יעלון: "העדות שלי בפרשת הצוללות מחייבת חקירה של נתניהו"

לדברי שר הביטחון לשעבר, דחפו לצה"ל צוללות שהוא אינו צריך, טוען כי זה הסיבה להתפטרותו מתפקידו ומשוכנע כי יש להגיש כתב אישום נגד נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "מוטב לבוגי שיחפש לעצמו דרכים אחרות לעבור את אחוז החסימה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, תוקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ומתאר תמונת מצב קשה סביב ההתנהלות בפרשת הצוללות. "מסרתי הכול ואני לא שומר כלום לעצמי. אני ממתין לחקירה שתושלם, ובמידה ולא יהיו כתבי אישום, אצא למערכה ציבורית בעניין ואספר הכול" – הוא אומר בראיון ליעקב איילון.

יעלון קושר את פיטוריו מהמשרד בהתפתחויות השליליות בפרשה, ומדגיש את צירופי המקרים הבוטים. "די ברור לי שנאלצתי לעזוב את התפקיד, שהסוגיה הזאת יוצרת משבר עמוק ביני ובין ראש הממשלה, והגעתי למצב שהבנתי שאני מכשול ואני צריך להתפטר נוכח זה שרוצים להחליף אותי. זמן קצר לאחר סיום תפקידי העסקה מתחדשת", הסביר.

הוא נשאל האם זה מחייב כתבי אישום גם נגד ראש הממשלה?. "בוא נמתין. מבחינתי, אני אומר בצער רב… בסופו של דבר אני רואה ראש ממשלה שלישי שנמצא בחקירות משטרה. מבחינתי התמונה ברורה. אני לא יודע יותר פרטים על חקירת 2,000 או חקירת 1,000, רק ממה שאני שומע וזה חמור. בפרשת 3,000 אני בקיא.

"אני הייתי מצפה שבמציאות כזו, שבה אנשים יודעים במה הם מעורבים, שיתפטרו מבלי לחכות לכתב אישום. גם כשהייתי רמטכ"ל בזמן כהונת שרון ראיתי סדר עדיפויות מעוות, כולל בצע כסף, לא בהכרח סדר עדיפויות של עניינים לאומיים. אנחנו ניתן למשטרה ולפרקליטות לבצע עבודתם".

על הודעת המשטרה שראש המשלה אינו חשוד בעניין הזה מגיב יעלון כי "בהתחלה גם אמרו שאין מה לבדוק ואחר כך פתחו בדיקה. אחר כך הבדיקה הפכה לחקירה. בוא נמתין ונראה". לדבריו, עדותו מחייבת לחקור את ראש הממשלה. "מאחר ואני לא עד יחיד אי אפשר לשווק לציבור חלקי אמיתות, וזה מה שקרה עם המועצה לביטחון לאומי. אני מקווה שלא הכריחו אותם להוציא הודעה מהסוג הזה. זו הייתה הודעה שראיתי בה חצי אמת".

יעלון תוקף: "אני חושב שיש פה שחיתות. אין לי ספק. השאלה אם יצליחו להציג ראיות שיערבו את כולם. אני לא מצאתי במשרד הביטחון ולא בקרב הצבא מישהו שהיה מעורב בשחיתות. גם לא בחיל הים. המשטרה תחקור ואולי דברים נעשו מאחורי גבי. למשטרה יש הכול. רוב הדרגים כבר נחקרו ואם הבנתי שמישהו לא נחקר הפניתי את תשומת הלב לכך שכדאי שיחקרו אותו".

לדבריו, דחפו לצה"ל צוללות שהוא לא צריך. "העמדה הביטחונית שלי כשר ביטחון, של הרמטכ"ל וחיל הים הייתה שלא צריך. אפשר לחשוב אחרת, להביא את זה לדיון אבל ברור לחלוטין שמה שנעשה כאן נעשה בניגוד לעמדה מקצועית שלי ושל האחרים". האם זו הייתה סיבת עזיבתך את התפקיד? נשאל יעלון. "ככל הנראה. כשר ביטחון עוד לא הייתה לי תמונה מלאה. חלק מהעובדות שאני יודע היום נחשפו אחרי שסיימתי את התפקיד. ככל שעבר הזמן התמונה התבהרה לי יותר ויותר".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "דברי בוגי הם הבל הבלים ורעות רוח. שקריו הגסים יתבררו ככאלה בהקדם. מיותר לציין כי משרד המשפטים פרסם הודעה רשמית, על דעת פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, לפיה ראש הממשלה כלל אינו חשוד בפרשה 3,000. מוטב לבוגי שיחפש לעצמו דרכים אחרות לעבור את אחוז החסימה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture