו ממרן הסטייפלר, אביו של שר התורה, הוא נולד. התשובה לשאלה היא: "מתניהו על שם מתנה".

יש לציין שלא מדובר במקרה חד פעמי, מאז נכנס לתפקיד שם המבקר דגש על פנייה לכלל הקהלים בישראל, כולל לציבור החרדי. הוא לקח על עצמו להיות דוגמא לאפליה מתקנת בהעסקת חרדים ואפילו שינה עבור זה את תנאי הסף לעבוד במשרד. לצד זאת משרד המבקר מחזיק גם בצוות דוברות חרדי בכדי להנגיש למגזר את עבודתו, כפי שמשתקף בתקופה האחרונה גם מעל דפי עיתון זה (השבוע כמשל).

מסכנא חשובה מהמפגש היא תפקידו של אנגלמן, נציב תלונות הציבור. כן, יש גוף, שבשונה מגופים אחרים במדינה דווקא יעיל מאוד, ואם נתקלתם בעוולה מצד רשויות המדינה ביכולתכם לפנות וללא תמורה צוות הנציבות יסייע לכם ואם התלונה שלכם צודקת לרוב תקבלו את המגיע לכם.

2.

"ממשלת השינוי" שקמה על בסיס שקר, יותר נכון ערימת שקרים בלתי נגמרת, לא מצליחה להיגמל. נראה שאנשי הממשלה בכלל וחברי ימינה בפרט לא מצליחים להתייחס לשום נושא שעל סדר ביום בלי לתבל את דבריהם בשקר כל שהוא.

כך קרה גם השבוע עם האירוע המביש בו נגררה ח"כ שירלי פינטו ממפלגת ימינה למליאת הכנסת בכדי להפיל את חוקי הקואליציה, כשבידיה התינוקות הטרייה שנולדה שישה ימים קודם לכן. אגב, גימיק מהסוג הנחות ביותר, כאילו שאי אפשר להשיג בייביסיטר ל- 3 שעות ולמנוע את סחיבת התינוק הרך על הידיים במליאה הומה האדם ומלאת הווירוסים.

ראש הממשלה נפתלי בנט מיהר לתקוף את האופוזיציה ואת העומד בראשה בנימין נתניהו על שסירבו לקזז את פינטו ולשחררה מההצבעות. מדובר פשוט בשקר. לא באי דיוק, לא אי אמירת אמת, ראש ממשלת  ישראל משקר ופומבי ובמצח נחושה.

הפער בין הקואליציה לאופוזיציה הוא 2 מנדטים. לראשונה 61 ולשנייה 59. גם אם ח"כית אחת נעדרת לקואלציה יש יתרון של קול, 59 מול 60. למעשה, בשביל פסילת הצעות האופוזיציה מספיק גם 59 מול 59. לכן הקואליציה הרשתה לעצמה לא לדאוג לפינטו לקיזוז (שגוש הימין באופוזיציה לא היה מוכן לתת) מתוך כוונה לדאוג לגיוס מלא, כולל ראש הממשלה ושר הביטחון מיצע המובדדים, ולנצח ברוב של קול אחד.

אבל אז (לא) צץ אביר קארה, ח"כ במפלגת ימינה, מפלגת השלטון, המפלגה של ח"כ פינטו, סגן שר במשרד ראש הממשלה, ונעלם מהמליאה. הסיבה שלא כל כך רלוונטית לעניינו היא זעמו על הכוונה להטיל הגבלות חדשות על הקניונים. במקום שראש הממשלה המובדד יקרא לסדר את חבר מפלגתו המחוצף, הוא שלח את יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן לזמן את היולדת מביתה.

עד כמה הקואליציה הזאת כושלת? בזמן שפינטו מצטלמת במליאה עם התינוקת, סילמן רצה ללשכת קארה בניסיון לפייסו, עד שהצליחה לגרור אותו למליאה, קם לו מורד חדש. יו"ר סיעת רע"מ ח"כ וואליד טאהא "נעלב" מהדברים שאמרה השרה איילת שקד על חוק החשמל ועזב את מדכן הכנסת. שוב פינטו נשארה במליאה, בגלל חבר קואליציה. ואחרי כל זה, יו"ר מפגלת רע"מ ח"כ מנסור עבאס הצביע בטעות בעד חוק של ח"כ אורלי לוי אבקסיס ואפשר לה לעבור בקריאה טרומית. הקואליציה הובכה, האופוזיציה חגגה אבל החוק ייקבר בוועדות הכנסת.

עד כמה השקר של בנט גדול? פינטו קיבלה ביום שני קיזוז מיו"ר בל"ד ח"כ סמי אבו שחאדה, מהרשימה המשותפת, שלא רואים את עצמם מחיובים לחרם האופוזיציוני של נתניהו. אבל ביום רביעי הקואליציה לא פנתה כלל לרשימה המשותפת לבקש קיזוז. למה לבקש אם אפשר אחר כך להתבכיין?

אבל מי יזכור מזה עוד שבוע, כשבנט בטח יוסיף לרשימת השקרים שלו כמה פנינים חדשים, מי יזכור את הקמפיין השקרי הזה שנועד לעשות דה לגטימציה בזוי לאנשי הקואליציה.

נכון, זה לא סותר את העובדה שמן הראוי היה שהאופוזיציה מראש תיתן לפינטו קיזוז, גם ביום שני, אבל מול השקרים של בנט זה כבר מתחיל להיראות בסדר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מיכאל שמש: ‏על אף שכמה מחברי האופוזיציה חשבו שזה לא מוסרי שלא לאפשר קיזוז לח"כ פינטו, שילדה לפני שבוע – אריה דרעי פעל למנוע את הקיזוז ואף ביקש מראשי הרשימה המשותפת שלא להתקזז: "פעלתי לוודא משמעת אופוזיציונית"

תשלח ליפה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture