Haim Zach/GPO

צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן ייפגשו היום לראשונה – "נתניהו מרמה"

בליכוד וכחול לבן הוציאו הוראה שאוסרת על חברי הכנסת להתראיין. אך זה לא מפריע לגורמים משתי במפלגות לתדרך כתבים. בכחול לבן טוענים כי "נתניהו מושך בכל הכוח לבחירות שלישיות". ובגוש הימין מאשימים בכחול לבן מנסים לפורר את הבלוק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היום (שלישי) צפויים להתחיל הישיבות המשותפות של צוותי המו"מ מטעם שני המפלגות הגדולות – הליכוד וכחול לבן. אמש בתום פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, שאירח נשיא המדינה ראובן ריבלין במעונו בירושלים. הוציאו השניים הודעה משותפת בה נכתב כי בעקבות פנייתו של הנשיא, שוחחו ראשי המפלגות ביניהם על הדרכים לקדם את אחדות ישראל וסיכמו כי ראשי הצוותים של שתי המפלגות יפגשו היום.

זמן קצר לאחר הפגישה עדכן ראש הממשלה נתניהו טלפונית את ראשי בלוק המחנה הלאומי בפגישתו עם נשיא המדינה ועם בני גנץ. ראש הממשלה הדגיש שהפגישה הייתה עניינית. ראש הממשלה נתניהו אמר לראשי הבלוק כי הוא הדגיש בפגישה שהוא מייצג את כל המחנה הלאומי, פועל בשמו ומנהל מטעם כל הבלוק את המשא ומתן: "אני מחוייב למה שהבטחתי לכם".

בליכוד וכחול לבן הוציאו הוראה שאוסרת על חברי הכנסת להתראיין וכולם התבקשו לבטל את כל הראיונות שתוכננו להיום. אולם מאחורי הקלעים ממשיכים גורמים משתי במפלגות לתדרך כתבים. בכירים בכחול לבן אמרו בתגובה לעדכון הטלפוני שערך ראש הממשלה כי "נתניהו מרמה. הוא מושך בכל הכוח לבחירות שלישיות כי הוא עוד מאמין שהוא יקבל 61. הוא יודע שלא נשב עם ליצמן וסמוטריץ'. זה הכול משחק". בנוסף גורמים בגוש הימין בהובלת נתניהו טוענים הבוקר כי אנשי כחול לבן מנסים לפורר את הבלוק הימני בכל דרך.

לאחר הפגישה עם נתניהו, ניהל גנץ שיחות אישיות עם שותפיו להנהגת המפלגה – יאיר לפיד, משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי. לאחר מכן כתב גנץ לחברי סיעתו כי, "כפי שאתם יודעים, פגשתי הערב את ראש הממשלה לבקשת הנשיא במעונו. בפגישה דובר רבות על אחדות (מזכיר שזו תפיסותינו מיום הקמתנו). בפגישה הבהרתי שהדרך לאחדות עוברת דרך מהות ודרך הדברים שהבטחנו לציבור שבחר בנו. הציבור בחר בשינוי ואין לנו כוונה לוותר על הובלתנו, עקרונותנו או על השותפים הטבעיים שלנו לדרך הזו. מחר יפגשו לשיח ראשוני ראשי הצוותים של הליכוד וכחול לבן בלבד".

הפגישה שנערכה לראשונה מאז פורסמו תוצאות הבחירות לכנסת ה-22. החלה בשעה 20:00, לאחר כשעה יצא הנשיא ריבלין מהחדר והותיר את נתניהו וגנץ להיוועד בארבע עיניים, בתום שעה נוספת נקרא ריבלין לחזור לחדר ולאחר זמן קצר הסתיימה הפגישה. הנשיא הזמין את השניים לפגישה נוספת ביום רביעי בערב במעונו. ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר מפלגת כחול לבן בני גנץ הודו לנשיא על התפקיד החשוב אותו הוא ממלא בעת הזו".

לאחר זמן קצר נמסר בהודעה משותפת לליכוד ולכחול-לבן: "כפי שסוכם בפגישה עם הנשיא – ראש צוות המו״מ של הליכוד, יריב לוין, יפגש מחר עם ראש צוות המו״מ של כחול-לבן, יורם טורבוביץ'". עוד הבהירו נתניהו וגנץ כי, "בהתאם להתחייבותנו לנשיא – לא נפרט על הפגישה מעבר להודעה המשותפת".

 

ליברמן אחרי הפגישה עם גנץ: "הויכוח הוא מי יכהן ראשון כראש ממשלה"

 

"צעדנו הערב צעד משמעותי"

בפגישה הבהיר הנשיא לשניים כי בתום סבב ההתייעצויות לא קיים מועמד מובהק שזכה לרוב של 61 חברי כנסת להרכבת הממשלה ועל כן מרחב שיקול הדעת השמור לו גדול מתמיד. מבית הנשיא נמסר כי הנשיא יצא, "על מנת שיוכלו הצדדים להמשיך לדון באפשרויות העומדות על הפרק ביניהם".

הנשיא הדגיש כי בעיניו המצב הנוכחי בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה באזרחי ישראל, וביכולת שלנו להתמודד עם האתגרים שלפתחינו. עוד אמר הנשיא לשניים כי "העם מצפה מכם למצוא את הפתרון ולמנוע בחירות נוספות, גם במחיר אישי ולפעמים גם אידיאולוגי. זוהי לא העת לחרמות".

ריבלין הוסיף כי, "צעדנו הערב צעד משמעותי, וכעת האתגר הראשון הוא בניית ערוץ שיח ישיר מתוך אמון בין הצדדים". לדבריו, "ממשלה משותפת ושיוויונית אפשרית, היא יכולה וצריכה לבטא קולות שונים ומגוונים בחברה". מבית הנשיא נמסר כי, "בהתאם למוסכם בין משתתפי הפגישה לא יפורטו בשלב זה תוכן השיחה והחלופות האפשריות שעלו בה".

לקראת הפגישה אמר הנשיא כי, "עם ישראל כולו צופה בנו כרגע וחושש חשש רב מהאפשרות שהיא כחלחלה בעצמותיו שתהיינה בחירות שלישיות. ממשלה יציבה לא יכולה להתקיים בלי שתי המפלגות הגדולות וזהו לתחושתי רצון העם. אנחנו מדינה יציבה שיודעת לכלכל מעשיה ולהגן גבולותיה, ועלינו להביא לידי מצב שתוקם ממשלה שתביא ליציבות, להידברות ולאיחוי הקרעים במדינה שלנו".

ריבלין חתם אמש יומיים של התייעצויות עם נציגי הסיעות על המועמד להרכבת הממשלה. מספר הממליצים על גנץ עומד על 54 ח"כים – 33 של כחול לבן, 10 של הרשימה המשותפת ללא בל"ד, 6 של העבודה-גשר ו-5 של המחנה הדמוקרטי. על נתניהו המליצו 55 ח"כים מגוש-הימין החרדים, שסיכמו מוקדם יותר על בלוק טכני: 31 מהליכוד, 9 מש"ס, 8 מיהדות התורה ו-7 מימינה. 11 ח"כים בחרו שלא להמליץ על אף אחד מהמועמדים – 3 הח"כים של בל"ד, שהודיעו הבוקר כי הם גורעים את עצמם מהמלצת הרשימה המשותפת על גנץ, ועוד 8 המנדטים של ישראל ביתנו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המשיח בדרך. בכל רגע זה יקרה. בתוך השנתיים הקרובות ביום מן הימים יגיע המשיח וידהים את כולכם. וכולם יקבלו הלם ובהלה וחלק יקבלו התקפת לב ודום לב ושוק וחלק יקבלו טראומה. זה יהיה יום מפחיד מאד ורק הצדיקים ישמחו וירקדו ולא יבהלו כלל מהאמת כי לכתחילה ידעו שזה יקרה. כי הם מאמינים.
רבותיי תתפלאו. רוב הציבור החרדי וכלל הציבור הדתי לאומי ועל שומרי תו"מ בכלל לא מאמינים בביאת משיח. אתם רק מעמידים פנים בכאילו שאתם מאמינים.
אתם רחוקים מהאמונה רבותיי. אתם לא מאמינים כלום. וחבל.

למה הכותרת השמאלנית?
יכולתם לכתוב ההיפך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture