עננה פלילית ומהלומה ביטחונית: נתניהו יוצא לקרב על עתידו הפוליטי

לאחר 8 שנים רצופות, יציבות ומבטיחות בלשכת ראש הממשלה, ודווקא כשהיה נדמה ששום דבר דבר לא יכול לאיים עליו, מוצא עצמו בנימין נתניהו מתמודד במספר חזיתות שכישלון בכל אחת מהן עלול להוביל לסוף דרכו הפוליטית • סקירה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הצוללות, תיק 1000, תיק 2000, שמועות על שתי פרשיות נוספות, דו"ח המבקר ומשבר עמונה: זוהי בתמצות רשימת ההסתבכויות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, רק מחצי השנה האחרונה. צריך לקרוא שוב ושוב את הרשימה הזאת כדי להבין כמה כוחות וגורמים מאיימים כעת על המשך כהונתו של מי שמכונה במחוזותינו "קוסם פוליטי".

צחוק הגורל הוא שכל צבר הפרשיות הנוכחי מגיע אחרי כמעט 8 שנים רצופות בלשכת רה"מ בהן כמעט ולא דבק בו רבב. נכון, היו משברים פוליטיים, נכון היו שמועות אלו ואחרות, אבל מספר חקירות פליליות בו זמנית, בתוספת פרסומים נפיצים על מניעים זרים ברכישת הצוללות ולקינוח משבר עמונה שמסרב לבוא על פתרונו – הופכים את סדר יומו של נתניהו לכמעט בלתי אפשרי.

אם לא די בזה, ניצב נתניהו בפני התמודדות בלתי פשוטה בדמות דו"ח המבקר על תפקודו ב'צוק איתן'. ע"פ המסתמן, המבקר לא הולך לעשות הנחות לנתניהו, דבר המדיר שינה מעיניו. למעשה מדובר במכה כפולה עבורו: הראשונה, סדיקת התדמית שלו כסמכות עליונה בענייני ביטחון – תדמית אותה עמל לטפח באדיקות. המכה השניה – והבעייתית יותר מבחינתו – היא נקודות הבונוס שהדו"ח הזה יעניק ליריבו הגדול במחנה הימין, נפתלי בנט. בנט, כפי שפרסמנו כבר בעבר, מצטייר שם כמבוגר האחראי, בעוד נתניהו יוצא בדו"ח נגרר, מהוסס ולא החלטי.

זוהי הסיבה לחיוכים הסמויים שמבליעים מתנגדיו של נתניהו מתחת לשפם. הם מכירים אותו מספיק טוב כדי לדעת שאף פעם לא כדאי להספיד אותו, מצד שני, אין להם ספק שמעולם שלטונו לא היה בסכנה כפי שהוא כעת.

חסינות תמורת מידע מפליל: הדיל של מילצ'ן שיפיל את נתניהו ולפיד?

מדוע? ראשית, ההסתברות לצאת נקי מ-4 חקירות פליליות (2 שפורסמו ו-2 הנבדקות בימים אלו) נמוך יחסי, בפרט לאור מה שמסתמן כהפיכתו של מילצ'ן לעד תביעה נגדו. גם אם זה יקרה, ישנה סאגת הצוללות שגם בה לא נאמרה המילה האחרונה.

היה ונתניהו יצלח גם את פרשת הצוללות, לא ברור כיצד הוא יתגבר על דו"ח המבקר בענין 'צוק איתן'. במערכת הפוליטית יש מי שמגלגלים תרחיש לפיו מיד לאחר פרסום הדו"ח יחתור יו"ר 'הבית היהודי' ללכת לבחירות חדשות מהן הוא עשוי רק להרוויח. גם אם זה לא יקרה, עדיין קיים פוטנציאל לתרחיש בו תתעורר מחאה עממית גדולה שתוביל להקמת וועדת חקירה ממלכתית – חלום הבלהות של נתניהו.

ויש גם את אפקט "המצבור": ישנם במערכת הפוליטית גורמים המשוכנעים שבסוף "ישבר לנתניהו", קרי: המעמסה הנפשית תהיה גדולה עליו. חשוב להדגיש שבסביבתו של נתניהו דוחים את האפשרות הזאת ומדגישים כי בכוונתו "להוביל את המדינה עוד שנים ארוכות", אלו גם המסרים שהוא חוזר ומשמיע שוב ושוב.

האם זה מה שיקרה בסוף? החודשים הקרובים יגידו. "מה שבטוח", שח הבוקר גורם בכיר בליכוד", אם את התקופה הנוכחית הוא יעבור בשלום, אז באמת שום דבר – מלבד החלטה שלו – לא יזיז אותו מבלפור.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אנחנו לא מתרגשים כמו שהשליח שלנו לא מתרגש ככל שמנפחים הפיצוץ של התקשורת תהיה יותר חזק

אתם נסחפים אחרי מה שכותבת התקשורת הכללית שמגוייסת נגד נתניהו ובמקום לסקר אובייקטיבי מסקרת את משאלות ליבה בסופו של דבר מההר יוולד עכבר ונתניהו ימשיך כאן עוד הרבה זמן, מעבר לכך שהפרשיות הם ללא רבב פלילי גם היועה"מ וגם המפכ"ל הם אנשים שלו אז סביר להניח שיהיו אובייקטיביים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture