משבר עמונה, החייל היורה והבדיקה הפלילית בעניינו • נתניהו מדבר על הכל

לאחר תקופת התנזרות ארוכה העניק רה"מ ראיונות לשורה של כלי תקשורת ישראלים • בראיונות הוא התייחס - בין היתר - לפרשת אלאור אזריה, לסוגיית עמונה, לחקירות נגדו ולהסכם הסיוע עם ארצות הברית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שובר שתיקה תקשורתית: מאז ערב הבחירות האחרונות נמנע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתראיין לכלי תקשורת ישראלים. במוצ"ש הוא חרג ממנהגו והעניק סדרת ראיונות לערוצי החדשות המרכזיים במדינה: 1, 2 ו-10.

בראיון לערוץ 2 הוא נשאל על שיחת הטלפון שעשה להוריו של החייל היורה, אלאור אזריה, שיחה שהתפרשה כחותרת תחת רשויות הבדיקה של צה"ל. נתניהו הצהיר כי הוא אינו מצטער על השיחה והוסיף: "אתה יודע מה אמרתי לו? מילה במילה – שים יהבך על צה"ל, על הרמטכ"ל, על המפקדים ועל החיילים שלנו ועל מערכת המשפט שלנו".

את הטענה ששיחה מהסוג הזה הוא לא עשה להורים אחרים שילדיהם הסתבכו עם רשויות האכיפה בצבא הוא הדף בכך ש"תקשרתי להרבה הורים במצוקה על כך שבניהם נפלו או נעדרו או נפלו ונעדרו. וכאן יש מצוקה גדולה של אזרחי ישראל, אני רוצה שתבינו את זה…יש אין ספור הורים שרואים את הילדים שלהם שנמצאים במצב כמעט בלתי אפשרי – הם צריכים מצד אחד להגן על עצמם ומצד שני – בעיה לא פשוטה – לא להיות קלים מדי על ההדק, וזה לא קל".

נתניהו הוסיף בענין הזה: "אני הייתי במצב הזה – עמדתי בלא מעט מקרים בהיתקלות או כמעט היתקלות עם אויב. הייתי צריך להחליט מתי אני יורה ומתי אני לא יורה – לקצין בסיירת מטכ"ל זה לא היה קל ואני חושב שלכל חייל זה לא היה קל. ולכן האמירה הזו – תן לצה"ל להחליט – הייתה טובה לא רק לאבא הזה אלא לכל האבות והאמהות".

באשר לעמדתו בענין מס על דירה שלישית שמציע שר האוצר, משה כחלון, הצהיר נתניהו:"אני בניגוד עניינים, כמו שאומרים…יש לי, יש לי שלוש דירות. אני אבדוק עם הגורמים המוסמכים האם אני רשאי להצביע".

כשנשאל האם גם שרים אחרים ינהגו כך הוא הגיב בעקיצה כלפיהם: "אני לפחות אומר לך מה שיש לי, אני לא יודע לאיזה שרים יש ולאיזה שרים אין".

ואילו במהלך ראיון לערוץ 10 התייחס נתניהו לבדיקה הפלילית בעניינו וחזר על דבריו מהעבר: "מדובר בשטויות. לא יהיה כלום כי אין כלום. הדברים הללו יתבררו בדיוק כפי שאמרתי". על אורח החיים הראוותי שלו, לטענת מבקריו, הוא אמר: "אני סבור שאין מי שעובד יותר קשה ממני למען מדינת ישראל – 16 שעות סביב השעון. אני חושב שאם אזרחי ישראל היו יודעים עד כמה זה נכון, אולי הם היו שואלים את השאלה קצת אחרת".

כשנשאל על סוגיית עמונה הוא השיב: "אנחנו עושים עכשיו מאמץ ייחודי כדי לנסות להגיע לפתרון שיטפל בבעיה הזאת. אנחנו בודקים את הפתרונות. כינסתי את היועמ"ש, את שר הביטחון ואת שרת המשפטים, ואמרתי להם 'בואו נחשוב על רעיונות נוספים', ואנחנו בודקים אותם ואני מקווה שנוכל להביא פתרון או פתרונות יצירתיים.

ננסה למצות את זה, נוכל להתמודד עם זה, זה לא דבר פשוט, אנחנו מדינת חוק ויש פה שאלה של החוק מול פסיקה של בית המשפט, זה בוודאי דבר מאוד מורכב".

בסיום הראיון הוא התייחס גם להסכם הסיוע והגדיר אותו "הישג כביר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture