שמואל קרמרסקי

החשבון פשוט: יהודי נרצח, המתנחלים סובלים / שמואל קרמרסקי

רצח של תלמיד ישיבה הביא את כל הצמרת הישראלית להתמקד בבעיה המרכזית: הפחונים בחומש • בזמן שבכל הארץ אין הגבלות התקהלות, בית הדמוקרטיה מוגבל – אבל הח"כים ממשיכים לצפצף # בנט ממתין לביידן, לפיד כל יום עם בלינקן

כתבות נוספות בנושא:

יוקר המחייה והעולם החרדי: ליברמן, זו הבעיה האמיתית / שחר וולף
אנחנו לא סוג ב' / יצחק רביץ, ראש מועצת קרית יערים - טלזסטון
להעתיק את מחאת יוקר המחייה ליוקר הדיור / עו"ד נתן רוזנבלט
סיכומו של שבוע: למרות הסיכון, דרעי כבר לא מסוגל לשתוק יותר / שמואל קרמרסקי

1.

אינני איש ביטחון, אני לא מבין גדול בעולם הערבי, וגם בחשבון אין לי 5 יחידות, אבל לא צריך גאון גדול כדי לעשות 1 ועוד 1. במקרה של ישיבת חומש, ולא משנה מה דעתי או דעתכם על קיומה של הישיבה הזאת, התנהלותה כלפי החיילים במקום, חוק ההתנתקות, או מזג האוויר בצפון השומרון – החשבון פשוט, יותר מידי פשוט, ומפחיד שדווקא אלה שמחזיקים את ניהול המדינה בידיהם לא מבינים את זה או עושים את עצמם כלא מבינים.

ישיבת חומש קיימת מזה כ-15 שנה, פעולתה לא חוקית, יש תקופות שהיא יותר על הכוונת של מערכת אכיפת החוק ביו"ש ויש תקופות שפחות. העובדה היא שביום חמישי שעבר בצהריים היא לא הייתה על סדר היום של צה"ל, המנהל האזרחי ומג"ב, אף אחד לא ראה צורך להקדיש זמן ואנרגיה לכמה אוהלים ופחונים שכמה עשרות בחורים ואברכים ממתינים את עצמם בהן על התורה והארץ, בכפור השומרני, בלי שהם מציקים לאיש.

ואז הגיעה חוליית המרצחים השפלים, התמקמה בעמדת תצפית טובה בכביש היורד מהגבעה, סידרה את הרובים, כיוונה את הכוונות והמתינה. ראש הישיבה סיים את השיעור כללי של יום חמישי והציבור התחיל להתפזר, שיירת ברכבים עשתה את דרכה לעבר ערי השומרון בהם מתגוררים הלומדים, באחד הרכבים היה יהודה דימנטמן הי"ד, החוליה המתועבת פתחה בירי ורצחה אותו. בן 25 אבא לתינוק בן 9 חודשים.

מה קרה מאז? הבעיה החמורה של מערכת הביטחון בישראל לא הפכה להיות להילחם בטרור, לא לגרום להרתעה, לא לצאת למבצע לסיכול אמל"ח ביו"ש, לא לאבטח את כל הגבעות בשומרון. המטרה המרכזית, בפרט אחרי הלכידה המוצלחת של במחבלים, היא להתנכל לחומש. על פי חלק מהדיווחים, אף להרוס אותה כליל בתום בשבעה. אבל מיום למחרת הרצח, עוד לפני ההלוויה שנחסמה, מערכת הביטחון עושה הכל כדי להרע את המצב של הלומדים במקום בעיצומה של סופת כרמל.

עכשיו לתרגיל החשבון. מה אמור להבין מחבל פוטנציאלי כשהוא רואה שפיגוע רצחני מוביל להצרת צעדי ה"מתנחלים" שנואי נפשו. החשבון פשוט: יהודי נרצח, המתנחלים סובלים. אין דרך אחרת מלהגדיר את זה כפרס לטרור ואולי אפילו עידוד הטרור.

העובדה שכל צמרת מדינת ישראל, הביטחונית, המשטרית, המשפטית והפוליטית לא מבינים את החשבון הפשוט הזה מעוררת דאגה. על זה נאמר, אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר.

2.

הסתובבתי השבוע במסדרונות הכנסת, פחדן כהרגלי בכל עת שהייתי מחוץ לחדר, המסכה הייתה מהודקת היטב סביב האף, גם בחשש מהאומיקרון וגם בחשש ממאבטחי הכנסת. אבל יש מי שאי אפשר להגיד לו מה לעשות, חברי הכנסת והשרים.

וכך מסתובבים להם 120 ח"כים ברחבי הבניין כאילו שכל ההנחיות של מדינת ישראל לא חלות עליהם. אפילו מסכה על הסנטר אין לרובם, אפילו מראית עין רבים מהם לא טורחים לעשות.

במקום שיו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי ימצא דרך לחייב את הח"כים לשמור על הנחיה הבסיסית הזו, הוא רץ להגביל את כמות המשתתפים בוועדות, מבטל את כינוס השדולות והאירועים, מגביל כניסת אורחים ואנשי תקשורת, אפילו מצמצם את החקיקה.

בעבר הכנסת הייתה האחרונה להצטרף להגבלות, כביתה של הדמוקרטיה הובן שגם אם כל המדינה בסגר, אי אפשר למהר ולצמצם את פעילותה של הפרלמנט. אבל עכשיו, בזמן שהכנסת הוא המקום המוגן ביותר מבחינת הנוכחים: אי אפשר להיכנס בלי תו ירוק, אין דרך להפר בידוד בגלל בדיקת פרטיך לפני הכניסה לבניין, אכיפת מסכות לכולם (חוץ מלח"כים) – דווקא שם צומצמה דרמטית הפעילות, אבל בכל הארץ אין מגבלות כלל. באולמות הכנסת אי אפשר לארח יותר מכמה עשרות אנשים, בבנייני האומה הסמוכים אפשר לארח אלפים ובאצטדיון טדי שנמצא 10 דקות נסיעה משם יכולים גם להתכנס עשרות אלפים.

3.

לפני שבועיים נתקלתי ברשת בדיווח שטען כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מסרב לשוחח בטלפון עם ראש הממשלה נפתלי בנט. כששאלתי על כך את ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד הוא הגיב בנחרצות: "זה סתם לא נכון". עוד הוא טען בפני: "אין מתיחות, יש חילוקי דעות. יש תיאום מלא ביני לכל הגורמים האמונים על הנושא בממשלה".

השבוע, כשהדבר פורסם ב'חדשות 13', איש כבר לא העז להכחיש (חוץ מאנשי לשכת רה"מ, שאמינותם ידועה…)

נראה שכאילו כדי לעקוץ, לפיד דיווח בהודעות לתקשורת על 2 שיחות וידאו שהיו לו, יום אחרי יום, עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן – מי שבגינו, על פי הדיווח, ביידן לא מסכים לענות לבנט בעקבות שיחתם המתוחה.

ביום שלישי השתתף שר החוץ בזום שרי חוץ על האומיקרון, יחד עם מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן, ושרי החוץ של יפן, הודו, מקסיקו, אוסטרליה, גרמניה ומדינות רבות נוספות. ביום רביעי ציין בשיחת זום משולשת שנה להסכם השלום עם מרוקו – על היו שר החוץ של מרוקו נאסר בוריטה ובלינקן.

בנט נאלץ להסתפק בהעברת מסרים דרך היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן המבקר השבוע באזור. נותר רק לקוות שאיתו השיחה לא תסתיים בפיצוץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צודק במיליון אחוז אחי המשך כך אשריך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture