Olivier Fitoussi/FLASH90

מתן הג'ובים: השר הפירומן רוצה להדליק מדורה חדשה / דוד ברמן

על המעמד המקודש של ההדלקה במירון לא יחליט לנו איזה שר רקוב ופוליטיקאי כושל. שיחליט קודם איזה קאדי ינאם בהר הבית, ואיזה כומר בכנסייה. אחרי זה יבוא ויתערב בחוצפה גסה בנושא שהוא רחוק ממנו ת"ק פרסה

כתבות נוספות בנושא:

זעזוע מהדיון הצפוי בבג"ץ: "מנצלות כל הזדמנות לקעקע את המסורת"
יוקר המחייה והעולם החרדי: ליברמן, זו הבעיה האמיתית / שחר וולף
אנחנו לא סוג ב' / יצחק רביץ, ראש מועצת קרית יערים - טלזסטון
להעתיק את מחאת יוקר המחייה ליוקר הדיור / עו"ד נתן רוזנבלט

מדורה חדשה רוצה השר הפירומן מתן כהנא להדליק, שההדלקה במירון תהיה בידי "רב ממלכתי" ולא בידי האדמו"ר מבאיאן שליט"א המעלה את האור בחזקת אבותיו.

מה ירוויח השר המוזר הזה אין לי מושג, אולי עוד ג'וב לחלק כדי לעבור את אחוז החסימה, זה בכלל לא בסמכותו לחלק הדלקות, ולציבור עדיין יש את המילה האחרונה, ולא יתנו לטמא את האירוע הנעלה הזה. אבל כותרת השר הפרובוקטור הזה עשה, ואולי הרוויח חצי קול. הרי למעט שנאת חרדים והשנאת הרבנות הוא לא עוסק בכלום, בזה מסתכמים בעיותיו במדינה שכמעט בשליטת מנסור עבאס בגללו.

לצערנו אנו רואים שוב ושוב, כמה רחוק ראו עיני גדולי ישראל שהזהירו מפני בנט בזמנו "כבית של גויים", ההתעללות הכי חמורה בדת דווקא עושים אלה המתיימרים להיות "ממלכתיים" ומתיימרים להמשיך את דרכו של הרב קוק ע"ה, שהקים את הרבנות.

"ההלכה לא רקובה"

"הרבנות רקובה" "הכל ג'ובים לחרדים שלא מאמינים ברבנות" ושאר השמצות מנופחות. מה שרקוב ומושחת עד העצם זה מערכת המשפט והפרקליטות, שאפילו גוף ביקורת אסור היה להקים, ומי שפוצה פה נגדה הוא מיד "אויב הדמוקרטיה". אבל הוא עסוק ברבנות.

הרבנות הוא גוף מתפקד היטב, אין גבול למצוינות, תמיד יש מה לשפר, אבל בעיקרון הוא גוף ענק שעובד טוב יחסית. כל הטענות של האינטרסנטים הללו, זה נגד ההלכה המסורה, שהרבנות איננה מוכנה לקבל את "הקולות" של גופים פשרניים כצהר, בענייני עגונות ועגונים וכדומה, אז בתמורה הם משמיצים שהכל "רקוב". ההלכה לא רקובה. אתם רקובים !

הזיזו להם את הגבינה

חמישים שנה הרבנות הייתה תחת שליטתה הבלעדית של הציונות הדתית, מסחטת ג'ובים ענקית זו הייתה, לחרדים לא הייתה שמה דריסת רגל. בעשרים השנים האחרונות הכח האלקטוריאלי של המפד"ל פחת והלך, ושל החרדים עלו, מאז יש 'גם' חרדים שמה, שלאט לאט העלו את הרמה של הרבנות, שיפרו בה המון בכל התחומים. כשרות. נישואין. ערובין. מקוואות. ועוד ועוד.

אבל מאז חלק מהציבור הדתי לאומי לא מפסיק להתבכיין שהזיזו לא את הגבינה, ומאז באופן פתאומי הרבנות נהייתה "רקובה ומושחתת". "ג'ובים לחרדים שלא מאמינים ברבנות" – ( זו הרי ממש אפיקורסות… יותר גרוע מלקרוע חלק מהכותל לרפורמים).

הרבנות מלכתחילה איננה עשוייה בשבילנו, אלא בשביל העם הרחב, מסורתיים ועמך ישראל, שיהיה פה מינימום מדינה יהודית. לא נדרש להם להיות ברמה המחמירה של עדה החרדית, זה לא הקהל יעד, זה לא המטרה, אלא שזה יהיה כשר כמו שצריך באופן סביר ונדרש.

ולשם כך, הרבנים החרדים יותר טובים, ובוודאי לא פחות טובים, מחלק מהרבנים הסרוגים, ואין לכך שום קשר אם אנחנו בעצמנו אוכלים בשר רבנות או לא. צריך להיות רב טוב. לא לקוח טוב. אני יכול לעבוד נניח בחברת סובארו ולדעת שעדיין רכב וואלוו הוא רכב יותר מוצלח… זה לא סותר.

מי שמקנטר שזה ג'ובים "לחרדים", זה בגלל שבשבילו הרבנות היא ג'ובים… כי את היהדות היא מזמן זרק מתחת לגלגלי האוטובוס.

ניאו רפורמים

השר כהנא, מבטא מה שנהיה עם חלק – בהחלט לא כולו – אבל חלק ניכר מהציבור הדתי לאומי. שעוסק באובססיביות הזוייה לפרק את הרבנות הראשית, בכדי להחליפה בניאו רפורמים מארגון צהר. שהם זייפנים כפול מהרפורמים הרגילים. אלה רק מזייפים יהדות, וצהר מזייפת גם את האורטודוקסיה וההלכה. תחת מכבסת המילים הצבועה והשקרנית של "קולות".

שאינם אלא בדרך כלל דעות יחידאות נשכחות שלא פסקו כמוהם בכל הדורות, ובמצב פיקוח נפש ממש אולי היה קצת מה להיאחז בכך, ובתפיסה הרפורמית של רקדני מה יפית מצהר "להתאים את התורה לזמננו" מוחקים את כל ההלכה הפסוקה, לכתחילה כפי אותם מצבי פיקוח נפש, אם בכלל. בקצב הזה, החילונים בכלל מקיימים את הדת, והחרדים "מרחיקים ועושים חילול השם". הגיון רפורמי צרוף.

שנה ופירש קשה מכולם

מעל חמישים אחוז מבוגרי מוסדות הציונות הדתית עוזבים את הדת. או נהיים "לייט" מה שנקרא. ומחלק זה יש לנו הכי הרבה בעיות. רק בוגר המוסדות הסרוגים כמו יועז הנדל מסוגל להגיע לרמת התנשאות וטפשות בו זמנית, להוריד שפכטל על גדולי ישראל הטורחים לפוגשו ! אין די מילים לתאר את הביזיון של השר הביזיוני בממשלה הסופר-ביזיונית הזו.

רק בוגרי מוסדות סרוגים, נפתלי בנט, מתן כהנא, ניר אורבך, זאב אלקין, אלעזר שטרן, עידית סילמן, והרשימה בממשלה הזו מהם מאוד ארוכה, להקים ממשלת זדון, ושמד, נוכלות, ורמאות, ושוד, ולנתק את טיפת היהדות האחרונה שנשארה בצביון המדינה, לעבר מדינת כל רפורמיה, ואזרחיה, מתבולליה, וערביה, ופלסטיניה, לפורר את כל המרקם החברתי.

אבל אנו לא רבנים ממלכתיים…

על המעמד המקודש של ההדלקה במירון לא יחליט לנו איזה שר רקוב ופוליטיקאי כושל. שיחליט קודם איזה קאדי ינאם בהר הבית, ואיזה כומר בכנסייה. אחרי זה יבוא ויתערב בחוצפה גסה בנושא שהוא רחוק ממנו ת"ק פרסה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מילים כדורבנות !
יש גבול לכל תעלול של כהנא האנטיוכוס

לא מסכים עם כל האמור בכתבה, הרבנות הראשית בזמן המפד"ל הייתה הרבה יותר טובה, ויעידו על כך רבים חרדים מבוגרים שסמכו אז על כשרות הרבנות בהרבה נושאים, כמו כן מועצת הרבנות הכילה רבנים בעלי משקל רב, והחרדים באמת משתמשים בעיקר לג'ובים ברבנות, – עם זאת אין בכך כל היתר למתן רפורמות ביהדות, בגיור ושאר קדשי ישראל,

תגובה ליוסף
מה שכתבת זה אפילו לא שטויות. אני ידון אותך לכף זכות שהתינוק שלך שיחק במקלדת… פעם הבאה תשגיח עליו

צוהר לא מסתמכים על איזה פוסק יחיד. זו טעות. צוהר מסלפים את ההלכה. צא וראה מה שכתב אחד מראשי צוהר, בהסכמה לספר זרע ישראל, הוא כותב שאין הגר צריך לקבל מצוות, די שיעזוב את העבודה זרה, וישמור שבת "באיזה מדה שהיא" יעש קידוש ויסע לים… כך כותב בהסכמה לזרע ישראל הרב אריה שטרן הנמנה עם ראשי רבני הכפות הסרוגות. זה נגד כל הפוסקים כולם, אין אף דעה כזו שלגייר בלי קבלת כל המצוות. זו גמרא מפורשת שאם לא קיבל עליו אפילו מצוה אחת מדרבנן, אין הגיור שלו כלום. וכאן אותו רב שהוא מרבני צוהר כידוע, מגלה פנים בתורה שלא כהלכה כפשוטו, אלו רבני צוהר. לא מסתמכים על איזה פוסק יחיד, הם כופרים בדברי כל הפוסקים כולם. וגילה פנים בתורה שלא כהלכה. ויש לזה עוד הרבה דוגמאות. ועוד חזון למועד.

אין שום קשר למתן כהנא ולתלמידי החכמים של הציונות הדתית שמונים רבבות . בעיקרון לכל שקר יש קצת אמת אי אפשר שלא להתייחס לשליטה החרדית אבל לא זו הדרך אנשים אחים אנחנו והדרך היא יחד ולא מלחמות נגד

אישפוז דחוף

הכל תוצאות ההסטות והשינאת חינם משך עשרות בשנים על כך נאמר ולשון הרע כנגד כולם
וכל מי שמדבר או מקבל נופל ברשת הזאת ואין לו חלק לעולם הבא רח"ל

ומה עם כמות השבאבניקים והשבאבניקיות הגלויים והנסתרים בציבור החרדי ?

מוטי

כתבת את הדברים שלך בצורה יפה ברורה ומסודרת.
הבעיה היא שכיום המדינה שייכת לשמאלנים.
די. תפנימו.
לא רציתם לבחור יהדות התורה או שס.
אז עכשיו תאכלו אותה.
גם לשמאלנים וחתולים מגיע פעם צ'אנס.
אולי עכשיו תלמדו שצריך את הקול שלכם בבחירות, אולי עכשיו נלמד שהגיע הזמן להזיז את נתניהו, ואולי הגיע הזמן לכבד את הזולת ואפילו את בני גנץ.
אם היו מכבדים אותו, לא היינו מגיעים למצב הזה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture