תגובת אירופה לאיראן: הקפיאו את ייצור האורניום המועשר לאלתר

גרמניה, בריטניה והאיחוד האירופי מגיבים היום על הכרזת טהראן על העשרת אורניום מעבר לרמה של 3.67%. מעצמות אירופה קראו לטהרן לעצור ולחזור בה מההפרות. כמו כן, בוחנים כינוס פסגת חירום בעקבות הצעדים האחרונים מצד איראן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו היום על פרישת איראן

באירופה מגיבים היום (ראשון) על הודעת איראן כי היא מפרה את הסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות ומחדשת את ייצור האורניום המועשר מעבר לכמות המותרת בהסכם. בברלין ובבריטניה קראו לטהרן לעצור ולחזור בה מההפרות. בתוך כך, הצדדים החתומים על הסכם הגרעין באיחוד האירופי בוחנים כינוס פסגת חירום בעקבות הכרזת טהראן על העשרת אורניום מעבר לרמה של 3.67%.

משרד החוץ הגרמני פרסם הודעה לפיה: "גרמניה ושותפותיה לאיחוד האירופי מודאגות ביותר מהודעת איראן על חידוש העשרת אורניום מעבר לרף של 3.67, שנקבע בהסכם הגרעין. אנו מחכים כעת למידע נוסף מסוכנות הגרעין של האו״ם (סבא״א)". בברלין קראו לאיראנים לחזור בהם לאלתר למסגרת ההסכם: "יחד עם חברות האיחוד האירופי קראנו שוב ושוב לאיראן לא לנקוט צעדים נוספים, שיעמידו בסכנה את הסכם הגרעין. אנחנו קוראים בתקיפות לאיראן להקפיא את הצעדים, שנקטה בניגוד למחויבויות שלה במסגרת הסכם הגרעין ולחזור בה מהם – בכלל זה העשרת אורניום מעבר לרף המוסכם".

בברלין הדגישו כי ינקטו צעדים בעקבות המהלכים האחרונים שאיראן נקטה, בהם כינוס אפשרי של הועדה המשותפת לבחינת יישום הסכם הגרעין, (בה יושבת גם איראן). וכי הם נמצאים בקשר עם השותפים האחרים בהסכם בנוגע לכך.

ממשרד החוץ הבריטי נמסר: "איראן הפרה את תנאי הסכם הגרעין מ-2015 וחייבת לעצור לאלתר ולחזור בה מצעדיה, בזמן שבריטניה נותרה מחויבת לחלוטין להסכם, איראן חייבת להפסיק את כל ההפרות". גם בבריטניה אמרו כי הם מתואמים עם החברות האחרות להסכם כדי להחליט בנוגע לצעדים הבאים.

האיחוד האירופי יצא בקריאה לאיראן לעצור ולחזור בה מהפעילויות הסותרות את התחייבויותיה בהסכם הגרעין, בהן ייצור אורניום מועשר. כמו כן גם באיחוד האירופי הדגישו כי השותפות להסכם דנות בצעדיהן הבאים, הכוללים כינוס משותף.

איראן: מחר נודיע על העשרת רמת האורניום לרמה של 5%

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום פתח ישיבת הממשלה לכוונת איראן להעשרת רמת האורניום ברמה של 5% ותקף את התקשורת האמריקנית שמגמדת את הסכנה שבכך: "קראתי היום בבוקר מאמר בוושינגטון פוסט שמסביר שזה שאיראן עולה בהעשרה מעבר לגבול המותר – זה לא נורא כי זה צעד קטן. טעות. ההעשרה הזו נועדה רק לדבר אחד – להכין נשק גרעיני להעשרת אורניום".

"דיברתי הבוקר עם אזרחים על כיצד התחילה מלחמת העולם השנייה באירופה. היא התחילה כשגרמניה הנאצית עשתה צעד אחד קטן – להיכנס שוב לחבל הריין, צעד קטן, אף אחד לא אמר כלום ואף אחד לא עשה כלום. הצעד הבא היה אנשלוס, החיבור עם אוסטריה, והצעד אחרי זה היה הכניסה לחבל הסודטים בצ'כוסלובקיה. וההמשך ידוע" אמר ראש הממשלה.

"זהו צעד מאוד מסוכן, ואני קורא לידידיי, ראשי צרפת, בריטניה, גרמניה: אתם חתמתם על ההסכם הזה, ואמרתם שברגע שהם יעשו את הצעד הזה, יהיו סנקציות חריפות שיינקטו. זו הייתה ההחלטה של מועצת הביטחון. איפה אתם? אני שואל אתכם, לא בהתרסה, אלא מתוך ידיעה משותפת של ההיסטוריה, ומה קורה כשמשטרים טוטליטריים תוקפניים יכולים לעבור את הגבול, לקראת דברים שהם מסוכנים מאוד לכולנו".

לסיום הוסיף נתניהו קרא למדינות העולם, "תנקטו את הפעולות שהבטחתם לנקוט, תטילו את הסנקציות, זה מה שיש לי להגיד בעניין הזה. אנחנו את שלנו עושים. אנחנו כל הזמן פועלים נגד התוקפנות האיראנית, אנחנו לא נותנים לה להתבסס בסוריה. אנחנו פועלים, מנסים לקטוע את זה באיבו, אנחנו בעצם מקיימים את מה שאני מבקש מכם לקיים בתחום שלכם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture