שמחת הנכים הייתה מוקדמת? ביטן לא עדכן, נתניהו יעכב

יו"ר הקואליציה לא שיתף את ראש הממשלה ואת שר האוצר במסיבת העיתונאים של חברי הכנסת מכל הסיעות במהלכה הודיעו על הגדלת קצבאות הנכים. נתניהו דוחה את הדיון במתווה הכנסת לפתרון משבר קצבת הנכים עד לאחר הגשת מסקנות ועדת שמחון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השמחה על הגדלת קצבאות הנכים הייתה מוקדמת מידי? יו"ר הקואליציה דוד ביטן לא עדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שר האוצר משה כחלון על המתווה להעלאת קצבאות הנכות – כך נודע לוואלה! NEWS. ביטן אמר בתגובה כי שמר את מסיבת העיתונאים בסוד משום שלא רצה שהמתווה ידלוף, אך ציין כי "ראש הממשלה מסכים למתווה, אין בעיה, וגם שר האוצר".

לדברי ביטן, "ברור שיש עוד נושאים שצריכים ללבן עם הממשלה לפני שתוגש הצעת החוק הממשלתית בנושא, אבל גם ראש הממשלה וגם שר האוצר רוצים 4,000 שקל בסוף התהליך. אלה דברים שראש הממשלה מסכים להם". המתווה שהציג ביטן דומה למסקנות ועדת זליכה שהוצגו לפני כחודשיים, ולכן כחלון אינו צפוי להתנגד.

אך למרות דבריו, מדווח העיתון מעריב כי ראש הממשלה בנימין נתניהו דוחה את הדיון במתווה הכנסת לפתרון משבר קצבת הנכים עד לאחר הגשת מסקנות ועדת שמחון ומסרב להתרגש מהחזית המאוחדת שהציגו סיעות הכנסת ומלוח הזמנים שהן דורשות.

בתשובה לשאלת מעריב, האם נתניהו, כראש הרשות המבצעת ואיש הקשר העיקרי בממשלה של יו"ר הקואליציה ביטן למתווה, יסכים לדרישת הרשות המחוקקת, הכנסת על כל סיעותיה, לקדם הצעת חוק ממשלתית על פי המתווה שהציגו הסיעות, נמסר מלשכת ראש הממשלה: "פרופ' אבי שמחון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה שמונה על ידי רה"מ לעמוד בראש הצוות לבחינת התמיכות בזכאי קצבת הנכות, עדיין לא הגיש לרה"מ את המלצות הביניים של הוועדה בראשותו. רק לאחר שהדבר יקרה אנו נתייחס לכל יוזמה אחרת".

כזכור, יו"ר הקואליציה דוד ביטן כינס היום (חמישי) מסיבת עיתונאים, בהשתתפות כל סיעות הכנסת, ובה הציג חזית משותפת המתנגדת להמלצות המסתמנות של ועדת שמחון לקצבאות הנכים. לפי הערכות, ועדת שמחון המליצה להעלות לנכים עניים את השכר ל-3,200 שקלים בפעימה אחת. זאת, בניגוד להמלצת ועידת זליכה שקבעה כי יש להעלות את כלל הקצבאות ל-4,000 שקלים, אך בארבע פעימות.

לפיכך, עמדת הסיעות היא שיש להעלות את קצבת הנכים ל-4,000 שקלים בשלוש פעימות ולהצמיד אותה לעליות בשכר המינימום. הפעימה הראשונה תיכנס לתוקף בינואר. לפי המתווה שיגובש להצעת חוק ממשלתית, הקצבה לא תעלה לגובה שכר המינימום, העומד על 5,000 שקלים, אך כן תעלה עם העליות שיחולו עליו.

במסיבת העיתונאים השתתפו הח"כים מירב בן ארי (כולנו), יגאל גואטה (ש"ס), אילן גילאון (מרצ), נאווה בוקר (ליכוד), שולי מועלם (הבית היהודי), מרב מיכאלי (המחנה הציוני), אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת), קארין אלהרר (יש עתיד), בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), אורי מקלב (יהדות התורה), רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) ויואל חסון (המחנה הציוני).

במסיבת העיתונאים הציג תחילה ביטן את הבעיות שמהן סובלים הנכים. "הבעיה הראשונה היא הקצבאות המאוד נמוכות שלא עלו במשך 15 שנה, הנכים הגיעו חלקם לפת לחם. הבעיה השנייה זה שילוב של הנכים בעבודה. הפתרון שאנחנו רוצים לגבש זה שילוב הנכים בעבודה. המצב כיום הוא שנכה שעובד, הקצבה שלו יורדת. כל חברי הכנסת במיוחד אלו שתראו פה, הנושא הזה חשוב להם. מהאופוזיציה והקואליציה אנחנו הולכים יד ביד כדי לגבש מתווה שיתן לנכים משהו אחר", אמר.

"קו העוני במדינת ישראל עומד על 3,060 שקלים, אז לכן חשוב שכבר בפעימה הראשונה נגיע ל-3,200 ונעבור את קו העוני, ואז יהיו עוד פעימות", הסביר ביטן. "יש היום תקציב שמאפשר לעלות את הגמלה וגם בעתיד מדינת ישראל מתפתחת. המסים שנלווים הם גבוהים מאוד, ויש את ההכנסות של הגז אנחנו יכולים לתת לחלשים".

לדבריו, "אני מתכוון שאם הנכה מגיע ל-10,000 שקלים, אז לא צריך להוריד לו את הגמלה. אין על הסכמה על זה עם האוצר. אבל צריך להגיע להסכמה. אנחנו, במסגרת החזית האחידה של הכנסת, נבקש מהממשלה ללכת לקראת המתווה הזה. יש כוונה, אבל אין החלטה, אני מבקש מהממשלה לקבל את העמדה הזאת".

בשורה לנכים: "הקצבה החודשית תעלה ל-4000 ש"ח"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture