Yonatan Sindel/Flash90

מקורב לנתניהו: "הוא סבור שהבחירות הבאות יתקיימו במועדן"

"התקפלות מפוארת", "ניצחון הישרים על המושחתים" ו"הודאה באשמה": אלו חלק מהתגובות של הפוליטיקאים מהאופוזיציה לאחר הודעת ראש הממשלה כי חוק ההמלצות לא יחול עליו. מקורב לנתניהו: "הוא לא מתרגש מהמלצות המשטרה, כי הן צפויות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום ליו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) כי הוא יחריג את עצמו מ"חוק ההמלצות", אומר מקורב לנתניהו לוואלה! NEWS כי "ראש הממשלה בטוח בעצמו גם אחרי החקירות. הוא לא מתרגש מהמלצות המשטרה, כי מהיום הראשון הן היו צפויות. גם הציבור והקואליציה לא יופתעו, לכן נתניהו סבור שהבחירות הבאות יתקיימו במועדן".

כזכור, נתניהו הודיע היום כי "על מנת שהדיון בחוק יהיה ענייני ולא ינוצל לתעמולה פוליטית, ביקשתי מח"כ אמסלם לוודא שהחוק ינוסח כך שלא יחול על החקירה שמתנהלת בענייני", כתב נתניהו. "החוק נכון ודרוש, ומשהובהר שאין לו שום נגיעה לענייני האישי, אני מצפה מכל חברי הקואליציה לתמוך בו", הוסיף.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) כינתה את הודעתו של נתניהו "התקפלות מפוארת" ואמרה כי מדובר ב"הישג מדהים למחאה הציבורית". לדבריה, "בליכוד כנראה מתחילים להבין שנחצו כל הקווים האדומים, ושהציבור כבר לא יסלח להם על הביזיון שנקרא חוק ההמלצות".

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג לאחר ההודעה כי "‏היום הוכח כוחם של אזרחי ישראל, כשחוש הצדק המפותח שלהם מניע אותם לפעולה". הוא הוסיף כי "כעת מי שלא הצליח להשתיק עובר להכפיש. זה לא יעזור לו. החקירות יסתיימו, ההמלצות יוגשו, הפרקליטות והיועמ"ש יבחנו ויחליטו ואם ייקבע אז מערכת המשפט תכריע. ככה זה במדינה מתוקנת".

יו"ר מפלגת המחנה הציוני אבי גבאי הביע שמחה על כך ש"עשרות האלפים ברחובות, חברי הכנסת שהגישו מאות הסתייגויות והפניה הישירה שלי לכחלון ובנט הובילה לשינוי". לדבריו "לחוק המושחת הזה נתנגד גם אם לא חל על ראש הממשלה. זה חוק בעד מושחתים ונגד החוקרים".

חברתו מפלגתו ויו"ר התנועה, ח"כ ציפי לבני, כינתה את ההודעה "ניצחון הישרים על המושחתים" והוסיפה כי מדובר ב"ניצחון גדול לציבור בישראל שהוכיח שאין לאבד תקווה". לבני הוסיפה כי "ביבי כמו ביבי גם כשהוא בצדק מתקפל, הוא טורח להסית נגד גורמי אכיפת החוק ומשטרת ישראל שפועלים כנדרש נגד שחיתות שלטונית ללא מורא וללא משוא פנים. לעומת נתניהו – אנחנו בצד של גורמי אכיפת החוק ונגד השחיתות".

יו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד כינה את הודעת נתניהו "הודאה באשמה" והוסיף כי חוק ההמלצות היה "חוק פרסונלי מהרגע הראשון ונולד בחטא". לדבריו, "גם מי שאומר 'על סיגרים לא מדיחים' יודע שעל סיאוב ושחיתות של שליט שנמצא על הכיסא יותר מדי זמן מדיחים ועוד איך".

ח"כ אורן חזן (הליכוד) שהתריע בישיבת הסיעה האחרונה בפני נתניהו על כך שהצעת החוק במתכונתה הנוכחית פוגעת בו ובמפלגתם בירך היום על החלטת נתניהו אך הצר על כך שההודעה לא הגיעה בזמנה. "ההחלטה אכן במקומה אך לא בזמנה", אמר חזן. "לו ראש הממשלה היה נוהג כך מלכתחילה, כפי שאכן הצעתי לו בישיבת הסיעה, היה נחסך נזק רב הן לו והן לתנועת הליכוד – נזק שיהיה קשה כעת להעלימו על נקלה". חזן הוסיף: "אני מקווה שההודעה הזו בעיתוי הזה לא תגביר את הרוח במפרשי האופוזיציה, שחשה כי היא מצויה כעת במומנטום חיובי מבחינתה – עם זאת, מוטב מאוחר מאשר אף פעם".

ראש הממשלה מפתיע: ביקשתי שחוק ההמלצות לא יחול עלי

ראש הממשלה הסביר: "חוק ההמלצות הוא חוק טוב. הוא שומר על כבוד האדם.הוא מסדיר את ההפרדה הברורה שקיימת בדמוקרטיה בין תפקיד המשטרה לבין תפקיד הדרג המשפטי. בנושאים שנקבעו בחוק, הדרג המשפטי הוא הגוף היחיד שמוסמך להחליט אם להעמיד אדם לדין. החוק נועד למנוע פרסום של המלצות משטרה שמותירות עננה על אנשים חפים מפשע, דבר שקורה חדשות לבקרים".

לדבריו, "לצערי העיסוק בחוק ההמלצות הפך לכלי ניגוח פוליטי נגד ממשלה נבחרת שמביאה הישגים חסרי תקדים בביטחון, בכלכלה, בחברה ובזירה המדינית. על מנת שהדיון בחוק יהיה ענייני ולא ינוצל לתעמולה פוליטית, ביקשתי מח"כ אמסלם לוודא שהחוק ינוסח כך שלא יחול על החקירה שמתנהלת בענייני".

נתניהו תקף בחריפות את התנהלות המשטרה בחקירותיו. "ממילא ברור לכל שלהמלצות המשטרה בענייני אין שום משמעות. נראה שהן נקבעו כבר בתחילת החקירה, הודלפו לכל אורכה, ולא השתנו למרות העובדות הברורות שמוצגות פעם אחר פעם – שמוכיחות שלא היה כלום".

"בדמוקרטיה שומרת חוק צריך לאפשר לדרג המשפטי לקבל החלטות באופן ענייני ונקי מלחצים. לכן צריך להעביר את חוק ההמלצות. החוק נכון ודרוש, ומשהובהר שאין לו שום נגיעה לענייני האישי, אני מצפה מכל חברי הקואליציה לתמוך בו" – כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו.

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם אמר בתגובה, "אני מכבד את בקשתו של ראש הממשלה, למרות שהחרגתו מהחוק תהפוך את החוק הזה כעת לפרסונלי. אתייעץ עם יו"ר הקואליציה ועם ראשי הסיעות על מנת לבצע את ההתאמות הנדרשות, בהתאם להודעת ראש הממשלה.

"בשבועות האחרונים מתרחשים כאן דברים חמורים ומדאיגים. אנשים המצויים בצמרת שלטון החוק והמשטרה פועלים בכל המישורים, כדי לסכל את החוק באופן פסול, תוך רמיסת נורמות ציבוריות ברגל גסה. אין לי ספק כי יהיו לכך השלכות חמורות בהמשך, זו פגיעה ישירה בעבודת הכנסת ובהתנהלותה.

"לכל אורך הדרך הדגשתי כי חוק ההמלצות הנו חוק חברתי ממדרגה ראשונה. בעבורי, כבוד האדם הוא ערך מקודש, בין אם זה עניינם של רמי הארץ או אביוניה. ראיתי לנגד עיניי את עשרות אלפי האזרחים שכל עולמם חרב מידי שנה בגלל פרסום ההמלצה. זו התמודדות בלתי אפשרית עם סיטואציה לא אנושית שהופכת את חייהם לסיוט מתמשך עד להחלטת הפרקליטות בעניינם.

אמסלם הוסיף: "בעבורם ורק בעבורם אני מחוקק את החוק הצודק הזה וכעת כשראש הממשלה הוציא את עצמו מהמשוואה, אני משוכנע שכל אלו שיצאו מגדרם כדי לטרפד אותו, ייעלמו ויאלמו כאילו לא היו, החוק יקודם וירשם בספר החוקים של מדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכל נכון אולי
השאלה היא רק אם נתניהו
עוד יישאר במשחק הפוליטי עד אז
או שעד אז כבר יצליחו בפרקליטות לגרום לו ללכת??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture