לפני הפגישה עם שליחי טראמפ: נתניהו שוב תוקף את אבו מאזן

ראש הממשלה תקף את יושב ראש הרשות הפלסטינית, כיממה לפני ביקורם של ג'ייסון גרינבלט וג'ארד קושנר, שמגיעים לדון בקידום תהליך השלום. "תפסיק להרעיל את מוחם של הנוער הפלסטיני", כתב נתניהו. "חנך אותם לשלום, לא לטרור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות את יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. "תפסיק להרעיל את מוחם של הנערים הפלסטינים", כתב בחשבון הטוויטר שלו באנגלית.

לפני פגישתו הצפויה עם שליח הבית הלבן למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט וג'ארד קושנר, יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שמגיעים על מנת לדון בחידוש תהליך השלום, ראש הממשלה מאשים בתמיכה בטרור. "אבו מאזן אומר לעולם שהוא מחנך את הילדים הפלסטינים לשלום. זה שקר ", צייץ נתניהו.

ראש הממשלה המשיך לתקוף את הרשות. "בשבוע שעבר, הרשות הפלסטינית חנכה כיכר על שמו של המחבל הפלסטיני חאלד נאזל", כתב. "המחבל שתכנן את הטבח במעלות ב-1974, בו טרוריסטים פלסטינים רצחו 22 תלמידי בית ספר וארבעה מבוגרים. קריאה לכיכר ציבורית על שם רוצח מלמדת את הפלסטינים הצעירים לרצוח ישראלים. בדיוק ההפך משלום".

לדבריו, "באופן לא מפתיע, תנועתו של אבו מאזן, פתח, קיבלה אחריות לדקירה הקטלנית של שוטרת ישראלית, וקישטה את בית הרוצחים בדגלים". נתניהו חתם את הציוצים בקריאה לאבו מאזן: "תפסיק להרעיל את מוחותיהם של בני הנוער הפלסטינים. חנך אותם לשלום, לא לטרור".

גורם בסביבת נתניהו אמר אתמול לוואלה! NEWS כי ראש הממשלה מתכוון להקדיש חלק ניכר מהפגישה לנושא מימון המחבלים. עצירת המימון לאסירים ביטחוניים היא אחת הדרישות שהציג נתניהו כדי לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים, מהלך שאותו מנסה להתניע הממשל. הדברים של נתניהו באים ברקע דבריו של שר החוץ רקס טילרסון כי הרשות הפלסטינית תפסיק לשלם למשפחות של מחבלים הכלואים בבתי הסוהר בישראל.

בתגובה לדברי טילרסון אמר גורם מדיני כי ישראל לא מכירה שום שינוי במדיניות של הרשות הפלסטינית כלפי מימון של אסירים ביטחוניים. "הרשות ממשיכה לשלם למשפחות מחבלים", אמר הגורם. "הרשות ממשיכה לשבח, להסית ולעודד טרור באמצעות התשלומים". ישראל טוענת זה שנים בפני הקהילה הבינלאומית כי מדיניות תשלומי הרשות הפלסטינית למחבלים אסירים ובני משפחותיהם המעוגנת בחקיקה רשמית היא מכשול למשא ומתן ומערכת תמריצים רשמית לרצח ישראלים.

בשבועות האחרונים הסוגיה הפכה לאחד ממוקדי הניסיונות של הממשל האמריקני להניע מחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטיני, כשנתניהו שב ומדגיש בהצהרותיו כי הפסקת המשכורות היא "מבחן ראשון לשלום". הנשיא טראמפ עצמו העלה את הנושא בפגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית בבית לחם בחודש שעבר, ולפי דיווחים שונים, הוא זעם על אבו מאזן שלא הציג בפניו פתרון לדרישה להפסיק את המדיניות הזו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture