צילום: שרה דיאמנט / פלאש 90

בנט: "עברנו מבלימה של התבססות איראן בסוריה, לדחיקתה משם"

שר הביטחון אמר את הדברים ברקע הדיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה והוסיף: "אנחנו נמשיך להעביר את המערכה לשטח האויב. לא נאפשר עוד לאיומים אסטרטגיים לצמוח מעבר לגבולותינו, מבלי שאנו פועלים. בעזרת השם ננצח"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ברקע הדיווחים על תקיפה בסוריה המיוחסת לישראל אמר היום (שישי) שר הביטחון, נפתלי בנט כי "אנחנו נמשיך להעביר את המערכה לשטח האויב". בנט התייחס לפעולות ישראל בסוריה ואמר: "עברנו מבלימה של התבססות איראן בסוריה, לדחיקתה משם, ולא נפסיק". שר הביטחון הוסיף, "לא נאפשר עוד לאיומים אסטרטגיים לצמוח מעבר לגבולותינו, מבלי שאנו פועלים. חיילי צה"ל ומפקדיו בוטחים ונחושים, ובעזרת השם ננצח".

עוד נאמר בהודעה שפרסם שר הביטחון: "עוד לא הגענו לרגע בו אויבי ישראל משלימים עם קיומה של מדינה יהודית בארץ ישראל. לצערי, אינני יכול להבטיח שזה יקרה בדורנו.
גם בעצם ימים אלו המשטר האיראני וזרועותיו פועלים בניסיון לפגוע במדינת ישראל ובאזרחיה". בנט הוסיף, "רק זאת אוכל להבטיח: מדינת ישראל לעולם לא תפקיד את בטחונה בידי אחרים. אנחנו נגן על עצמנו בכוחות עצמנו".

כזכור, סוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה 'סאנ"א' דיווחיה כי מערכות ההגנה האווירית הסוריות יירטו "מטרות עוינות" מעל בירת דמשק. לפי הדיווח, מערכות ההגנה האווירית יירטו את מרבית הטילים ששיגרו מטוסי קרב ישראליים שהגיעו מדרום לבנון. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בבריטניה, הותקפו מטרות ועמדות של המיליציות ושל חיזבאללה, באזור המתפרש מאל-כיסווה ועד פרבריה הדרום-מערביים דל דמשק. זהות הלוחמים טרם ידועה.

סוכנות הידיעות "סטפ", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווחה שהתקיפה בוצעה לעבר עמדה של מיליציות פרו איראניות באזור אל כיסווה. באופוזיציה הסורית מעריכים שאיראן תנסה ליזום תגובה מדודה משטח סוריה, דבר שהנשיא בשאר אל-אסד אינו רוצה בו, כדי להוכיח שהנוכחות שם פעילה וכדי להרתיע את ישראל.

אתמול פורסם כי לפי ההערכות, יעד התקיפה היה אמצעי לחימה מתקדם שאיראן העבירה למשטר אסד באחרונה – כך דווח ב'כאן חדשות'. מקצב התקיפות בשבועות האחרונים – תקיפה רביעית בשלושת השבועות האחרונים, שלוש מתוכן נגד יעדים איראניים ואחת נגד יעדי חיזבאללה, ניתן להניח שאיראן מאיצה את קצב קידום מיזמים צבאיים.

לדברי הפרשן הצבאי רועי שרון, שיגור הלווין האיראני בשבוע שעבר, ההמשך בפרויקט דיוק הטילים והניסיון להתבסס בסוריה – כל אלה באים למרות המשבר הבריאותי והכלכלי החמור שאיראן נמצאת בו ומעידים על ניסיון לקדם את המטרות. על הרקע הזה ישראל מאיצה את קצב התקיפות בסוריה.

ב'ישראל היום' ציטטו דיווח מרשת החדשות הסעודית "אל ערביה" לפיו המתקפה הישראלית שבוצעה הבוקר בדרום דמשק כוונה לבכירים איראניים במדינה והיא בוצעה בברכתה של מוסקבה. האופוזיציה הסורית טענה כי התקיפה המיוחסת לישראל באיזור דמשק לפנות בוקר השמידה ציוד מתקדם שהגיע לאחרונה אל מיליציות פרו-איראניות, אשר ממוקמות בצחנאיא ובאל-כסווה.

עוד טענו כי בתקיפה זו חוסלו לפחות 21 בני אדם, בינהם קצין איראני. עוד נמסר כי למרות שהמשטר הסורי טוען שמערכות ההגנה האוויריות השמידו מספר טילים – חלק מהטילים הישראליים פגעו במדוייק במטרותיהם. המרכז הסורי לזכויות אדם, היושב בבריטניה, פרסם כי במתקפה נהרגו שבעה בני אדם, מהם ארבעה חברי כוח צבאי לא מזוהה, ככל הנראה מיליציה שיעית הנאמנה לאיראן ושלושה אזרחים, שנהרגו מנפל של ירי הנ"מ הסורי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בנט הוא שר בטחון מוצלח, וחבל שהוא לא נשאר בתפקיד, על כל פנים הוא חייב להיות בממשלה

צודק

לשם שינוי פה הוא אמר בע"ה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture