צילום: פלאש 90

בנט וכחלון: אין היתכנות לקואליציה צרה; הולכים לבחירות

במהלך ראיונות שהעניקו אמש השרים משה כחלון ונפתלי בנט, הם חיזקו כל אחד את טענותיו של השני וטענו כי הסיכוי להמשך תפקודה של הקואליציה קלושים מאוד • בסיבת נתניהו הגיבו: "אין סיבה ללכת לבחירות בנט חייב לגלות אחריות; אם סיעת כולנו לא תפיל את הממשלה - יש ממשלה".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אמש, מוצאי שבת, התראיין שר החינוך ויושב ראש הבית היהודי נפתלי בנט, לתכנית 'פגוש את העיתונות' וטען כי בפגישה שהתקיימה בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש, יום שישי, הסכים נתניהו להעביר לידיו את תיק הביטחון.

במהלך הראיון טען השר בנט כי הדבר הנכון בעיניו כעת הוא ללכת לבחירות מאחר ואין ממשלה ובוודאי שאין ממשלת ימין, כך על פי דבריו, כשהוא אף העריך כי בעקבות המרד בקואליציה, על אף ניסיונות נתניהו לקיים את הממשלה, היא לא תשרוד.

שר החינוך אף התייחס להתפטרות שר הביטחון אביגדור ליברמן מתפקידו ותקף אותו כאשמר, כי "ליברמן הפיל את הממשלה. לא רק שהוא הרס את הביטחון אלא גם הסיר אחריות‎", אך במקביל גם תקף את הממשלה על חוסר ימניותה ואמר, כי "ממשלה שלא מפנה את חאן אל אחמר ולא מרתיעה מחבלים, אינה ממשלת ימין. לדעתי הולכים לבחירות וכחלון צדק במה שאמר". ‎

השר בנט המשיך ותקף את אביגדור לברמן ואמר: "זה הסיפור של הבחירות הקרובות. הסוגיה המרכזית איננה מי יהיה ראש הממשלה הבא כי הוא יהיה נתניהו. השאלה היא אם נוכל למשוך ימינה מול ליברמן שכל הזמן מושך שמאלה. ליברמן הוא זה שהלך ופגש את הקטרים ובנה את כל הדבר הזה, כשאנחנו נלחמנו לירות באותם משגרי בלונים שליברמן רצה להכיל".

בהמשך התיייחס יו"ר הבית היהודי להתנהלות ליברמן כשר ביטחון ולרצונו להיכנס לתפקיד זה במקומו: "לפני שנתיים ליברמן ירש מצב שחמאס היה מורתע. בשבוע האחרון ירו עלינו 470 רקטות. אני בא לשנות את כל נתיב הספינה, כי זה מה שאני יודע לעשות. לא הייתי עוזב את התפקיד (שר החינוך. ב.ב.) לשום תפקיד אחר מלבד שר הביטחון, כי אנחנו במשבר אמון ביטחוני שהפסקנו להאמין ביכולת שלנו לנצח. אני אומר יש מה לעשות נגד חמאס, יש איך לשנות את המצב, אפשר לחזור לנצח. יש לנו צבא מצוין, יש רמטכ"ל מצוין, אבל צריך הנהגה אחרת".

בסביבתו של ראש הממשלה דחו את דבריו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ואמרו, כי "אין סיבה ללכת לבחירות ואסור להפיל את ממשלת הימין. בנט חייב לגלות אחריות ולא לתת יד להפלת הממשלה שיכולה לכהן עוד כשנה".

בנוסף לבנט, אמש התראיין שר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, ל'חברת החדשות' ואמר: "קרה משהו, שר ביטחון נטש, אין מקום לספינים. אנחנו בסכנה של הפקרות תקציבית. אני בוגר הספינים של נתניהו, שיפסיקו לאיים. איומים זה טוב לחברי הליכוד. אני שותף שלהם, לא עובד שם. לא אפקיר את הכלכלה או האזרחים בשביל עוד חודשיים שלושה בממשלה".

במהלך הראיון הבהיר השא כחלון כי אין בכוונתו להתערב במינוי שר הביטחון החדש לאחר התפטרותו של ליברמן, אך הוא צפוי להיפגש עם נתניהו מחר (היום, יום ראשון) תוך שאמר, כי אם נתניהו "לא ישלוף שפן מהכובע, למרות שאין כבר כובע ולא שפן, הולכים לבחירות".

"אני מגיע לפגישה מחר כדי לשמוע מה יש לו להגיד, אבל אני חושב שנפתלי בנט צודק ואין אפשרות להתעלם ממה שקרה פה, לא באמצעות ספינים ולא באמצעות ציוצים", אמר כחלון. "מפלגה מאוד חשובה בקואליציה נטשה, 5 מנדטים, ונשארנו עם 61. אין היתכנות לקואליציה של 61 חברי כנסת, ודאי שלא בשנה האחרונה של הממשלה".

במהלך הראיון אף קבע כחלון, כי "מדינת ישראל נמצאת כבר בבחירות, שר ביטחון פרש, אין לזה קשר לביטחון. ואין לי ספק שתהיה ממשלת ימין גם בפעם הבאה. יקימו ממשלת ימין רחבה ונוכל לקבל החלטות. אני רוצה גם בממשלה הבאה את תיק האוצר ואני מעריך שהבחירות ייערכו בחודש מרץ. אני מאחל למדינת ישראל שכל הזירות יהיו בטוחות כמו הכלכלה". בנוסף, אמר כחלון, כי לא ימליץ על נתניהו שירכיב את הממשלה הבאה באופן אוטומטי, אלא ראשית רוצה לדעת מי יהיו המועמדים ומה תהיה האג'נדה שלהם.

בלשכת נתניהו הגיבו אף לדבריו של כחלון ואמרו: "בבוקר יפגש ראש הממשלה עם משה כחלון לפגישה מכרעת לפני ישיבת הממשלה, בניסיון אחרון לשכנע אותו לא להפיל את הממשלה. אם סיעת כולנו לא תפיל את הממשלה – יש ממשלה. אסור להפיל ממשלת ימין. כל חברי סיעת הליכוד מעוניינים להמשיך לשרת את המדינה שנה שלמה נוספת, עד סיום הקדנציה בנובמבר 2019".

על פי ההערכות, לאחר התפטרות אביגדור ליברמן מתפקיד שר הביטחון ופרישת סיעת ישראל ביתנו מהקואליציה, ככל הנראה הממשלה לא תשרוד והתאריך המסתמן לקיום הבחירות הבאות הוא ה-26 במרץ בשנה האזרחית החדשה – 2019.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture