טראמפ ונתניהו בפגישתם הקודמת בבית הלבן. צילום: לע"מ

בכיר בבית הלבן: "ארה"ב לא תאפשר לאיראן להשתלט על סוריה"

האם מאמציו הדיפלומטיים של ראש הממשלה ישאו פרי? גורם בכיר בממשל האמריקני מגלה כי הנשיא טראמפ הצהיר באזניו ש"ארצות הברית לא תאפשר לאיראן להשתלט על סוריה" וכי היא "לא תשאיר את ישראל לבד בזירה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בפמליית ראש הממשלה ממשיכים להיערך לפגישתו עם נשיא ארה"ב בהמשך השבוע. במוקד הפגישה: ניסיונות ההתפשטות של איראן במזרח התיכון בכלל ובסוריה בפרט, כאשר נתניהו ימקד את מאמציו במניעת ההתבססות האיראנית בדרום סוריה – סמוך לגבול עם ישראל.

בענין הזה ראש הממשלה יכול למצוא סיבות לאופטימיות: גורם בכיר בממשל האמריקני מגלה כי קיים דיון בנושא עם הנשיא, וכי דונלד טראמפ אמר לו באופן חד וברור ש"ארה"ב לא תאפשר לאיראן להשתלט על סוריה. ארה"ב לא תשאיר את ישראל לבד בזירה" – כך חושף הבוקר העיתון 'ישראל היום'.

לטענת אותו בכיר, "בארה"ב מתקיימים דיונים מעמיקים על סוריה שאחרי תום מלחמת האזרחים. "אנחנו מוכנים לכל התרחישים. לא ניתן לפגוע באינטרסים הביטחוניים של ישראל באזור" כך בדיווח.

איראן מתבססת בגבול הצפוני של ישראל במקביל לתמיכה בחיזבאללה

אמש דיווחנו כי נתניהו יציג לטראמפ את עמדת ישראל לפיה על ארה"ב לפעול לביטול הסכם הגרעין עם איראן או לחילופין להכניס בו שינויים משמעותיים, ובכלל זה החרפת הסנקציות נגד איראן; הגברת הפיקוח על תוכנית הגרעין של איראן; הארכת המגבלה האוסרת על איראן שלא להעשיר אורניום ברמה גבוהה גם אחרי תום 10 השנים; תביעה מאיראן להשמיד את הצנטריפוגות המתקדמות הקיימות בידה היום; דרישה מאיראן להפסיק את תוכנית הטילים לטווח ארוך שלה; ודרישה מאיראן להתחייב להפסיק את תמיכתה בחיזבאללה ובחמאס בנשק ובכסף.

עם נחיתתו בניו יורק ערך נתניהו קבלת פנים לחברי המשלחת שמלווה אותו ולנציגי הקונסוליה בניו יורק, ושב וחזר על המסר נגד איראן: "ישראל לא תסבול התבססות איראנית בגבולנו הצפוני. זו התבססות צבאית שמסכנת לא רק אותנו אלא גם את שכנותינו הערביות ואנחנו מחויבים לפעול נגד זה. אני חושב שהיום מתייחסים לישראל ולאמירות שלה ברצינות, כדאי שכך".

נתניהו ינאם השנה ביום הראשון לפתיחת העצרת, בו נואמים הנשיא טראמפ, נשיא צרפת מקרון ומנהיגים רמי דרג אחרים. קדמו לכך מאמצים רבים של המשלחת הישראלית לאו"ם בהובלת השגריר דנון, מכיוון שהיום הראשון וה"יוקרתי" של העצרת שמור לראשי מדינות (נשיאים ומלכים) ולא לראשי ממשלות וקיום נאומו של רה"מ ביום הזה מהווה חריגה משמעותית מהפרוקוטול ומכללי הטקס של האו"ם.

השנה פתיחת העצרת מתקיימת יום לפני ראש השנה ובמידה וראש הממשלה לא היה נואם ביום הראשון, הוא היה נאלץ לנאום בימים האחרונים של העצרת, בהם מנהיגי המדינות המובילות כבר לא נמצאים בניו יורק. השגריר דנון פנה באופן אישי למזכ"ל האו"ם, וכן לגורמי או"ם נוספים העוסקים בנושא, בבקשה חריגה להקדים את נאום רה"מ. בנוסף, דנון יכהן השנה כסגן נשיא העצרת הכללית של האו"ם וינהל את הישיבה במליאת העצרת הכללית במהלך נאום נתניהו.

בשולי עצרת האו"ם צפוי נתניהו לקיים שורה של פגישות עם מנהיגים ובהם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, נשיא רואנדה פול קגאמה, נשיא פנמה חואן קרלוס וארלה, נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדז ונשיא ברזיל מישל טמר. נתניהו דחה את בקשתו של ראש ממשלת שבדיה סטפן לופבן להיפגש איתו, עקב התמיכה המסורתית של שבדיה בפלסטינים ובהחלטה האחרונה של אונסק"ו בנושא ירושלים.

התקיפה בסוריה: שינוי מדיניות ומסר לאסד, לאיראן ולמעצמות

התכנית האיראנית: להתבסס צבאית בסוריה ולפעול נגד ישראל

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture