צילום: שגרירות ארצות הברית בבריטניה

דיווח: טראמפ מינה את הסנאטור ראנד פול לקיים מגעים עם איראן

הסנאטור מונה על ידי הנשיא לקיים מגעים סודיים עם שר החוץ האיראני זריף, אך לא ברור האם השניים יפגשו • טראמפ הצהיר באחרונה כי הוא מעוניין לחדש את המו"מ מול האיראנים • זריף תקף היום את הסנקציות שהטילה ארה"ב על דיפלומטים איראנים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הסנאטור ראנד פול, מונה על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לקיים מגעים סודיים עם שר החוץ האיראני, מוחמד ג'ווד זריף, כך דיווח היום (רביעי) אתר "פוליטיקו" האמריקני. לפי הדיווח, טראמפ אישר למקורבו הרפובליקני לקיים את המגעים לאחר שפול העלה את הרעיון במהלך סוף השבוע שעבר. עד כה לא ברור אם השניים יפגשו באמת.

הסנאטור פול הציע לנשיא להיפגש עם זריף לצורך העברת מסר פייסני מטעמו של הנשיא, "המטרה: להפחית את המתחים בין שתי המדינות", כך על פי העיתון. פול נחשב בתפיסותיו ולאחד הסנאטורים הרפובליקנים הבודדים שהציג עמדות הנחשבות לאנטי ישראליות. החלטתו של טראמפ לאפשר לפול לנהל מגיעים מול זריף, הכעיסה גורמים בממשל האמריקני. הגורמים, שככל הנראה הדליפו את המינוי הסודי, הביעו חשש כי פול יפגע במדיניות הלחץ המקסימלי בה נוקט הממשל, עד כה. במסגרתה הוטלו על איראן סנקציות מקיפות שהובילו, בסופו של דבר, לגל המתיחות הנוכחי מול האיראנים.

בתוך כך, הערב דווח כי בראיין הוק, השליח האמריקני לענייני איראן, הודיע הערב כי ארצות הברית תכנס בקרוב ועידה נוספת במנאמה בירת בחריין, הועידה תעסוק בסוגיה האיראנית ובמתיחות באזור המפרץ הפרסי והשתתפו בה 65 מדינות.

במקביל, שב ותקף הערב שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף, מעל בימת האו"ם בניו יורק את הסנקציות שהטילה ארה"ב על דיפלומטים איראנים שחיים בעיר, זריף טען שהן "לא אנושיות", כלשונו, הוא הוסיף שהסנקציות: "הוטלו בניגוד לחוק הבין-לאומי ומהוות את האיום הגדול ביותר על פיתוח איראן ושכנותיה".

אמש דווח כי במהלך הפסגה המשולשת שהתקיימה בירושלים לפני כשלושה שבועות הבהירו ארה"ב וישראל לרוסיה כי בכל החלטה על עתידה של סוריה חייבת להיות נסיגה של הכוחות האיראניים, מסוריה לבנון ועיראק, לפי פרסום ב'חדשות 13' מפי בכירים בממשל האמריקני שמעורים בתכני הפסגה. חלק גדול מהפסגה בין היועצים לביטחון לאומי של ישראל, ארה"ב ורוסיה עסק בהסדר מדיני עתידי לסיום מלחמת האזרחים בסוריה. הרוסים קיוו להשיג את תמיכת ארה"ב, וכתוצאה מכך גם את תמיכת ישראל, בייצוב משטרו של אסד וכן בהזרמת כספים לשיקום סוריה.

לפי הדיווח, היועץ לביטחון לאומי האמריקני ג'ון בולטון והיועץ לביטחון לאומי הישראלי מאיר בן שבת הבהירו לעמיתם הרוסי ניקולאי פטרושב כי הוצאת הכוחות האיראניים מסוריה היא תנאי הכרחי לכל עסקה על עתיד המדינה, אולם ארה"ב וישראל דרשו מהרוסים במהלך הפסגה שעסקה כזו תכלול גם הוצאה של הכוחות האיראניים מלבנון ומעיראק. בכיר בממשל אמר כי "ארה"ב וישראל הדגישו שיציאה איראנית מסוריה לא תפתור דבר, אם הבעיה האיראנית פשוט תעבור ללבנון או לעיראק".

עוד דווח כי ארה"ב הבהירה לרוסיה שבכל מקרה – היא זו שתצטרך לעשות את הצעד הראשון בנוגע להוצאת האיראנים מסוריה, רק אחר כך ארה"ב תיתן להם את התמורה שהם רוצים. ארה"ב וישראל הציעו לרוסים להתחיל בשלב ראשון בהוצאת כל הנשק הכבד שהאיראנים מחזיקים בסוריה כמו טילים ורקטות ארוכות טווח.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture