זריף מתגרה בטראמפ: "יש בידינו שרידים של המל"ט האמריקאי"

בשעות האחרונות פרסמו גם הפנטגון האמריקאי וגם האיראנים תיעודים שונים של התקיפה שהובילה לנפילת כלי הטיס • דיון בחדר המצב בבית הלבן בהשתתפות הנשיא • דאגה בישראל: תגובה אמריקנית רפה כלפי איראן תגרום להסלמה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, טען הערב כי מדינתו מצאה חלקים מהמל"ט שהופל במים הטריטוריאליים שלה. "ארה"ב פגעה בכלכלה שלנו ועכשיו גם פולשת לשטחנו", כתב זריף. "איננו מחרחרים מלחמה, אך נגן בקנאות על המרחב האווירי, הימי והיבשתי שלנו". הטלוויזיה האיראנית פסרמה הערב תיעוד שבו ניתן לראות, לטענתה, את רגעי הפלת המל"ט. בסרטון נראה רגע שיגור הטיל, פגיעתו בנקודה זוהרת בשמיים, ככל הנראה המל"ט – ולאחר מכן אש גדולה שפורצת בעקבות הפגיעה.

זריף כתב בטוויטר כי ארצות הברית משקרת בטענתה כי המל"ט הופל על ידי טהרן טס מעל מים בינלאומיים, והוסיף כי ארצו תפנה בעניין לאו"ם. "ארה"ב משתמשת בטרור כלכלי נגד איראן, ביצעה פעולה חשאית נגדנו ועכשיו חודרת לשטחנו. אנחנו לא רוצים מלחמה אך נגן בקנאות על האוויר, הים והיבשה שלנו. נפנה לאו"ם על התוקפנות הזו ונראה כי ארה"ב משקרת לגבי המים הבינלאומיים", צייץ זריף.


צפו: הסרטון שפרסמו האיראנים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרסם הערב בטוויטר ציוץ מאיים בעקבות הפלת המל"ט האמריקני על-ידי איראן בשמי המפרץ הפרסי. "איראן עשתה טעות גדולה מאוד!", שעה קלה אחר כך נשאל הנשיא האמריקני אם ארה"ב תתקוף באיראן והשיב: "בקרוב תגלו". בשעה זו מתקיימת פגישה בחדר המצב בבית הלבן בהשתתפות הנשיא טראמפ, בכירי בית הנבחרים, חברי המועצה לביטחון לאומי, אנשי מודיעין ובכירים מהפנטגון

בפתח פגישה שקיים טראמפ עם נשיא קנדה, אמר לכתבים בבית הלבן כי, "איראן עשתה טעות גדולה. המל"ט היה בבירור באזור של מים בין-לאומיים, יש לנו את זה מתועד מדעית ולא רק במילים. היא עשתה טעות חמורה מאוד". לדבריו, "צריך להיות טיפש או משוגע כדי לפגוע במל"ט אמריקני. ייתכן שהירי לעבר המל"ט הוא טעות שנעשתה בידי גנרל איראני או מישהו אחר. קשה לי להאמין שזה מכוון", אמר בחדר הסגלגל.


צפו: דברי טראמפ

הפנטגון פרסם הערב סרטון המתעד לדבריו את שובל העשן בשמיים מעל מצר הורמוז אחרי הפלת המל"ט האמריקני על-ידי משמרות המהפכה של איראן. צבא ארצות הברית הבהיר כי המל"ט האמריקני שהופל על ידי איראן הבוקר טס במרחק של 34 קילומטרים משטחה של איראן כאשר הופל.


צפו: הסרטון שפרסמו האמריקנים.

בתוך כך, ישראל עוקבת בדאגה אחרי המתיחות הגוברת בין איראן לבין ארה"ב ונערכת לאפשרות של הסלמה שתגרור השלכות הנוגעות לישראל. גורמים ביטחוניים בכירים הביעו חשש כי תגובה אמריקנית הרפה להתגרויות מצד איראן, בהם הפלת המל"ט מעל מצר הורמוז, כמו גם הפגיעה במכליות הנפט ואירועים נוספים – תגרום לאיראנים דווקא להסלים את המצב ואף לעלות מדרגה.

גורמים בירושלים צוטטו ב'ווינט' אומרים כי האיראנים הגיעו למסקנה שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ אינו מעוניין במלחמה, ולכן הם "הולכים על הסף". ההערכה בישראל היא שטראמפ עשוי להורות על תגובה צבאית – אך סביר שתהיה נקודתית. החשש הוא הוא מכך שבמקרה של עימות צבאי בין ארה"ב לאיראן, האיראנים יפגעו בתגובה במטרות ישראליות. אפשרות נוספת הנלקחת בחשבון היא ניסיון של האיראנים וסוכניהם להוציא לפועל פיגועים בחו"ל נגד יעדים ישראלים או יהודים. תשומת לב ניתנה להיערכות לקראת הסלמה בצפון וברצועת עזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום למתיחות הגוברת ביממה האחרונה במפרץ הפרסי, אחרי הפלת המל"ט האמריקני בשמי איראן: "ב-24 השעות האחרונות איראן העצימה את התוקפנות שלה נגד ארצות הברית ונגד הקהילה הבינלאומית. אני חוזר וקורא לכל האומות החפצות בשלום ובביטחון לתמוך בארצות הברית במאמציה נגד התוקפנות האיראנית".


צפו: דברי נתניהו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ווי ויל פיינד אאוט. הי הז מייד א ורי ביג מסטייק.
אלה המילים של טראמפ. אנחנו נגלה מה לעשות.
אירן עשתה טעות גדולה.
הזרזיר זריף האירני ממשיך לצפצף ולצייץ. יומו יגיע אל תדאגו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture