אובמה נקם בישראל? נתניהו פועל לביטול ההחלטה נגד ההתנחלויות

שגרירת ארה"ב באו"ם, שהתפרסמה בזכות נאומיה האמיצים לטובת ישראל, נפגשה היום עם ראש הממשלה שמוביל מהלך שיביא לביטול החלטת האו"ם נגד ההתיישבות, במקביל לגיבוש קואליציה שתפרוש מהמועצה לזכויות אדם, אם זו לא תבטל החלטות אנטי ישראליות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, שהתפרסמה בזכות עמידתה האיתנה לטובת ישראל ונאומיה האמיצים בהם היא תוקפת החד צדדיות במוסדות האו"ם נגד המדינה, נחתה לפנות בוקר בארץ לביקור עבודה, ונפגשה במהלך היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שהודה לה בפתח הפגישה. "תודה על כל העזרה שלך ועל התייצבותך לצד ישראל, לצד האמת, שהיא התייצבות לצדה של אמריקה. האמת היא שבעיניי זו התייצבות לצדו של האו"ם, כפי שהוא אמור היה להיות כאשר נוסד לראשונה.

נתניהו הוסיף, "אנשים מעריכים את האמת. יש לנו אמרה עתיקה בעברית שכשאנשים אומרים את האמת, אפשר לחוש זאת ואנשים חשים זאת. הם לא רק מבינים את זה, הם חשים את זה. ואנו חשים את זה. אנו שמחים לראות את פירות המאמצים שלך. זה הגיון פשוט. הגיון פשוט שלא רואים אותו הרבה, ואנשים מגיבים אליו לאורך קשת מאוד רחבה. הנשיא טראמפ ואת שיניתם את השיח, ואנשים שמים לב. זה פשוט עושה שינוי אדיר, הן לישראל, הן לארה"ב. ושוב, אני באמת מתכוון לזה, אני חושב שהאו"ם היה מתמוטט, כל מגדל השקרים היה מתמוטט, ואני חושב שאתם פשוט הכנסתם את אותה מילה פשוטה – אמת".

שגרירת ארה"ב לאו"ם היילי אמרה: "אני כה נרגשת להיות כאן בישראל, יפהפה כאן. תודה לך על הפגישה, אנו מעריכים זאת. כל מה שעשיתי הוא לומר את האמת, ואני די נפעמת מהתגובות. זה היה פשוט מנהג באו"ם, זה משהו שהם כל כך רגילים לעשות, ואם יש משהו שיש לי אפס סובלנות אליו זאת בריונות, והאו"ם התנהג בכזאת בריונות כלפי ישראל פשוט כי הוא יכול. אנחנו מתחילים לראות שינוי. אני חושבת שהם יודעים שהם לא יכולים להמשיך להגיב כפי שהם הגיבו עד עכשיו, הם חשים שהטון השתנה. דיברנו עם כמה שגרירים בז'נבה שיושבים במועצת זכויות האדם, וכשדיברנו איתם על "סעיף 7 על סדר היום", הם היו נבוכים מזה. הם הכירו בעובדה שאין בזה שום הגיון. אי אפשר לשבת שם ומכל המדינות, לסמן דווקא את ישראל".

על פי דיווח בחדשות 2, ארצות הברית וישראל יפעלו יחד באו"ם לביטול החלטת מועצת הביטחון נגד ההתנחלויות. מדובר ביעד ארוך טווח, לפיו שתי המדינות ייצרו מהלך משותף לביטול החלטה 2334 שהתקבלה זמן קצר לפני תום כהונתו של הנשיא הקודם ברק אובמה. בדצמבר 2016 התקבלה אותה החלטה, שבמרכזה ההצעה לגינוי ולדרישת הפסקת הבנייה בהתנחלויות. 14 מהמדינות החברות במועצה הצביעו בעד, ואילו ארצות הברית לא השתמשה בזכותה להטיל וטו – ונמנעה. המהלך האמריקני גרר תגובות זועמות בישראל ובארצות הברית נגד התנהלות הממשל האמריקני הקודם, שאפשר בסופו של דבר להחלטה לעבור.

ההצעה קובעת כי ההתנחלויות בשטחים הכבושים ובמזרח ירושלים הינן בלתי חוקיות ומהוות הפרה בוטה של החוק הבינלאומי, של פתרון שתי המדינות ואפשרות לשלום ארוך טווח. כמו כן קוראת ההצעה לגנות ולדרוש את הפסקת מפעל ההתנחלויות בכל השטחים הכבושים על ידי ישראל ומדגישה כי לא יכירו בשום שינוי שנעשה לאחר 4 ביוני 1967, כולל את מזרח ירושלים, מלבד שטחים שמתוויהם הוסכמו בין הצדדים. עוד קוראת ההחלטה לכל המדינות לבצע אבחנה בין שטחי מדינת ישראל – לבין השטחים שנכבשו בשנת 1967.

במקביל, העיתון ישראל היום פרסם כי ישראל עומדת מאחורי הקמת קואליציה של מדינות, בראשות ארה"ב, אשר מאיימת לפרוש בקרוב מהארגון. זאת, אם המועצה לא תבטל שני מהלכים פוגעניים נגד ישראל. הצעד הראשון שישראל דורשת הוא ביטול הדיון השנתי הקבוע בהפרת זכויות האדם שכביכול מבצעת ישראל. הדיון מתקיים בכל שנה. ישראל דורשת גם את ביטול הוועדה שאוספת מידע על גופים עסקיים הפועלים בשטחים שנוספו לישראל מעבר לקווי 1967 (ירושלים, יהודה ושומרון והגולן). ירושלים אמנם הצליחה לדחות את פעילות הוועדה, אך היא צפויה לסיים את עבודתה בינואר הקרוב. אגב, בעבר ישראל וגם ארה"ב פרשו מהארגון, אך שבו אליו, מתוך תקווה לשינוי.

דני דנון, שגריר ישראל באו"ם, העביר את הדברים למזכ"ל האו"ם. בראיון ל"ישראל השבוע", שיפורסם ביום שישי, חושף השגריר דנון כי בשלה העת לשינוי משמעותי באומות המאוחדות – בעיקר בשל עליית הממשל החדש בארה"ב, ונוכחותה של שגרירת ארה"ב לאו"ם, ניקי היילי, שפועלת באופן נחרץ לשנות את הקו התוקפני והלא מוצדק, כדבריו, של האו"ם נגד ישראל.

ארה"ב שוקלת לפרוש ממועצת זכויות האדם בשל יחסה לישראל

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

משיח משיח משיח…ימות משיח
תודה השם

מה משיח מי משיח ?? המינוס בבנק נשאר נכון ???????????????????
תפסיק להאמין להסחת הדעת שביבי עושה לנו !
היוקר מאמיר ומאמיר ומאמיר עוד ועוד !
וזה מפריע לנו !!! לא קרה כלום מהחלטת האום !
שיטפל ביוקר המחיה ולא ידבר על החלטות אום שלא מעניינות
ולא מפריעות לאף אחד !

מבחינה מדינית ביבי מצויין ! מבחינה כלכלית חברתית ביבי הוא אסון !!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture