צילומים: משרד החוץ האיראני ויונתן זינדל, פלאש 90

איראן על הצהרת רה"מ: "נתניהו רק רוצה מלחמה"

שר החוץ של איראן התייחס לחשיפת ראש הממשלה מוקדם יותר היום כי איראן מחזיקה אורניום מועשר באתרים סודיים במדינה, והצהיר: "המחזיק האמיתי בנשק גרעיני מתלונן על אתר איראני לכאורה. לו, לא אכפת משפיכות דמים של חפים מפשע"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, התייחס הערב (שני) להצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מוקדם יותר הערב (שני) בה חשף אתר גרעין איראני נוסף. "המחזיק האמיתי בנשק גרעיני מתלונן על אתר גרעין איראני, לכאורה", כתב זריף בחשבון הטוויטר שלו. "נתניהו, כמו ג'ון בולטון ואנשיו, רק מעוניין במלחמה – לא אכפת לו משפיכות דמים של אנשים חפים מפשע".

כאמור, ראש הממשלה חשף הערב אתרים סודיים נוספים בתכנית הגרעין של איראן. בהצהרה מיוחדת בנושא הגרעין האיראני ממשרד החוץ בירושלים, אמר ראש הממשלה כי פקחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) מצאו חומר גרעיני במתקן שחשף באו"ם אשתקד. נתניהו פתח את הצהרתו ואמר: "היום אני חושף עוד פרטים על תוכנית הגרעין הסודית של איראן. לפני שנה וחצי חשפתי את ארכיון הגרעין הסודי שהמוסד הביא מטהרן. בדיוק לפני שנה חשפתי באו"ם את מחסן הגרעין הסודי של טהרן בטורקוזאבאד".

נתניהו הוסיף כי "האיראנים טענו שזה מפעל לניקוי שטיחים. קראתי לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית סבא"א לבדוק מיד את טורקוזאבאד. היום אני מודיע לכם שהפקחים של סבא"א מצאו בטורקוזאבאד חומר גרעיני, אורניום, שאיראן הסתירה בניגוד להתחייבויותיה הבינלאומיות".

"זו הפרה חמורה ביותר של אמנת ה-NPT, האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני. היום גם הודיע מנכ"ל סבא"א פרוטה שהוא לא זכה לשיתוף פעולה מלא מצד איראן, זה בלשון המעטה. אין פלא כי איראן עשתה הכל, אבל הכל, כדי לנסות להסתיר את מעשיה האסורים בטורקוזאבאד".

נתניהו הציג צילום של האתר לפני החשיפה, היכן שאיראן הסתירה ציוד וחומר גרעיני סודי שאסור לה להחזיק. וצילום של אותו המקום לאחר החשיפה, בצילומים ניראה כי האיראנים כיסו את האתר בחצץ – "הנה טורקוזאבאד לפני החשיפה שלנו, אתם רואים כאן את המכולות שבתוכן איראן הסתירה ציוד גרעיני וחומר גרעיני סודי שאסור היה לה להחזיק. הנה טורקוזאבאד אחרי החשיפה שלנו, אתם רואים שהם השמידו את הדברים האלה, סילקו את המכולות. הם עשו אפילו משהו נוסף – הם כיסו את האתר בחצץ, זה מה שנקרא ממש 'קאבר-אפ', זה מה שאיראן עשתה שם. זה לא עזר להם כי הם השאירו עקבות של חומר גרעיני, כפי שאמרתי".


לפני ואחרי, התמונה שרה"מ הציג.

"אבל היום אני מגלה שחשפנו אתרים סודיים נוספים בתוכנית הגרעין של איראן, אחד החשובים שבהם הוא אתר לפיתוח נשק גרעיני באבאדה, דרומית לאיספהאן. אתר לפיתוח נשק גרעיני. בדיוק כמו בטורקוזאבאד, כשאיראן הבינה שעלינו על עקבותיה, היא מיד התחילה בניסיונות הסתרה".

"הנה האתר באבאדה לפני שהבינו שהוא נחשף, אתם רואים אותו כאן, ותראו את האתר, אחרי שהם הבינו שעלינו עליהם הם פשוט השמידו אותו, פשוט חיסלו את הכל. זה פשוט מדהים. בכל פעם הם מסתירים, אנחנו חושפים, ואז הם מנסים לטשטש את עקבותיהם".

"לכן, לרודנים באיראן אני אומר – ישראל יודעת מה אתם עושים, ישראל יודעת מתי אתם עושים, וישראל יודעת איפה אתם עושים. אנחנו נמשיך לחשוף את השקרים שלכם, אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני ונמשיך לפעול נגד התוקפנות של איראן בכל מקום ובכל עת".

הסביר נתניהו וקרא לקהילה הבינלאומית להתערב: "אני קורא לקהילה הבינלאומית להתעורר, להבין שאיראן משקרת כל הזמן ולהצטרף לנשיא טראמפ ולמדינת ישראל בהפעלת לחץ מקסימלי על איראן. המדיניות הדרושה היא לחץ, לחץ ועוד לחץ". בסיום דבריו אמר נתניהו בקריצה: "וחשוב שיהיו מצלמות בכל מקום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture