סופית: גלעד שרון לא יוכל להתמודד במשבצת המחוזות של רשימת הליכוד

עתירת גלעד שרון לבית הדין של הליכוד, בעקבות החלטת ראש הממשלה שלא לאפשר לו קיצור פז"מ, על מנת להתמודד למשבצת מחוז הנגב - נדחתה • עם זאת, לשרון האפשרות להתמודד במסגרת הפריימריז הרגילים, אך יתכן ויעתור על ההחלטה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית הדין של מפלגת הליכוד אישרר היום את החלטת יו"ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא לאפשר לגלעד שרון להתמודד בבחירות הקרובות במסגרת רשימת הליכוד, לאחר שהחליט לא לקצר את תקופת ההכשרה הנדרשת לחבר ליכוד חדש המבקש להודיע על התמודדות.

כזכור, בתחילת החודש פורסם כי גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריק שרון ז"ל, מתכוון לשוב לצור מחצבתו של אביו – מפלגת הליכוד שאביו עמד בראשותה ואף כיהן דרכה תחילה כראש הממשלה – ולהתמודד במפלגה על משבצת נציג מחוז הנגב מול ליאור קצב, אחיו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, זאת לאחר שהכריז לפני קרוב לשלוש שנים על התפקדות לליכוד, כשמיד לאחר מכן הצהיר כי בכוונתו להתמודד.

על פי חוקת הליכוד בכדי להתמודד ברשימת המפלגה חייבים לעבור תקופת הכשרה של שלוש שנים כחבר המפלגה, אך לשרון הבן חסרים מאה ימים לסיום תקופה זו. למרות זאת ועל פי הנוהג יו"ר המפלגה – במקרה זה ראש הממשלה בנימין נתניהו – מעניק למועמד קיצור פז"ם (פרק זמן מינימלי)ובכך מאפשר לו להתמודד, אך כאן נתניהו החליט שלא לאפשר זאת.

היה מי שניסה לנמק את סירובו של נתניהו לאפשר לשרון זאת, בעקבות היחסים העכורים שהיו לו עם שרון האב במשך השנים, אך בליכוד טענו, כי "ראש הממשלה נתניהו סיכם בעבר עם יו"ר המזכירות, ישראל כץ, שבמשבצת המחוזות לא יינתנו קיצורי פז"ם, על מנת לאפשר לפעילי התנועה, שחברים בה שנים ארוכות, סיכוי הוגן יותר להתמודדות".

בעקבות סירוב נתניהו גלעד שרון עתר לבית הדין של הליכוד בדרישה לאפשר לו להתמודד וטען כי ההחלטה נובעת ממניעים אישיים על רקע היחסים העכורים של נתניהו עם אביו.

היום, כאמור, עתירתו של גלעד שרון נדחתה על ידי בית הדין של המפלגה בראשות עו״ד מיכאל קליינר. עו״ד יצחק בם, חבר בית הדין של הליכוד, התייחס בהחלטה לטענת גלעד שרון על החלטה בעקבות מניעים אישיים של נתניהו ואמר: "גם לו היה היו"ר אומר כי מי שהיה שותף פורום החווה שגרם נזקים אדירים לחברה ולישראל, לא יקבל שום הנחה או קיצור תקופת ההכשרה הליכוד, לא הייתי אומר כי ההחלטה אינה סבירה".

"היו"ר מוסמך לשקול שיקולים פוליטיים וציבוריים. עברו הפוליטי והציבורי של המועמד בהיותו שותף צעיר לתכנון ולעיצוב של אחד האסונות הקשים שנחתו על ישראל במאה ה-21 היו שיקולים לגיטימיים שהיו"ר מוסמך לשקול בבואו לקבל החלטה אם להסכים לבקשתו לקיצור תקופת ההכשרה", הוסיף עו"ד בם.

בהחלטת בית הדין נכתב, כי "ראש התנועה הבהיר שהוא נחרץ, ללא תנאי, בהתנגדותו לקיצור פז״מ במחוזות. אכן בעבר אושרו קיצורי פז״מ במחוזות למועמדים בעלי מעמד ציבורי כמו הכלכלן ד״ר שלמה מעוז וכוכב הכדורסל טל ברודי, אולם שינוי העמדה הליברלית הגורפת שהייתה נהוגה בעבר בנוגע לקיצורי פז״מ, החל מן הבחירות לרשויות המקומיות האחרונות, אינה חורגת ממתחם הסבירות״.

כעת לאחר החלטת בית הדין של המפלגה בכוונת גלעד שרון לעתור לבית המשפט המחוזי. כבר במהלך השבוע נסגרו הרשימות הסופיות של מועמדי הליכוד לכנסת, כמו גם גם המועמדים לשריון במשבצת הדרום בהם שרון אינו נוכח.

בפרק הזמן שנותר עד הפריימריז שיתקיימו בליכוד ב-5 בפברואר, שרון יצטרך לסיים את מהלכיו המשפטיים, באם הוא אכן יעתור, או שיחליט להתמודד בפריימריז במסגרת הרשימה הארצית ויוותר על השריון במשבצת המחוזות, בהתאם להחלטת בית הדין.

במקרה ואכן יחליט להתמודד בפריימריז הרגילים, ככל הנראה נתניהו יאלץ להעניק לו קיצור פז"מ, בהתאם לנאמר בהחלטת בית הדין שחילקו בין המחוזות לרשימה הכללית וכפי שנתניהו עצמו העניק לשר יואב גלנט רק לאחרונה, לאחר שהצטרף לליכוד ימים ספורים קודם בלבד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברוך ה'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture