חסר תקדים – טראמפ במתקפה על נתניהו:

צילום: אבי אוחיון, לע"מ

טראמפ תקף את נתניהו אחרי ההפסד לביידן: "בגד בי – לא דיברתי איתו מאז"

נשיא ארה"ב לשעבר ביקר בחריפות את מי שהיה בזמן הראיון עדיין בתפקיד ראש הממשלה • בריאיון לספר ישראלי הוא מצהיר: "הייתי מאוכזב מביבי ברמה האישית" ומגנה את את ההתנהלות של מי שהיה חברו ושותפו - "בגידה אישית איומה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ תוקף בחריפות את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בריאיון שהעניק לעיתונאי הישראלי ברק רביד לפני כשמונה חודשים בספר "השלום של טראמפ". הרקע למתקפה החריפה זאת הברכה שפרסם נתניהו אחרי שהתברר שהבחירות הוכרעו וביידן יכהן כנשיא ארה"ב. זאת למרות שהברכה הייתה צוננת וזמן רב אחרי הניצחון הדמוקרטי.

בריאיון בן 90 דקות שקיים עמו רביד באחוזתו שבפלורידה באפריל השנה, כשהיה נראה היה שישראל בדרך לבחירות חמישיות ברציפות, הוסיף טראמפ: "לא היה אף אחד שעשה יותר עבור נתניהו ממני", הוא סיפר. "הגולן היה ביג דיל. עשיתי את זה לפני הבחירות – וזה עזר לנתניהו הרבה. אם לא זה הוא היה מפסיד את הבחירות. והאדם הראשון שרץ לברך את ביידן היה נתניהו. לא רק שהוא בירך אותו – הוא בירך אותו בסרטון מוקלט. זאת טעות נוראית. לא דיברתי איתו מאז".

טראמפ המשיך לתקוף אז את נתניהו: "אני הייתי מאוכזב מביבי ברמה האישית", הוא אמר, "אני אהבתי את ביבי ואני עדיין אוהב את ביבי. אבל אני גם אוהב נאמנות. האדם הראשון שבירך את ביידן היה ביבי. לא רק שהוא בירך אותו – הוא עשה את זה בסרטון מוקלט. הוא היה יכול לשבת בשקט".

בנושא האיראני אמר טראמפ: "אני זוכר את ביבי נתניהו מגיע לארצות הברית ומתחנן לאובמה לא לעשות את העסקה עם איראן". לדבריו, "כל מה שנתניהו קיבל מביידן זה ההסכם עם איראן. זה כל מה שהוא קיבל ממנו. אני לא מבין איך יהודים יכולים להצביע לביידן או לאובמה עם מה שנעשה להם עם הסכם הגרעין… אם אני לא הייתי מגיע, אני חושב שישראל הייתה מושמדת".

טראמפ התייחס לפופולריות שלו בישראל ואמר כי "אף נשיא לא עשה למען ישראל את מה שאני עשיתי, אפילו לא קרוב. בישראל אני האדם הכי פופולרי כי הם מבינים. אני לא מתמודד בבחירות בישראל אז זה לא משנה, אבל אני שומע שאחוזי הפופולריות שלי בישראל מעיפים את הגג".

שעות לאחר ההכרזה הסופית על ניצחונו של ביידן בבחירות בארה"ב, הכרזה שהייתה ימים ארוכים אחרי סיום הבחירות, צייץ נתניהו, ראש הממשלה דאז, ברכת הצלחה לנשיא הנבחר. הוא הוסיף שהוא "מצפה לעבוד עם ביידן כדי לחזק את הברית המיוחדת בין ארה"ב לישראל". כמה שבועות לאחר מכן השניים אף קיימו שיחת טלפון חמה.

כזכור, בתחילת יולי פורסם בספר חדש כי טראמפ לא אהב, בלשון המעטה, את הברכות החמות ששיגר נתניהו לנשיא ביידן לאחר בחירתו. מחבר הספר העיתונאי מייקל וולף כתב: "זה הפתיע אפילו את העוזרים שלו. על אף שהם ציפו לכעס של טראמפ על נתניהו".

הנשיא לשעבר טראמפ סירב לקבל את ההפסד ועל פי עוזריו של טראמפ, הוא אמר כי הציוץ של נתניהו הגיע מוקדם מאוד "כשהדיו עדיין לא התייבש" ושמדובר ב"בגידה מוחלטת".

"טראמפ הביע התמרמרות ותסכול", כתב וולף בספרו 'מפולת: הימים האחרונים של כהונת טראמפ': "הוא האמין שהוא עשה יותר מכל נשיא אמריקני אחר עבור ישראל – ולכן הוא ציפה שיכירו לו תודה, ובציוץ של נתניהו הוא חש ש'מכרו אותו'".

לנשיא לשעבר טראמפ ולראש הממשלה לשעבר נתניהו היו יחסים חמים וקשר הדוק. בשיאו השניים רקמו את הסכמי אברהם, שבמסגרתם נרמלו ישראל, איחוד האמירויות ובחריין את היחסים בין המדינות וכוננו קשרים דיפלומטיים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוא הפך להיות כמעט אנטישמי
לב מלכים ושרים ביד ה’
צריך לצעוק את זה…

טראמפ עשה רבות למען ישראל יאמר לזכרו.

לא אנטישמי ולא נעליים, הרבה מים עוברים בנהר ועוד יהיה פגישת סולחה ביניהם, אם כבר דיברת על אנטישמיות , ביידן והממשל המוקרטי הרבה יותר גרוע

טראמפ אוהב ישראל גדול, ביידן והדמוקרטים ממש לא

לא אנטישמי ולא נעליים, עוד יזרמו הרבה מים בנהר ועוד יהיה פגישת סולחה בינו לבין נתניהו, טראמפ אוהב אותנו, ביידן לא שונא אותנו אבל גם לא אוהב אותנו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture