צילום: קובי גדעון לע''מ

פומפאו: "צריכים להתקדם עם תוכנית השלום"; נתניהו: "האחדות – הזדמנות"

מזכיר המדינה האמריקני לראש הממשלה: "נדבר על החזון שלנו לשלום". נתניהו: "ממשלת אחדות היא הזדמנות לקדם את ההבנות עם הנשיא טראמפ"‎. פומפאו עקץ את סין: "המדינה שמסתירה מידע" ותקף את איראן: "ממשיכים להפיץ רוע" • צפו בהצהרות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


צפו: ההצהרות בפתח הפגישה. צילום: איתי בית און/לע"מ

מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו נפגש כעת (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו בירושלים. "אני רוצה להביע את תנחומי על החייל שנהרג אתמול, זה מזכיר לכל האנשים בעולם שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה ואמריקה תתמוך בכם במאמץ הזה", אמר פומפאו בהצהרתו בפתח הפגישה.

מזכיר המדינה הוסיף כי "היום לפני שנתיים חנכנו את השגרירות בירושלים, זה די מרשים, זה מרגיש כמו לפני הרבה זמן, הרבה קרה מאז, והשתתפות שלנו המשיכה לגדול ב-24 חודשים האלה, אני רוצה להודות לך על זה באופן אישי שגרמת לזה לקרות, זה חשוב לאמריקה, זה חשוב לישראל, זה חשוב לדמוקרטיות ברחבי העולם".

"יהיה לנו הזדמנות מעולה לדבר על הרבה נושאים, אני תמיד אוהב להגיע לכאן כבן אדם מאמין, זה נהדר, כשבאתי לכאן ראיתי חלק מחומות העיר העתיקה, זה מזכיר לי את המשמעות ההיסטורית של המקום הזה וזה מאוד מיוחד, אנחנו היום בעיר מיוחדת". עוד הוסיף כי "אני מצפה להמשך הביקור שלי, יהיה לי הזדמנות להיפגש גם עם יו"ר הכנסת גנץ ואני מאוד מצפה לביקור הקצר שלי כאן בישראל". נתניהו השיב בהומור: "ביקור מאוד קצר, כמעט כמו הקדנציה של יו"ר הכנסת".

הבכיר האמריקני שיבח את הפעילות הישראלית מול מגפת הקורונה ואמר כי "נדבר על האתגר שהעולם הגלובלי עומד לפני, הקוביד 19, הטכנולוגיה הישראלית, היכולות הרפואיות של ישראל, כל הדברים שאני ואתה והצוותים שלנו יכולים לעבוד עליהם, אני יודע שנספק תוצאות טובות לאנשים בכל העולם מהמגפה הגלובלית הזאת".

פומפאו עקץ את סין ואמר לנתניהו כי "אתה שותף נהדר, אתה משתף מידע, לא כמו מדינות אחרות שמסתירים את המידע הזה, נדבר על המדינה ההיא גם". נתניהו צחק ואמר בתגובה כי "הדבר הכי חשוב זה בעצם להשיג את המידע הזה ואז לשתף". מזכיר המדינה השיב: "זה נכון, דמוקרטיות עושות את שניהם בצורה מעולה".

על עסקת המאה והחלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וישובים היהודיים ביהודה ושומרון אמר כי "יהיה לנו הזדמנות לדבר על החזון לשלום, אנחנו כמה חודשים אחרי שאתה באתה לארצות הברית והנשיא טראמפ הכריז על החזון לשלום ואתה היית שם, יש לנו עבודה לעשות ואנחנו צריכים להתקדם עם זה, אני מצפה לזה".

בדבריו תקף את איראן: "דיברת בחוכמה על איראן כמו שאתה תמיד עושה, הנשיא טראמפ עשה אותו דבר, הקמפיין שאנחנו חלק ממנו במטרה למנוע את היכולות של האייתולות להפיץ רוע כאן בישראל ובכל רחבי העולם, זה הצליח ואנחנו נמשיך בזה. יש עדיין עבודה לעשות בנושא הזה, כפי שאמרת – גם בזמן המגפה הזאת האיראנים משתמשים ביכולות של האייתולות להפיץ טרור בכל הכל העולם, אפילו כשאנשים בעולם סובלים, זה אומר לך על הרבה על הנשמה של האנשים שמובילים את המדינה הזאת".

צילום: קובי גדעון לע"מ

נתניהו הביע בפתח הפגישה תנחומים לפומפאו על פטירת אביו לפני מספר ימים: "ברוך הבא לירושלים. הביקור הזה מתקיים מספר ימים אחרי שאביך, וויין, הלך לעולמו. בשם משפחתי וכל אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים לך ולמשפחתך. ממה שקראתי על אביך, יכולתי לזהות את הערכים שהוא הטמיע בך, שניכרים בכל מעשיך. שוב, קבל את תנחומינו".

נתניהו התייחס לכך שמדובר בנסיעה המדינית הראשונה של פומפאו מחוץ לארצות הברית מאז פרוץ הקורונה ואמר כי "אנחנו מעריכים מאוד את העובדה שזו נסיעתך הראשונה מזה זמן מה, והגעת עד לישראל לשש שעות. זאת עדות לחוזקה של הברית בינינו, למחויבותו של הנשיא טראמפ למדינת ישראל ולמחויבות שלך לישראל וליחסים בינינו. אני מודה לך על כך. יש לנו נושאים רבים לשוחח עליהם. ראשית, המגפה. מגפת הקורונה היא אתגר עבור העולם כולו; עבור שתי מדינותינו ועבור כולם. אנחנו נדון בהידוק שיתוף הפעולה בינינו ובשותפות שלנו במלחמה נגד נגיף הקורונה".

"הנושא השני הוא נגע אחר שמהווה אתגר לאזורנו, והוא התוקפנות והטרור הבלתי פוסקים. אני שוב מביע את הערכתי לעמדה הנחושה שהנשיא, אתה והממשל כולו נקטתם. ראשית, כשפרשתם מההסכם המסוכן עם איראן; שנית, כשפגעתם ישירות במוחות שמאחורי הטרור האיראני; ושלישית, כשהתמדתם בסנקציות נגד איראן, שלא חדלה לרגע מתכניותיה ופעולותיה התוקפניות נגד אמריקנים, ישראלים והאזור כולו. אני מבקש להביע את הערכתי על כך ולדון בדרכים להמשיך, במסגרת השותפות בינינו, להתמודד מול התוקפנות של איראן ולבלום אותה במזרח התיכון, בסוריה ובכל מקום".

"הנושא השלישי הוא שאנו עתידים להקים מחר ממשלת אחדות לאומית. אני חושב שזוהי הזדמנות לקדם שלום וביטחון על בסיס ההבנות שאליהן הגענו עם הנשיא טראמפ בביקורי האחרון בוושינגטון בחודש ינואר", הוסיף נתניהו. לדבריו, "כל אלה מהווים אתגרים גדולים והזדמנויות אדירות, אנו נוכל להתמודד איתם ולמצות אותם בזכות הקשר העוצמתי שמייחד את הברית בין ישראל לארה"ב, ודאי עבורנו אבל גם עבור מדינות רבות שרואות אותנו. ישנו קשר בלתי מעורער של ערכים ואינטרסים ששומר על הברית הזאת ומאפשר לה להמשיך לצמוח. הברית בינינו מעולם לא הייתה חזקה יותר".

לסיום אמר ראש הממשלה כי "מחר נציין 72 שנים ליום שבו הכיר הנשיא טרומן במדינת ישראל הצעירה, וכן נציין שנתיים להחלטה היסטורית נוספת – ההכרה של הנשיא טראמפ בירושלים כבירת מדינת ישראל. זה ממחיש את השותפות האדירה בינינו, הידידות בינינו והאהדה ההדדית שבין העם הישראלי והעם האמריקני. ביקורך בישראל בעת הזאת הוא ביטוי רב עוצמה לכך, וברוח הזאת, אני מקבל אותך בברכה בירושלים".

צילום: קובי גדעון לע"מ

בהמשך, ייפגש פומפאו עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, עם שר החוץ המיועד ח"כ גבי אשכנזי ועם ראש המוסד יוסי כהן. ום של טראמפ. בכיר בשגרירות ארה"ב ציין כי שגריר ארה"ב בישראל דייויד פרידמן לא ישתתף בפגיעות לאחר שהחל לפתח סימפטומים נשימתיים. הוא נבדק לקורונה ונמצא שלילי, אך ליתר ביטחון הוחלט שלא ישהה בקרבת פומפאו.

פומפאו, שעטה מסכה עם הגעתו, כתב בציוץ לאחר נחיתתו בארץ כי הוא "שמח להיות בישראל ולשתף פעולה עם ראש ההמשלה נתניהו ועם גנץ בהתמודדות עם שני איומים מרכזיים: נגיף הקורונה ואיראן". שר החוץ האמריקני הוסיף כי ארצות הברית וישראל יתמודדו עם האתגרים זו לצד זו. מדובר בביקור הבינלאומי הראשון של פומפאו והפעם הראשונה שהוא יוצא מגבולות ארצות הברית מאז פרוץ משבר הקורונה, והביקור הרשמי הראשון שמגיע לישראל בתקופה זו.

פומפאו אמר בראיון ל"ישראל היום" שפורסם אתמול כי ההחלטה על החלת הריבונות היא "החלטה ישראלית", וחזר על העמדה שהשמיע בחודש שעבר אחרי החתימה על ההסכם הקואליציוני לפיה "הישראלים הם אלה שיבצעו את ההחלטות האלה. נפעל מקרוב כדי לחלוק איתם את השקפותינו, בפורום פרטי".

צילומים: State Department Photo by Ronny Przysucha / Public Domain – Flash90
US EMBASSY HANDOUT

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בדרך כלל בהסכם יש שני צדדים,
קשה מאוד לקרוא להחלטות של צד אחד " הסכם שלום"…

יש צד אחד (וזה לא הצד היהודי….) שמשנת התרצ"ו (1936) לא מוכן לקבל את קיומו של צד אחר,ומבהיר זאת בהצהרות ומעשי רצח. זו האמת ההיסטורית המרה והכואבת……

תיקון;החל משנת התרפ 1929

מרדכי ,
אתה צודק ב100% ,
אבל כל זה לא הופך החלטה חד צדדית להסכם.

מרדכי, זה משנת 1860… רק החרדים אז הרגיעו את הערבים, אבל הציונים הלעיטו אותם, וב1917 התחילו הערבים להתארגן, ב1921 המופטי נהיה המנהיג של כולם עם הכוח (הוא הרג אז פי 5 ערבים ביחס ליהודים…) ואז יצר לאומנות ערבית שקרית לגמרי, ואף הלך לגרמניה כדי
לשכנע את הגנרלים אס אס
להצביע בעד הפתרון הסופי,
כאשר האינטרס הגרמני היה
רק על מחנות עבודה… המופטי נקרא אצל הערבים אבי האומה !!! הייתם עושים
הסכם שלום עם היטלר ?
אולי בדעותיו הוא היה יותר
גרוע, מי יודע את האמת ?!?!
איך נותנים מדינה לאירגון
פלסטינאצי ?!?!?! אבו מאזן
קיבל דוקטורט ב1982 באנגליה
על הכחשת השואה ! ברור
שיכחיש, כי הם גרמו
לפתרון הסופי !!!
חומר למחשבה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture