צילום: פלאש 90

שוחד, מרמה והפרת אמונים: המשטרה פרסמה את המלצותיה בתיקי נתניהו

דרמה משפטית-פוליטית: לאחר למעלה משנה של חקירה שכללה תפניות רבות, סערות פוליטיות ואינספור ספיקולציות, הגישה משטרת ישראל לפרקליטות המדינה את המלצותיה - והן חמורות במיוחד. המלצות גם נגד נוני מוזס וארנון מילצ'ן • כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הערב (שלישי) מפרסמת המשטרה באופן רשמי את המלצותיה בתיקי החקירה נגד נתניהו. עוד קודם המשטרה הודיעה לפרקליטי נתניהו כי ההמלצה היא להעמיד לדין את נתניהו בגין שוחד והפרת אמונים. מההודעה עולה כי נמצאה תשתית ראייתית נגד ראש הממשלה – גם בתיק 1000 וגם בתיק 2000. גם לנוני מוזס ולארנון מילצ'ן נמסרה הודעה על המלצה להעמדה לדין בגין מתן שוחד.

במשטרה הדגישו כי "אין לחלוטין הלימה" בין הכוונה לתת מתנות מצד מילצן לדרישה מנתניהו לקבל אותן. נושא חדש: כאשר רה"מ נתניהו פועל לחוקק את מה שקרוי "חוק מילצ'ן" לבקשתו של איש העסקים – מתן מעמד מיוחד לתושב חוזר בעיקר פטור ממס החוק הזה הוצע רק לבקשת מילצ'ן: היא הגיעה למשרד האוצר והייתה אמור לתת הטבה של מיליונים.

עוד נחשף הערב פרט שלא היה ידוע עד כה: עד המפתח בפרשת 1000 – תיק המתנות – הוא שר האוצר לשעבר יאיר לפיד. מתברר שמילצ'ן פנה בשעתו ללפיד ואמר לו "יש פטור מדיווח של עשר שנים, אני מבקש שנאריך את הפטור מדיווח של אנשי עסקים שעלו ל-20 שנה". לפיד השיב: "לא נראה לי אבל אבדוק". ראש הממשלה שאל את לפיד על הפגישה, בעוד מילצ'ן שב והדגיש כי מדובר בחוק חשוב. נתניהו שאל את לפיד: "נפגשת עם מילצ'ן? מה אתה אומר?": לפיד הביע הסתייגות ולדבריו נתניהו אמר לו: "צריכים ללכת על החוק הזה".

היועץ המשפטי לממשלה השהה מעט את פרסום ההחלטות בשל החובה לעדכן את המעורבים במסקנות. מנדלבליט חידד בפני אנשי המשטרה את ההוראה המחייבת עדכון החשודים לפני ההודעה. על כן נמסרה הודעה לפרקליטיו של נתניהו. לאחר שדווח כי היועץ המשפטי לממשלה מעכב את מסירת ההמלצות, במשרד המשפטים הבהירו כי ההמלצה תפורסם הערב. מהמשטרה נמסר מנגד: "אין שחר לפרסום כאילו היועץ המשפטי לממשלה מעכב את פרסום ההמלצות. התיאום בין מפכ"ל המשטרה, ראש אגף החקירות, פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה הדוק כתמיד".

גורם בסביבת ראש הממשלה נתניהו אמר היום: "מה שקורה היום הוא לא פחות משערורייה. מהבוקר דוברות המשטרה מדליפה לכלי התקשורת שההמלצות יינתנו הערב ב-20:00 לקראת מהדורות החדשות. עד לרגע זה, ראש הממשלה לא קיבל שום הודעה, לא רשמית ולא אחרת. רק הדלפות והדלפות והדלפות. מתברר שראש הממשלה לא מקבל אפילו את הזכות הבסיסית שניתנת לכל אזרח".

תיק 1000: הפרשה בה חשוד ראש הממשלה נתניהו פרצה ביולי 2016, אז דווח על חשד להעברת כספים גדולה, לכאורה, לנתניהו או למי מבני ביתו. בחודשים שלאחר מכן הלכו ונחשפו החשדות של המשטרה נגד נתניהו בתיק בהם קבלת טובות הנאה ומתנות יקרות (סיגרים ושמפניות) משני אנשי עסקים – ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, בשווי של מאות אלפי שקלים ובאופן שיטתי, לכאורה.

המפנה הדרמטי בפרשה הגיע באוגוסט האחרון, אז חתם מקורבו לשעבר של נתניהו, ארי הרו, על הסכם עד מדינה, במסגרתו מסר את כל הידוע לו לחוקרים. ראש הממשלה מצדו, טען כי "מותר לקבל מתנות מחברים" וכי היחסים בין משפחתו למשפחת מילצ'ן קרובים וחמים – וכי המתנות ניתנו על רקע זה. על המשטרה להכריע האם יש להמליץ בפרשה על הגשת כתב אישום נגד נתניהו בחשד לשוחד, או בחשד לעבירה חמורה אך שנחשבת קלה יותר – מרמה והפרת אמונים.

תיק 2000: בשלהי שנת 2016 נחשף כי נתניהו חשוד בפרשה נוספת. הפרשה נחשפה לאחר שחוקרי המשטרה גילו במכשיר הטלפון של ארי הרו, מקורבו של נתניהו שהפך לעד מדינה נגדו, הקלטות של ראש הממשלה משוחח עם מו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס. החשד שעלה הוא לתיאום מהלכים בין נתניהו למוזס להחלשה והגבלה של "ישראל היום" – זאת בתמורה לסיקור אוהד של נתניהו ב"ידיעות אחרונות".

במשטרה ממליצים להעמיד לדין את נוני מוזס, מו"ל ידיעות אחרונות, בגין מתן שוחד בתיק 2000 – וגם את איש העסקים ארנון מילצ'ן בתיק 1000. עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב-סבאג ממשרד שינמן-נגב-ניב, המייצגות את נוני מוזס, מסרו: "לנוני מוזס עומדות טענות משפטיות חזקות, ואנו מאמינים שלאחר בחינה נוספת של הממצאים בפרקליטות – התיק נגדו ייסגר, ויתברר כי הוא לא עבר עבירה פלילית. יחסים בין תקשורת לאנשי ציבור, לרבות פוליטיקאים, הם אבן יסוד במדינה דמוקרטית. ניסיון לצבוע מערכת יחסים כזאת, מורכבת ומסובכת ככל שתהיה, בצבעים פליליים – הוא בעייתי ומסוכן. בניגוד לנחקרים אחרים, נוני מוזס נמנע במהלך החקירה מלהתייחס בכל דרך לנושאים שעלו בה, וכך יעשה גם עכשיו. בבוא העת הוא יוכל להתייחס לדברים". מטעמו של מילצן נמסר "נתניהו ואני ידידים, בטוח שלא יוגש כתב אישום על שוחד"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זו מלחמה.
בין הרוב השפוי במדינת ישראל, הימני מסורתי, לבין המיעוט ההזוי, השמאלן אנטי יהודי, על השליטה במדינתינו.
במלחמה הזו אנחנו ננצח. את הנשק אנחנו מקבלים מהצד השני. מהתקשורת. העוכרת ישראל. האנטי יהודית. אנחנו ננצח. בעזרת ה'.

יואל חסון ירדם ויעף…

לא יאומן ממתי המשטרה מתאמת את מתן ההמלצות למהדורת החדשות אם זה לא נועד לפגוע ברה"מ? הם היו צרכים לפרסם את ההמלצות עם מסירת התיק בבוקר.הדבר מלמד על הכלל כולו, הכל רדיפה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture