הפגישה אמש בבית הנשיא. צילום: חיים צח, לע"מ

מו"מ מתקדם? חלוקת התיקים, פשרת הרוטציה ונושאי דת ומדינה

משא ומתן רציני או משיכת זמן? ההצעה של הליכוד: נתניהו יכהן כשנה כראש ממשלה, ואז גנץ למשך שנתיים או עד לזיכוי. ב'כחול לבן' הגיעו עם דרישות אנטי דתיות מבית יש עתיד. חלוקת התיקים: כחול לבן יקבלו 50%, השאר יתחלק בין הליכוד לגו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המגעים בין כחול לבן לליכוד נמשכים, ובליכוד עדיין מנסים לשכנע את גנץ לוותר על הווטו שהטיל על נתניהו. על פי דיווח ב'חדשות 13', אחת ההצעות שהציע הליכוד בפגישת נתניהו וגנץ אתמול וגם בפגישת צוותי המשא ומתן שהתקיימה היום, הייתה שכחול לבן יוותרו על הדרישה לעמוד ראשונים בראשות הממשלה – ובתמורה לכך יקבלו תקופת כהונה מורחבת שעשויה להגיע גם עד שלוש שנים.

ב'וואלה' דווח הערב כי בליכוד הציעו לכחול לבן חלוקה שוויונית לגמרי של התיקים והתפקידים בממשלת אחדות עתידית ובוועדות השרים הנלוות אליה – אל מול התיקים והתפקידים של גוש הימין כולו, כך על פי גורמים הבקיאים במשא ומתן. ההצעה נועדה לשכנע את כחול לבן להצטרף לממשלה עם גוש הימין-חרדים המונה 55 חברי כנסת, אך לשמור על שותפות שווה בין המפלגות הגדולות.

 

דרעי: "נתניהו הסכים ללכת לרוטציה, זה מה שהנשיא מוביל"

 

ב'ווינט' דווח שבישיבת המשא ומתן היום נידונו גם נושאי דת ומדינה. בכחול לבן העלו את נושא התחבורה הציבורית בשבת, חוק הגיוס, חוק המרכולים, נישואים אזרחיים, "חיזוק מערכת המשפט" והגבלת קדנציה לכהונה של ראש ממשלה. מנגד, לוין חידד כי בהמשך להבטחת הבחירות של נתניהו, אחד הנושאים הראשונים שהליכוד יבקש לקדם בממשלה שכזאת היא החלת הריבונות על בקעת הירדן.

גורם שהשתתף הערב בפגישה של יריב לוין עם נציגי מפלגות הימין צוטט הערב ב'ישראל היום' כי "בבוקר היה פרסומים על כך שבליכוד מתכוונים ללכת לבד, ויצאה הכחשה. לוין אמר לאנשי כחול לבן כי מדובר בבלאגן מיותר בתקשורת, וככה לא ניתן יהיה לעבוד. לוין מבהיר לצד השני שמדובר ב-55 מנדטים שלא ייפרדו, ושנתניהו יעמוד בראש. מבחינתם הם עדיין מדברים רק עם הליכוד – עדיין אין פתרון בעניין הזה".

 

ליברמן: יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו' נפגש עם אלקין וניסנקורן

 

לדבריו, יכול להיות שבסוגיית נתניהו יש תחילתה של "ירידה מהעץ" מצד כחול לבן. "לוין אמר לנציגי המפלגות כי הוא התעקש בפני כחול לבן על כך שנתניהו הוא המועמד היחיד, וסיפר שלא 'זרקו' אותו' -כלומר לא פוצצו את המו"מ". לדברי הנוכחים בשיחה, "נראה שאפשר לעשות משהו, אבל יהיה קשה מאוד", כך על פי הציטוטים ב'ישראל היום'.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ כתב ברשתות החברתיות: "לאורך מערכת הבחירות שבנו והדגשנו, כי אנחנו בעד ממשלת אחדות רחבה וליברלית שתייצג את כלל החברה הישראלית. הדרך לאחדות שכזו עוברת דרך מהות, דרך הדברים שהבטחנו לציבור. למשא ומתן עם הליכוד, כחול לבן מגיעה בלב פתוח ובנפש חפצה. עם זאת, חשוב שכולם ידעו- לא נוותר לא על עקרונותינו ולא על השותפים שלנו לדרך. המסע עוד ארוך אך בסופו אני מקווה שנוביל להקמת ממשלה טובה שתשרת את האינטרסים של מדינת ישראל ותשים את אזרחי ישראל לפני הכל".

 

צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן ייפגשו היום לראשונה – "נתניהו מרמה"

 

מכחול לבן נמסר הערב כי "כחול לבן פועלת להקמת ממשלת אחדות ליברלית ורחבה, בהתאם להבטחותיה לבוחרים. ממשלה שתפעל למען כלל אזרחי ישראל ותימנע מערכת בחירות שלישית ומיותר. אנו מכבדים את נשיא המדינה ואת בקשתו, ונשאיר את הדיונים לחדרי המשא ומתן. בהמשך לבקשתו המפורשת של נשיא המדינה, פנינו לשמוע את עמדת הליכוד ולהסביר להם את עמדותינו. אנחנו מעוניינם לחדד בשלב ראשון את נושאי המהות והתוכן, ואילו נושא התפקידים והתיקים, יעלו לדיון בשלב מאוחר יותר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture