Nasser Ishtayeh/Flash90

אבו מאזן זועם: "מזימה שלא תעבור"; מצרים: "ללמוד את ההסכם"

יו"ר הרשות הפלסטנית על עסקת השלום של טראמפ: "אני פונה לעם שלי לצאת לרחובות כדי להפיל את התכנית הזאת ולגרום שלא תצא לפועל". ירדן הזהירה מפני "צעדים חד צדדיים של ישראל" ומסרה כי "מדינה פלסטינית שבירתה מזרח י-ם - הדרך לשלום"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הרשות הפלסטנית אבו מאזן הביע הערב (שלישי) התנגדות נחרצת לעסקת השלום שהוצגה מוקדם יותר ע"י נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וכינה אותה מזימה והצהיר כי "היא לא תעבור". הוא הוסיף כי "לא מצאנו שום דבר חדש בעסקה הזו שלא שמענו בשנתיים האחרונות. חזרנו להתחלה, ליישם את הצהרת בלפור, שעליה מתבססת העסקה". הוא הוסיף כי "האסטרטגיה שלנו מתרכזת בהמשך המאבק לסיום הכיבוש, התוכניות לחיסול הסוגיה הפלסטינים ייכשלו וייעלמו".

עוד אמר יו"ר הרשות הפלסטינית: "לפי העסקה, ירושלים היא הבירה המאוחדת של ישראל. כל מה שהם אמרו סביב מימוש היוזמה – זו מדיניות ישראל. הגבולות תחת שליטה ישראלית. אנחנו יכולים לקבל מדינה ללא ירושלים? בלתי אפשרי. שום ילד, אדם פלסטיני או מוסלמי יכולים לקבל זאת. אנחנו לא נקבל פחות. אנחנו דבקים בעקרונות הלאומיים שלנו. לא נוותר על אף אחד מהם: זכות הפליטים, הגבולות שלנו, הזכות שלנו למדינה. אנחנו לא עם של טרוריסטים, אנחנו מחויבים למאבק בטרור, אך על העולם להבין שלעם הזה מגיעה הזכות לחיים".

"הקשבנו לטראמפ ונתניהו, הם נתנו לנו סטירה ואנחנו נחזיר להם. לא נתכופף ולא נכנע. מזימות, עסקאות ותכניות לחיסול הסוגייה הפלסטינית נידונות לכישלון. אני פונה לעם שלי לצאת לרחובות כדי להפיל את התכנית הזאת ולגרום שלא תצא לפועל", הוסיף הראיס הפלסטיני. "ידענו מההתחלה שאנחנו צריכים לסרב ליוזמה הזאת. עכשיו אנחנו יודעים שצדקנו. לא ייתכן שאף מוסלמי או נוצרי יקבל מדינה פלסטינית בלי ירושלים". אבו מאזן אמר כי מדובר "ביוזמה זדונית" ושהעם הפלסטיני לא יקבל אותה וסופה ש"תיזרק לפח" .

בכיר חמאס, חליל אל-חיא, הגיב גם הוא לפרסום פרטי התוכנית ואמר כי, "מה שטראמפ הודיע על פירוז עזה מנשק הוא 'שטויות וחלומות' בלבד. ההתנגדות של עמנו לגיטימית". ראש המחלקה המדינית של הג'יהאד האסלאמי ד"ר מוחמד אל-הינדי אמר ש"צריך להפנים שהגענו לסוף התהליך המדיני עם הודעת הממשל האמריקני על עסקת המאה. אין תירוץ לאחד אחד לוותר על הסוגייה הפלשתינית ועל דרך התגובה הפלשתינית על עסקת המאה".

במשרד החוץ המצרי פרסמו תגובה פושרת וקראו לפלסטינים ולישראלים ללמוד את ההסכם ולפתוח בערוצי דיאלוג כדי לשוב אל המשא ומתן בחסותה של ארה"ב. גם משרד החוץ של ירדן פרסם הודעה מתונה יחסית והיזהרו מפני השלכות של צעדים חד צדדיים מצד ישראל. בהודעה של משרד החוץ הירדני נאמר: "הקמת מדינה פלסטינית עם מזרח ירושלים כבירתה, על בסיס פתרון שתי המדינות, זו הדרך היחידה לשלום ממושך".

גם איחוד האמירויות הערביות הביע תקווה כי ישראל והפלסטינים יצליחו להשיג שלום ודו-קיום בתמיכת הקהילה הבינלאומית. שגריר האמירויות באו"ם, יוסף אל-אוטיבה, מסר את הערכתו למאמצים האמריקניים להביא לפתרון הסכסוך. לדבריו, "תכנית השלום שהוכרזה היום מציעה נקודת התחלה חשובה לחזור למשא ומתן בהובלת ארצות הברית".

איראן, הגדיר דובר משרד החוץ האיראני את התוכנית כ"בגידת המאה" ואמר שסופה ליפול. עבאס מוסאווי ציין שלמרות ההבדלים שיש בין איראן למדינות אחרות באזור, האיראנים מוכנים לעבוד בכל דרג כדי להיאבק במזימה נגד האומה האסלאמית. שר החוץ הטורקי אמר כי, "התוכנית של טראמפ מכוונת להרוג את פתרון שתי המדינות ולגזול אדמות פלסטיניות".

ברמאללה הבעירו הערב צמיגים וצעדו לכיוון בית אל, במחאה על התוכנית, כשעשרות פלסטינים התכנסו בכיכר מנארה המרכזית, וגינו את העסקה. המפגינים קראו להפעלת ההתנגדות העממית. בשכם גם השתתפו מאות בצעדת מחאה נגד התוכנית ותמיכה בהנהגה הפלסטינית "לאור האתגרים הרבים מול עסקת המאה", לדבריהם. רעולי פנים נשאו ארון קבורה ועליו תמונותיהם של הנשיא טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ.

כזכור, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש הלשכה המדינית של ארון הטרור חמאס אסמאעיל הנייה שוחחו מוקדם יותר הערב והסכימו לשתף פעולה כדי לסכל את עסקת המאה. על פי הדיווחים, הנייה הדגיש את חשיבות האחדות כדי להגן על זכויות העם הפלסטינ ואבו מאזן בירך על שיתוף הפעולה והבהיר כי יפעל במישורים פוליטיים ודיפלומטיים כדי למחות נגד התכנית.

הערוץ האמריקני בשפה הערבית אל-חורה מדווח כי מספר מדינות ערביות הביעו הסכמה עקרונית לתוכנית טראמפ. עוד אומר המקור המצוטט בדיווח כי התוכנית לא מרחיקה את פתרון שתי המדינות. טראמפ הודה הערב לנציגים מהמדינות הערביות עומאן, בחריין ואיחוד האמירויות על הסיוע ועל כך ששלחו את השגרירים שלהן להשתתף בהצהרה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה לכתוב את כל הכתבה פעמיים? פעם אחת בכותרת משנה ופעם נוספת בגוף הכתבה?

שלומיכון עם מחבליא לא איתקיים. חבל על המאמצים. לא שווה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture