צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

נתניהו מברך על הטלת הסנקציות: "קורא לאירופה להצטרף למהלך" • צפו

ראש הממשלה בירך את נשיא ארצות הברית על הטלת הסנקציות על איראן שייכנסו לתוקף הלילה בחצות: "זה רגע חשוב לישראל, לארה"ב, לאזור, לעולם כולו". טראמפ: "אני פתוח להגיע להסכם חדש וכולל עם איראן שיעסוק בכל הפעולות השליליות שלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הערב את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הטלת הסנקציות על איראן שייכנסו לתוקף הלילה בחצות. "אני מברך את הנשיא טראמפ ואת הממשל האמריקני על ההחלטה החשובה להטיל סנקציות על איראן. זה רגע חשוב לישראל, לארה"ב, לאזור, לעולם כולו. הוא מסמל את הנחישות לבלום את התוקפנות האזורית של איראן וגם את התוכניות המתמשכות שלה להתחמש בנשק גרעיני" אמר נתניהו.

ראש הממשלה פנה גם למדינות אירופה והוסיף כי "אני קורא למדינות אירופה, שמדברות על עצירת איראן, להצטרף למהלך הזה. הגיע הזמן להפסיק לדבר, הגיע הזמן לעשות, זה בדיוק מה שארה"ב עשתה וזה מה שאירופה צריכה לעשות".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חתם היום על הצו להשבת הסנקציות על איראן ואמר כי "למרות הטלת הסנקציות מחדש, אני פתוח להגיע להסכם חדש וכולל עם איראן שיעסוק בכל הפעולות השליליות שלה. ארה"ב מחויבת לאכוף את כל הסנקציות, ותעבוד בצמוד למדינות אחרות שמקיימות קשרים עסקיים עם איראן בכדי להבטיח שיתוף פעולה מוחלט. יחידים או גופים שלא יפסיקו פעילותיהם באיראן יסבלו מהשלכות חמורות".

טראמפ הוסיף לתקוף את הסכם הגרעין של אובמה וקרי ואמר כי "מאז שהושג הסכם הגרעין, האגרסיביות של איראן רק התגברה. המשטר השתמש בכספים החדשים שקיבל בכדי לבנות טילים בעלי יכולת לשאת נשק גרעיני, לממן טרור, וליצור קונפליקט במזרח התיכון במקומות אחרים. עד לעצם היום הזה, איראן מאיימת על ארה"ב ובעלות בריתה, פוגעת במערכת הכלכלית הבין-לאומית ותומכת בטרור ובגרורותיה הצבאיות ברחבי העולם".

בתדרוך היום לעיתונאים בבית הלבן ציינו בסיפוק בכירים הממשל האמריקני כי יותר ממאה חברות בין-לאומיות הסכימו לעזוב את השוק האיראני. הבכירים הוסיפו כי ארה"ב הקימה חזית עם עוד עשרים מדינות בכדי להבטיח את הצלחת הסנקציות. עוד נמסר כי ארה"ב לא תעניק ויתורים או הקלות, אך תסכים לבחון בקשות פרטניות בנושא. "מטרתנו היא להביא כמה שיותר מדינות להפסיק ייבוא של נפט איראני", מסר אחד הגורמים האמריקנים. בכירי הממשל הבהירו כי הסנקציות נועדו להשיג הסכם גרעין חדש, וכי הנשיא טראמפ מוכן לפגוש את ההנהגה האיראנית "בכל זמן".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס לסנקציות ואמר "הלילה ייכנסו בארה"ב לתוקף הסנקציות, שהטיל הממשל האמריקאי על איראן. בהחלטה אמיצה שתזכר לדורות, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שינה את הכיוון ביחס לאיראן. לא עוד הסכמים והתרפסות, אלא מאבק נחוש עד לעצירת משטר האייתולות הרצחני, שמפיץ טרור אלימות ושנאה בכל רחבי המזרח התיכון".

שר החינוך, נפתלי בנט, בירך גם כן על השבת הסנקציות ואמר "אני מברך את הנשיא טראמפ על עמידתו האיתנה נגד המשטר האיראני. הסנקציות יהיו לקח למנהיגים באיראן ולעולם כולו. על איראן לחדול משאיפותיה הרצחניות והפצת השנאה, חוסר היציבות והטרור ברחבי האזור".

איראן מיואשת: "אנשים מחטטים בפחים"; אירופה מתנגדת לסנקציות

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture